Sida 1 av 1

Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Postat: 06 sep 2012, 09:02
av Nesse
http://www.transportstyrelsen.se/Global ... 2_2012.pdf

Edit: interna länkar fungerar inte så bra så jag ändrade till en extern :-P

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Postat: 06 sep 2012, 09:12
av Raffe Gbg
Hade säkert varit intressant, men länken funkar inte Nesse ... :no:

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Postat: 06 sep 2012, 09:28
av Nesse
Fixat... hade länkat internt...

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Postat: 06 sep 2012, 11:58
av Raffe Gbg
Det finns en hel del intressant att läsa i det här dokumentet. Men ingenstans ser jag att man borde tillåta extraljus med halvljus tillsammans med det ordinarie halvljuset. I dag är bara varselljus tillåtet i kombo med halvljuset. Apropå synbarhet. Självklart syns man bättre alla dygnets timmar med extrahalvljus på ständigt. :good:

Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket

Postat: 06 sep 2012, 12:37
av Nesse
Håller med, det är mer ideer om vägmiljön, vilket iofs är bra. T ex andra räcken, ta bort räcken på vissa vägar... Sedan detta med ABS är ju en bra grej, men det spelar ju ingen roll för min del på den hojen jag har. Sedan detta som statistiken säger, medianvärdet för en motorcyklist är visst ca 50 år... aja... SMC är med på ett hörn och det är bra som kontrast till hastighetsreglerare och förbudsivrare