Postat: 12 maj 2007, 15:18
Jag tar med mej en flaska 30-årig Highland Park, så känns livet lite lättare. Du å ja TB !!!!
Hur såg det ut INNAN PCIII?Peter Töndel skrev: en :( toolbox åkte till örebro med futtiga 95,44 på bakslangen
skam den som ger sig bara påt igen
tror att cykeln gick bättre dit än hem och när jag åkte hem så regna det :roll:
//Toolbox
Givetvis så plockar man ut de ngt starkare motorerna till de RÖDA!Every engine runs different. This is why not every map does well on every engine even with the same mods. Take 2 engines on the Honda assembly line and one is going to be a very strong engine and the other may be a very weak engine. They will require different amounts of fel at different rpm levels.
So now you know why having a custom map is so strongly recommended
Ja ROST är ju rödaktigt... :roll:Knodden skrev:Det är ju allmänt känt att röd är naturens VARNINGSFÄRG och man bör ju utfärda en varning när man har med så mycket kraft att göra..
Tjena Knodden.Knodden skrev:Det blev ingen DÖSKALLE! För min del (räcker gott med alla runt om kring!)Janne skrev: Jag undrade också vad man skulle ha för någon, Hypercharger eller vad?? Till sist fick jag information från CruiserCustomizing .
Att man mäter luftmängden, Cubic Feet per Minute (CFM)
Här är en lista som jag fick på några kåpor
Stockl-less than 100CFM
Stock+K&N Slightly over 100CFM
Hypercharger 180-190 CFM
Terdrop 300 CFM
Big Air Kit 300 CFM
Hurricane 320 CFM
Tornado 320 CFM
Hoppas att dett kan hjälpa någon till ett bra val.Smilies
Janne
Här kommer lite Bilder på hur jag gjorde med min luftburk tillslut! (K&N´s egna produkt)
Jag har inte fått några siffror på vad filtret kan släppa igenom, men det påminner ganska mycket om Barons BAK,
En ren gissning är att det ligger någonstans i trakterna runt 250-300 CFM!
Spontant så fick pärlan ett helt nytt VRÅÅL! snacka om att man riktigt HÖR hur luften suuuuuuuuuugs in!!
För att inte tala om gasresponsen.. Kan knapt vänta att snöskiten skall försvinna!!
// Knodden