Sida 1 av 1

Roadhouse - Shorty

Postat: 07 jun 2011, 15:11
av birdie
Boyzz,
Ni, liksom jag, som har planer på att byta avgassystem till ett Roadhouse Shorty kan glömma detta!
Nilssons MC-Tillbehör, Helsingborg har inga kvar och kan inte få tag på några. Jag kollade med generalagenten Super-X i Norrköping och samma svar där. Går inte att få tag på därför att tillverkningen har lagts ner. Kanske kan dom få någon annan i USA att ta upp tillverkningen igen, men då lär det inte bli förrän i slutet av året/nästa år om det överhuvudtaget blir något.

Inte kul!

Någon som har en bra idé?

/birdie
PS! Västerlanda, hur mycket skall du ha?

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 07 jun 2011, 16:37
av Västerlanda
birdie skrev:

Någon som har en bra idé?

/birdie
PS! Västerlanda, hur mycket skall du ha?
Har just precis kommit in från garaget efter att ha monterat mitt, o det låter ljuvligt :mrgreen: :mrgreen:

Sorry :roll:

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 07 jun 2011, 16:40
av Knodden
birdie skrev:Boyzz,
Ni, liksom jag, som har planer på att byta avgassystem till ett Roadhouse Shorty kan glömma detta!
Nilssons MC-Tillbehör, Helsingborg har inga kvar och kan inte få tag på några. Jag kollade med generalagenten Super-X i Norrköping och samma svar där. Går inte att få tag på därför att tillverkningen har lagts ner. Kanske kan dom få någon annan i USA att ta upp tillverkningen igen, men då lär det inte bli förrän i slutet av året/nästa år om det överhuvudtaget blir något.

Inte kul!

Någon som har en bra idé?

/birdie
Kul ide 1 långt rör verkar finnas
Kul ide 2 Jardine Slipon
Eller så jagar man fram ett orginalrör, och moddar lite på egen hand, som jag!
efter inspiration från denna
Eller så kontaktar man dessa som "fabrikstillverkar" just ovan nämnda modd på orginalpipor.
Lycka till!
// Knodden

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 07 jun 2011, 16:45
av Sudden
Jag har ett originalrör (bakre delen) utan det kromade höljet. Komplett med katalysator och allt för den som vill ha det.

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 07 jun 2011, 19:38
av Toolbox
Jag har ett Nytt Jardin slipon endast provstartat korta modellen ser lika ut som Roade house
3800:- + eventuell frakt



TB 8)

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 09 jun 2011, 19:30
av birdie
Tack för tips!

Jag funderar och återkommer...

/birdie
J-vla otur när man äntligen hade bestämt sig :evil:

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 17 jun 2011, 10:55
av birdie
Tjena,
MC-Proffsen i Jönköping lyckades med bedriften att hitta ett nytt Roadhouse Shorty hos en mc-handlare i Tyskland! :D :D :D
Skam den som ger sig! Allt är löst!

/birdie
PS! Västerlanda - jag är inte intresserad av att köpa ditt Roadhouse Shorty längre! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 17 jun 2011, 11:23
av Västerlanda
birdie skrev:Tjena,
MC-Proffsen i Jönköping lyckades med bedriften att hitta ett nytt Roadhouse Shorty hos en mc-handlare i Tyskland! :D :D :D
Skam den som ger sig! Allt är löst!

/birdie
PS! Västerlanda - jag är inte intresserad av att köpa ditt Roadhouse Shorty längre! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kommer ALDRIG att säljas :twisted: :twisted:

Skoj att Du fick tag i ett ändå 8) 8)

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 18 jun 2011, 10:12
av Gusten
Härligt Birdie :lol: :lol: :lol: ...som sagt skam den som ger sig :wink:

//Gusten 8) 8) 8)

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 21 jun 2011, 20:21
av Schassen
När alla har Roadhouse, ja nästa alla så blir det ungerfär som att bestämma sig för att köpa en BMW bil, det är för många andra som har det också. Detta är ett alternativ tror jag:

http://www.youtube.com/watch?v=Vu1xrff9wRg&NR=1

MORTONS

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 21 jun 2011, 20:24
av Nesse
Såna där rör trycker upp så mycket skit från backen mot dem som åker bakom...

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 22 jun 2011, 06:55
av Bobby
Nesse skrev:Såna där rör trycker upp så mycket skit från backen mot dem som åker bakom...
Men dem var jäkligt snygga. Skulle passa bra på en bobber 8)

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 22 jun 2011, 17:30
av Nesse
Bobby skrev: Men dem var jäkligt snygga. Skulle passa bra på en bobber 8)
Ja för dig passar dom ju, du är ju van att kasta skit på andra :D :twisted: :lol:

Skulle nog passa mig också i det avseendet ;-)

Re: Roadhouse - Shorty

Postat: 23 jun 2011, 07:10
av Bobby
Nesse skrev:
Bobby skrev: Men dem var jäkligt snygga. Skulle passa bra på en bobber 8)
Ja för dig passar dom ju, du är ju van att kasta skit på andra :D :twisted: :lol:
Jasså???