Sida 1 av 1

Tillbaka på banan!

Postat: 22 sep 2010, 17:12
av Raffe Gbg
Äntligen har jag fått loss min VTX 1300 från Honda i Göteborg efter olyckan i början av juli, lång väntan på reservdelar från USA. Men slutresultatet blev väldigt bra och jag är helnöjd med både reparationerna och de tillägg jag gjort:
Två extraljus med fäste från Touringbutiken.se. Och en "farthållare", BrakeAway Cruise Control, köpt från USA, så jag kan "låsa" gashandtaget på det varvtal jag vill, och sedan koppla bort via ett enkelt knapptryck eller lätt tryck på handbromshandtaget.
Extraljusen har för övrigt tre ljuslägen.
1. När jag vrider på startnyckeln och halvljus+parkerings/varselljus tänds.
2. En separat switch placerad nära tändningslåset som gör att extralampornas halvljus går på ihop med ordinarie halvljusstrålkastare (olagligt) samt dito helljuslamporna tänds när jag slår över till helljus på omkopplaren på vänster handtag.
Punkt 2-funktionen på en separat strömkabel och säkring.
Livet leker igen. :-)

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 22 sep 2010, 17:56
av Västerlanda
Strålande :lol: :lol:
Rena ljusorgeln mao :) :)
På Spåret igen då.........................



Michael

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 22 sep 2010, 19:37
av Raffe Gbg
Strålande var ordet, sa Bull... :D

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 22 sep 2010, 20:28
av Schassen
Detta var roligt att höra, återförenad på riktigt :mrgreen:

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 22 sep 2010, 20:30
av Schassen
Raffe Gbg skrev:Äntligen har jag fått loss min VTX 1300 från Honda i Göteborg efter olyckan i början av juli, lång väntan på reservdelar från USA. Men slutresultatet blev väldigt bra och jag är helnöjd med både reparationerna och de tillägg jag gjort:
Två extraljus med fäste från Touringbutiken.se. Och en "farthållare", BrakeAway Cruise Control, köpt från USA, så jag kan "låsa" gashandtaget på det varvtal jag vill, och sedan koppla bort via ett enkelt knapptryck eller lätt tryck på handbromshandtaget.
Extraljusen har för övrigt tre ljuslägen.
1. När jag vrider på startnyckeln och halvljus+parkerings/varselljus tänds.
2. En separat switch placerad nära tändningslåset som gör att extralampornas halvljus går på ihop med ordinarie halvljusstrålkastare (olagligt) samt dito helljuslamporna tänds när jag slår över till helljus på omkopplaren på vänster handtag.
Punkt 2-funktionen på en separat strömkabel och säkring.
Livet leker igen. :-)
Att sätta säkerheten före vad som alltid är lagligt eller ej bidrar visst till att man blir 99%-are.

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 23 sep 2010, 06:45
av Bobby
Ser det ut ungefär såhär?
http://www.youtube.com/watch?v=rmgf60CI_ks

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 23 sep 2010, 08:02
av Raffe Gbg
Nja, inte riktigt, men så skulle man kanske koppla lamporna så kanske mer eller mindre skumögda bilister hade en chans att observera oss mc-förare ute på vägarna.
Jag anser att i samband med den årliga bilbesiktningen borde en enkel syntest vara obligatorisk. Det behöver man knappast vara optiker för att bestyra, och klarar man inte att läsa tredje raden nerifrån, eller vad det är, ska man inte få lov att köra något fordon alls, mer än möjligen gräsklipparen, innan man har skaffat nya glasögon. :evil:

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 23 sep 2010, 11:19
av Gusten
Skönt att höra att pärlan är åter :lol: . Ibland ska man inte bry sig om vad lagen säger Raffe...huvudsaken att man syns bra.

Re: Tillbaka på banan!

Postat: 23 sep 2010, 21:06
av Schassen
Finns det någon i väst... Raffe t.ex. som sticker ut och kör något till helgen 24-26 sept.?