Sida 5 av 5

Postat: 12 maj 2007, 15:18
av alba
Jag tar med mej en flaska 30-årig Highland Park, så känns livet lite lättare. Du å ja TB !!!! :wink:

Postat: 12 maj 2007, 19:13
av Nesse
Men hojjen LÅTER i allafall snabbare sedan du bytte mufflar :wink:

å min med :P

Postat: 14 maj 2007, 08:57
av Knodden
Peter Töndel skrev: en :( toolbox åkte till örebro med futtiga 95,44 på bakslangen

:D skam den som ger sig bara påt igen :D

tror att cykeln gick bättre dit än hem och när jag åkte hem så regna det :roll:

//Toolbox 8)
Hur såg det ut INNAN PCIII?
Eller hade du monterat den innan du körde upp den på bänken?

Hur såg kurvan ut innan "justeringen"?
Hade hojen fet eller mager blandning?

När jag var på RG Engineering så enligt Rikards erfarenhet så var tydligen ett luft/bränsle förhållande på runt 13 ganska "lagom" när det gäller det de väder och temperatur förhållande vi har här i Norden.
Skulle man ex bo i Spanien så är det kanske ett annat värde som lämpar sig bättre.

När (man) ni monterar en PCIII är det främst för att få ut mesta möjliga ur hojen eller för att optimera den samme?
Jag satte dit min för att optimera pärlan och "fick" dessutom som bonus lite extra ork på hjulet. (Redan innan PCIII hade jag ju 101 Bhp på slangen!) LOL.
Den största skillnaden JAG märkte (före/efter PCIII) var att hojen fick betydligt rappare gasrrespons och drog jämnade, nästan en helt "ny" hoj med en justerad och klar PCIII.

Vart bänkade du den??

Lycka till i framtiden iaf..
// Knodden

Lösningen?!

Postat: 25 maj 2007, 07:52
av Knodden
Hittade varför RÖDA hojar har stakrakre motorer..

KÄLLA
Every engine runs different. This is why not every map does well on every engine even with the same mods. Take 2 engines on the Honda assembly line and one is going to be a very strong engine and the other may be a very weak engine. They will require different amounts of fel at different rpm levels.
So now you know why having a custom map is so strongly recommended
Givetvis så plockar man ut de ngt starkare motorerna till de RÖDA! :lol:

Det är ju allmänt känt att röd är naturens VARNINGSFÄRG och man bör ju utfärda en varning när man har med så mycket kraft att göra.. 8)

Re: Lösningen?!

Postat: 25 maj 2007, 08:32
av Nesse
Knodden skrev:Det är ju allmänt känt att röd är naturens VARNINGSFÄRG och man bör ju utfärda en varning när man har med så mycket kraft att göra.. 8)
Ja ROST är ju rödaktigt... :roll:

Postat: 25 maj 2007, 09:12
av ERAN
Klart dom som tvingats köpa röda behöver lite mer kraft, nåt ska dom ju ha som tröst för dom inte fick välja färg :lol: :lol:

/ERAN

Re: Matcho Luftburk

Postat: 08 feb 2009, 19:46
av axa
Knodden skrev:
Janne skrev: Jag undrade också vad man skulle ha för någon, Hypercharger eller vad?? Till sist fick jag information från CruiserCustomizing .
Att man mäter luftmängden, Cubic Feet per Minute (CFM)
Här är en lista som jag fick på några kåpor

Stockl-less than 100CFM
Stock+K&N Slightly over 100CFM
Hypercharger 180-190 CFM
Terdrop 300 CFM
Big Air Kit 300 CFM
Hurricane 320 CFM
Tornado 320 CFM

Hoppas att dett kan hjälpa någon till ett bra val.Smilies
Janne :D :D
Det blev ingen DÖSKALLE! För min del (räcker gott med alla runt om kring!) :wink:
Här kommer lite Bilder på hur jag gjorde med min luftburk tillslut! (K&N´s egna produkt)

Jag har inte fått några siffror på vad filtret kan släppa igenom, men det påminner ganska mycket om Barons BAK,
En ren gissning är att det ligger någonstans i trakterna runt 250-300 CFM!

Spontant så fick pärlan ett helt nytt VRÅÅL! snacka om att man riktigt HÖR hur luften suuuuuuuuuugs in!! :lol:
För att inte tala om gasresponsen.. Kan knapt vänta att snöskiten skall försvinna!!

// Knodden
Tjena Knodden.
Försökte kolla dina bilder på luftburken,men kom ingenvart.Hur gör man??