undrkänd
Moderator: Geronimo
-
Hsun
- Mästare
- Inlägg: 610
- Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
- VTX-modell: VTX 1800,2005
- Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800
Re: undrkänd
Härligt då kan du justera.
Jag har aldrig varit med om att dom kollat ljusinställningen när jag besiktat mc:n :shock:
När jag besiktat bilen och det bara skilt lite så har besiktningsmannen justerat till det, har aldrig fått ombes på ljusinställning.
Jag har aldrig varit med om att dom kollat ljusinställningen när jag besiktat mc:n :shock:
När jag besiktat bilen och det bara skilt lite så har besiktningsmannen justerat till det, har aldrig fått ombes på ljusinställning.
Hsun-1800 röd så klart.
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4417
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: undrkänd
näe det låter märkligt, du fick väl en som inte gillar motorcyklister och motorcyklar... Den som beskitigade min hade inget emot att det lät lite extra, och skruvade lite på lyset gjorde han också.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- alba
- Mästare
- Inlägg: 893
- Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
- VTX-modell: vtx 1800c
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: undrkänd
Se till att ni har stenkoll på vilken skruv som är vilken (sid och höjd)
Ha en mejsel i fickan för att snabbt kunna justera på plats
ANNARS BLIR DET OMBESIKTNING
Vis av erfarenheten 
Ha en mejsel i fickan för att snabbt kunna justera på plats
ANNARS BLIR DET OMBESIKTNING
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
-
sorpa
Re: undrkänd
ja han va lite underligNesse skrev:näe det låter märkligt, du fick väl en som inte gillar motorcyklister och motorcyklar... Den som beskitigade min hade inget emot att det lät lite extra, och skruvade lite på lyset gjorde han också.
- Gusten
- Klubbmedlem
- Inlägg: 1105
- Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
- VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
- Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS
Re: undrkänd
Besiktade hojen i torsdags i Ludvika med nytt twinlight på hojen samt Roadhousesystemet på. Gick igenom besiktningen galant
. Kan tilläggas att nog kollar dom ljusbilden på mc vid besiktningen det har dom iallafall gjort med min hoj varje gång. När han kollade ljuset så fanns det ingen ljusbild på hojen och lyset stog åt fanders. Jag talade om att lyset var nymonterat men jag har en nyckel med mig som vi kan justera detta med och det var ok. Sen hittade han ingen ljusbild på lyset så vi ställde bara höjden på det ,han förklarade att ljusbilden kan bli sådan om en lampa inte sitter EXAKT i läge och bad mig kolla det bara. Så all heder åt den besiktningsmannen jag fick.
Gusten

Gusten
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
-
sorpa
Re: undrkänd
jag har mejseln med mej på måndag GustenGusten skrev:Besiktade hojen i torsdags i Ludvika med nytt twinlight på hojen samt Roadhousesystemet på. Gick igenom besiktningen galant. Kan tilläggas att nog kollar dom ljusbilden på mc vid besiktningen det har dom iallafall gjort med min hoj varje gång. När han kollade ljuset så fanns det ingen ljusbild på hojen och lyset stog åt fanders. Jag talade om att lyset var nymonterat men jag har en nyckel med mig som vi kan justera detta med och det var ok. Sen hittade han ingen ljusbild på lyset så vi ställde bara höjden på det ,han förklarade att ljusbilden kan bli sådan om en lampa inte sitter EXAKT i läge och bad mig kolla det bara. Så all heder åt den besiktningsmannen jag fick.
Gusten![]()
![]()
- Gusten
- Klubbmedlem
- Inlägg: 1105
- Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
- VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
- Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS
Re: undrkänd
Sätt fast ullen ordentlig bara så det inte sugs med in i motorn när du gör gassläpp....vill bara poängtera att man ska vara försiktig med lösa prylar i avgasblåset :roll: Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Gusten
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
-
sorpa
Re: undrkänd
Gusten skrev:Sätt fast ullen ordentlig bara så det inte sugs med in i motorn när du gör gassläpp....vill bara poängtera att man ska vara försiktig med lösa prylar i avgasblåset :roll: Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.Hittar inte lamban som ska sitta där,ingen skruv heller som passar,,jag har tryckt i ett nät så det ska nog inte sugas in i motorn hoppas jag,,ska smyga till besiktningen i mornbitti)
Gusten![]()
![]()
- XY
- Guru prospect
- Inlägg: 1145
- Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
- VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
- Ort: Älvsjö
Re: undrkänd
Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten![]()
![]()
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
-
sorpa
Re: undrkänd
Då var den besiktad o godkänd,fan så skönt...dom mätte inte ens ljudet,fick skruva ner ljuset bara sen var det klart...nu är det rena pipor som gäller igen.. hahaha...XY skrev:Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten![]()
![]()
- Raffe Gbg
- Mästare
- Inlägg: 751
- Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
- VTX-modell: VTX 1300, 2008
- Ort: Göteborg
Re: undrkänd
Ögontjänare... 
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
"Det är mycket bättre att vara glad"
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4417
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: undrkänd
ÖRON-tjänare menar du 
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- Gusten
- Klubbmedlem
- Inlägg: 1105
- Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
- VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
- Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS
Re: undrkänd
XY skrev:Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten![]()
![]()
Hur menar du nu :roll:
Gusten
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4417
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: undrkänd
"orginalet" = frugan? :shock:Gusten skrev:XY skrev:Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten![]()
![]()
Hur menar du nu :roll:![]()
Gusten![]()
![]()
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
