Ny medlem

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Erjema
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jun 2021, 08:07
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Göteborg

Ny medlem

Inlägg av Erjema »

Hej på er.
Idag har jag gått med i eran härliga klubb.
Köpte en VTX 1800, 2002 tidigare i veckan.

Det är första ”glidarhojen” för mig, har haft olika r-hojar, mm genom åren. Började åka hoj som 20 åring 1991, sedan får ni själva räkna ut hur gammal jag är 🥸.

Tyvärr började inte VTX upplevelsen på bästa sätt, andra dagen när jag skulle starta efter att varit ombord på båten hela dagen så gjorde motorn ett varv sedan hände inget mer när jag tryckte på startknappen. Fick sprungit igång den med hjälp av en hjälpsam båtgranne. Felsökningen resulterade i konstaterandet att solenoiden inte sluter kontakterna. Har även gjort rent startknappen kontakterna och fått ”rätt” spänning fram till solenoiden men det hjälpte inte. Så nu hoppas jag att Kenneths MC (jag bor på Hisingen i Göteborg) har en sådan på lager så att jag kan köra redan imorgon måndag (21/6-21).

Om varken Kennets MC eller Ahlqvist har på lager, var brukar ni VTX åkare köpa era reservdelar?

Hur som helst, det skall bli kul att lära känna er.

Ses på vägarna, mullra lugnt//Fredrik Jernstedt
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Ny medlem

Inlägg av Orre »

Tjena Erjema!

Tack för presentationen! och grattis med VTX! :good:

Start-reläet kan du ju bara ge styr-ström direkt från batteriet för att få konstaterat om det är kass. (Eller bara kortsluta/jumpa för att få ström till startmotorn)
Om så är behöver det så klart inte vara original. Du behöver bara få plats med det...
(Det är väl inte så många som har behövt några OEM delar över huvud taget till dessa hojarna!) ;)

Som du sa är dödar-knapp/sidostöd-brytare det som ärgar först.
-Och se till så du har god kontakt på batteri-polerna!

Välkommen!
-Och som klubbmedlem är du så klart hjärtligt välkommen till (förhoppningsvis) en sen årsträff i Sundsvall!

/Orre :peace:
Bild
Rauna
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 jul 2021, 09:31
VTX-modell: VTX1800R, 2003
Ort: Skene

Re: Ny medlem

Inlägg av Rauna »

Hej!

Köpte min VTX för ett år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Jag har kört hoj sedan jag var 16 och har kört det flesta typer av hojar. Nu är jag 50+ och har gått från en guldvinge till min 1800R med 192 aphäng. Förutom Hoj så har jag det man brukar kalla för kampsport som hobby och dykning. jag bor i Skene och har en son på 17 år som tycks sakna motorintresse men är galen i datorer.
Rauna
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 jul 2021, 09:31
VTX-modell: VTX1800R, 2003
Ort: Skene

Re: Ny medlem

Inlägg av Rauna »

Inser att jag har jobbat med en Fredrik Jernstedt som bor i Göteborg som gör vara ca 50 år. En gång startade han en MC klubb som skulle heta Absolut MC vill jag minnas. Sist jag hörde något om honom som körde han en Gixxer. Faktum är att vi båda sökte för att bli brandman en gång i tiden när det var lågkonjuktur i elektrikerbranschen.... kan det vara samma Erjema?

Hur som helst, ser fram emot att vara med i denna märkesklubb. Jag har varit medlem i Bol´dor klubben och guldvinge klubben tidigare.

// Rauna
//Patrick Raunavaara
Erjema
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jun 2021, 08:07
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Göteborg

Re: Ny medlem

Inlägg av Erjema »

Heeelt riktigt Rauna, vilket bra minne du har!! Nu får vi se till att träffas å ut och åka!!

//F
Rauna
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 jul 2021, 09:31
VTX-modell: VTX1800R, 2003
Ort: Skene

Re: Ny medlem

Inlägg av Rauna »

Det kan du ge dig fan på 👍
Skriv svar