Nu har jag provat mig fram med olika mappar, tyckte att den gick bäst och smällde minst med denna:
109-015 California model with Vance & Hines Big Shots (no baffles), stock air filter and O2 eliminator kit
Är det någon annan 1800 ägare som kör med V&H Bigshots med orginal luft som har någon annan MAP som är bra?
Här kommer två bilder på tändstift, den första är höger fram och den andra är vänster bak, fick inte loss dom andra då jag inte har sådanna verktyg.
ORRE! DOM PÅ STIFTEN? el
PowerCommander
Moderator: Toolbox
- Mange
- Wannabe
- Inlägg: 99
- Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
- VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
- Ort: Munsö
Re: PowerCommander
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
- Orre
- Site Admin
- Inlägg: 2054
- Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
- VTX-modell: VTX 1800 C -07
- Ort: Tønsberg-Norge
- Kontakt:
Re: PowerCommander
Tja!
Nej men det ser ju inte så tokigt ut.
Den främre ser ut att ha lite ask-avlagringar? Kan tyda på lite läckage ventil-tätningar. (dricker den olja?)
Eller kör du på 95 oktan? -Sluta med det! Det finns ju fortfarande 98 oktan UTAN etanol!!! (Efter min erfarenhet blir bensinförbrukningen något lägre med 98, så det blir inte dyrare!)
Som sagt, bara var obs på att du inte får vit-brända stift! Du kan fort bränna ventilerna!
(Blir lite osäker på den bakre, men det är normalt att den går lite varmare, och isolatorn ser mest brun ut vad jag kan se?)
Jag kan absolut inte det här med mappning, men om du varken har en California modell, eller O2 eliminator kan jag inte förstå att det ska vara rätt mapp??
Jag ville sett till att ha ett rent luft-filter, nya stift, och passa noga på att det inte är något läckage på själva avgasrören innan jag provade vidare.
Du ska ju i princip inte behöva ha någon back-fire alls!
-Eller kanske investera de kronorna det kostar att sätta hojen på bänk!
Nej men det ser ju inte så tokigt ut.
Den främre ser ut att ha lite ask-avlagringar? Kan tyda på lite läckage ventil-tätningar. (dricker den olja?)
Eller kör du på 95 oktan? -Sluta med det! Det finns ju fortfarande 98 oktan UTAN etanol!!! (Efter min erfarenhet blir bensinförbrukningen något lägre med 98, så det blir inte dyrare!)
Som sagt, bara var obs på att du inte får vit-brända stift! Du kan fort bränna ventilerna!
(Blir lite osäker på den bakre, men det är normalt att den går lite varmare, och isolatorn ser mest brun ut vad jag kan se?)
Jag kan absolut inte det här med mappning, men om du varken har en California modell, eller O2 eliminator kan jag inte förstå att det ska vara rätt mapp??
Jag ville sett till att ha ett rent luft-filter, nya stift, och passa noga på att det inte är något läckage på själva avgasrören innan jag provade vidare.
Du ska ju i princip inte behöva ha någon back-fire alls!
-Eller kanske investera de kronorna det kostar att sätta hojen på bänk!
-
- Senior adept
- Inlägg: 234
- Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
- VTX-modell: VTX 1800 2007
- Ort: Rottne
Re: PowerCommander
Mina stift såg bättre ut än dina men det blev en jäkla skillnad när jag bytte till nya, ett tipps dra stiften med momentnyckel, min hoj har aldrig gott så bra sen jag bytte stiften själv!
jag följde instruktionsboken o använde momentnyckel när jag monterade mina nya stift jag drog de mellan 25-30 Nm
jag följde instruktionsboken o använde momentnyckel när jag monterade mina nya stift jag drog de mellan 25-30 Nm