Sida 1 av 2

Besiktnings-äsch...

Postat: 26 maj 2015, 18:17
av Orre
Fin liten hoj-tur till Strömstad i dag.
Alltid lika märkligt att köra när hojen är helt tyst efter att ha hukat på org. pipan!... Det enda som låter är ju luft-burken! :scratch:
Fast jag gillar inte hur den känns när den fått på den strypning som org.pipan innebär... Förutom att den ju då är fel-mappad, känns den rätt och slätt, -strypt!... :o

Gick väl egentligen bra på bilprovningen får man väl säga!..
Det var ingen som såg varken rake eller breddad vagga och fälg. Phu... :fright:
Tyvärr var det en "ny" gubbe denna gången... Den förra vågade inte provköra... :p Denna gubben gjorde det, och gillade inte hur den kändes?? Han tyckte inte om mitt bakdäck sa han?.... Han tyckte profilen var för "flat"!?... Kan ni begripa??... :rolleyes:
Ja-ja... Inte kverulerade jag inte... Sa ingenting om att det kan bero lite på 20-25cm längre hjulbas också... :blush2:

Har org.fälgen med ett Avon 200 däck liggande, så det blir att byta hjul och ta en extra tur till Strömstad en dag då... :sadwalk:

-Fast först ska vi till Dalarna!! :jump:
Och då ska vi fan inte köra med symaskin ljud! :heristical:

Ses snart! 8)
/Orre

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 08:10
av Nesse
Tråkigt med ombesiktning... vilket jag antar att du fick... annars så är det väl alltid kul med en mc-tur :-)

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 10:54
av Sudden
Det blev decibelmätning på min, men det klarade sig. Et helt utslitet backdäck var däremot ingen anmärkning...

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 13:18
av ingenaning
Här blev det blankt papper idag. :D Enda gnabbet var att jag hade satt skyltbelysningen på fel ställe, vilket ordnades på plats.
Har fattig mans sänkt fram ändan 3 cm ... men det var det ingen som sa något om. Det var väl det som var mest nervöst ...
att det inte skulle gå igenom.
Oxå fick man ju en liten åktur idag med i allafall och det är ju aldrig fel när vädret är bra. :D

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 14:14
av Orre
Jo måste alltså visa upp bakdäcket igen. "Utformning olämplig" står det... :beee:
Kan väl egentligen bara åka och visa på ett annat ställe och säga att jag har bytt! -Ska se om jag kan ta det på väg till Ludvika kanske. :perfect:
Ja visst är det trevligt med en hoj-tur! Men har åkt den vägen med den där jävla färjan lite FÖR många gånger...

Bra att ni gick klar! :good:

Sudden! Vad har du för pipa? Undrar om man inte kan få igenom ett RoadHouse?...
-Var blev det förresten av dB mätningarna från Tjörn?? Västerlanda?

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 15:06
av Sudden
Orre,
jag har VTXexhaust, nåt "hemmabygge" med utbytes/pantsystem från USA.

Det var tredje gången jag besiktigade med det på, första gången inga kommentarer, andra gången lite synpunkter,och nu då mätning. Som tur är utan varvräknare...

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 16:45
av Kulan
Min gick igenom med blanka papper i måndags, så nu är det bråttom att komma hem och göra den olaglig igen. 8) 8) 8)
Kulan :good: :good:

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 16:49
av XY
Orre skrev:Jo måste alltså visa upp bakdäcket igen. "Utformning olämplig" står det... :beee:
Kan väl egentligen bara åka och visa på ett annat ställe och säga att jag har bytt! -Ska se om jag kan ta det på väg till Ludvika kanske. :perfect:
Ja visst är det trevligt med en hoj-tur! Men har åkt den vägen med den där jävla färjan lite FÖR många gånger...

Bra att ni gick klar! :good:

Sudden! Vad har du för pipa? Undrar om man inte kan få igenom ett RoadHouse?...
-Var blev det förresten av dB mätningarna från Tjörn?? Västerlanda?
Mitt Roadhouse har inte gått igenom, två gånger.... :fierce:

:peace: /XY

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 27 maj 2015, 18:03
av Orre
XY skrev: Mitt Roadhouse har inte gått igenom, två gånger.... :fierce:
:peace: /XY
Ha-ha... :taunt: Nej jag menar uff då... :grin: :blush2:

Nej du har så klart rätt XY...
Men man ska väl inte klaga när en har slip-on! :good:

:peace: /Orre

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 28 maj 2015, 00:30
av Västerlanda
Orre skrev: -Var blev det förresten av dB mätningarna från Tjörn?? Västerlanda?
Den ligger väl "inlåst" i en gammal hårddisk som kraschat, disken finns kvar så det är bara att lämna den till ngn som kan dyrka upp den!!!!! :peace:
MEN då det användes en "Norsk" varvräknare vet jag inte hur tillförlitligt detta vetenskapliga test blev :thinking: :thinking:
-Jan Du kan väl lägga varvräknaren på locket, spela in en filmsnutt, och visa de som inte sett detta fantastiska instrument???

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 28 maj 2015, 21:12
av Totte
Mitt Roadhouse har inte gått igenom, två gånger.... :fierce:

:peace: /XY[/quote]

Mitt Roadhouse har passerat 3ggr :drinks:

Totte

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 28 maj 2015, 21:23
av Nesse
Minst 3... hur gör du XY?

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 28 maj 2015, 21:26
av Klesell
Västerlanda skrev:
Orre skrev: -Var blev det förresten av dB mätningarna från Tjörn?? Västerlanda?
Den ligger väl "inlåst" i en gammal hårddisk som kraschat, disken finns kvar så det är bara att lämna den till ngn som kan dyrka upp den!!!!! :peace:
MEN då det användes en "Norsk" varvräknare vet jag inte hur tillförlitligt detta vetenskapliga test blev :thinking: :thinking:
-Jan Du kan väl lägga varvräknaren på locket, spela in en filmsnutt, och visa de som inte sett detta fantastiska instrument???
Ta med hårddisken till träffen så ska jag se vad jag kan göra.


/Klesell

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 28 maj 2015, 22:22
av Raffe Gbg
Jag ska besikta på lördag, men skulle inte ens drömma om att försöka besikta med mitt Roadhouse på som det är (fast jag "bara" har en 1300). Därför sätter jag dit de två "strypningar" som RG i Falkenberg har specialtillverkat åt mig. Bara att trycka in dom i innerrören och dra åt stoppskruven med en 8 mm nyckel. Tar ca 5 minuter om jag tar god tid på mig. Efter besiktningen åker dom ur lika fort förstås ... Efter besiktningen ska jag på 6-årskalas hos min sondotter, så det blir en tuff lördag. :perfect:

Re: Besiktnings-äsch...

Postat: 29 maj 2015, 20:12
av Orre
Klesell skrev: Ta med hårddisken till träffen så ska jag se vad jag kan göra.
/Klesell
:good: :good: :good:
Västerlanda skrev: MEN då det användes en "Norsk" varvräknare vet jag inte hur tillförlitligt detta vetenskapliga test blev :thinking: :thinking:
-Jan Du kan väl lägga varvräknaren på locket, spela in en filmsnutt, och visa de som inte sett detta fantastiska instrument???
Min gode man... :sleepy:
Enklare kan det inte bli!: För varje kolvslag en vibration, vibrationer per minut = RPM! (delat på antal cylindrar)
Briggs&Stratton sin geniala varvräknare (var jag nu har gjort av den) består av en ståltråd på en graderad rulle att skjuta in eller ut.
Ju långsammare kolvslag, ju längre tråd måste skjutas ut för att "fånga" vibrationerna/svängningarna/Hz!

Genialt enkelt och jävla svårt att fuska med!... :good: ;)
http://www.vtxriders.se/gallerian/album ... XY_012.jpg

Å andra sidan vill jag minnas att dom olika systemen var nog så lika i dB!?..

Totte, Jo det var nog det jag trodde! Så länge en besiktnings-gubbe bara ska "tycka" en massa grejer, så kan det ju så klart bli hur som helst!... :evil:
Och RoadHouse hörs ju bara gott ut!! :exclaim: :yes: :p :yahoo: