Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)
Moderator: Geronimo
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234 Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne
Inlägg
av Hasse-c » 30 apr 2014, 12:45
Köpte däck hos Däck365.se Snabb leverans
Fram Dunlop Elite 3 130/70R18 63H 1132,21:-
Bak Dunlop Elite 3 180/70R16 77H 1481,74 :-
Med frakt 2753,95:-
88:an
Klubbmedlem
Inlägg: 933 Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa
Inlägg
av 88:an » 06 maj 2014, 18:01
Det viktigaste på hojjen är bra däck
Jag bryter aldrig ett vinnande mönster
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234 Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne
Inlägg
av Hasse-c » 07 maj 2014, 16:16
Har svårt att tänka mig att Dunlop skulle göra däck som är farliga att använda på motorcykeln. Jag har provat några olika däck från Dunlop, Avon o Metzeler
Har aldrig märk någon skillnad på grepp eller livslängd på däcken. Har kört med Dunlop Elite 3 en säsong tidigare inga problem varför betala mer en 1000:- mer för varje däck.
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4417 Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:
Inlägg
av Nesse » 07 maj 2014, 17:18
Bra pris, men de har ju inte de däck jag vill ha (regndäck) :-/
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R , VTR 1000 F , CRF 1100 Africa Twin
Bobby
Klubbmedlem
Inlägg: 1070 Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06
Inlägg
av Bobby » 08 maj 2014, 07:01
Original däcken var gjorda för öknen skulle jag gissa. Helt livsfarliga när det blev blött i vår lite svalare miljö.
Jag har ett regndäck, bildäck bak. Har hur mycket grepp som helst, oavsett väder.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4417 Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:
Inlägg
av Nesse » 08 maj 2014, 17:53
Enig med Bobby, har inte haft problem med fäste sedan jag gick över till Bridgestones regndäck
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R , VTR 1000 F , CRF 1100 Africa Twin
Bobby
Klubbmedlem
Inlägg: 1070 Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06
Inlägg
av Bobby » 09 maj 2014, 06:52
Man kan ju alltid provköra en hoj, åka till däckverkstan och byta däck med dina slitna. Billigt!!
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy