Sida 1 av 2
Ny rumpa?
Postat: 28 maj 2010, 22:57
av JoakimO
En sak måste jag bara fixa så snart jag hittat en VTX, och det är baken. Originalskärmen känns "hög" eller följer åtminstonde inte formen på däcket.
Vill framför allt ha en annan skärm, och kanske sadel, baklampa, blinkers. Kanske även snyggare däck.
Har sett flera som har en mer.... sexig rumpa, men har lite svårt att hitta delar på nätet.
Finns det några "standardmodifikationer", eller är allt "custom made"?
Tips mottages tacksamt, så man vet lite var man ska börja!

Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 08:20
av Orre
Tjena JoakimO!
Sök lite på forumet! Det är skrivet mycket i detta temat!
För att bli kvitt den fula skylten och blinkersen har jag satt på en sån häringa färdig lösning med skylt-hållare och blink från "Kuryakyn". Mest för att inte göra några variga ändringar.

Det förändrar ju dock inte nåt på skärmen... :roll:
Menar att jag har sett andra skärmar med!?
Det finnes vartfall både ombyggda fälgar, skärmar och vaggor att köpa!
Killarna i Hbg. är dom enda jag vet i Sverige, annars finnes det i USA har jag sett.
Annars är det ombyggnad som gäller!
Brädda fälg, skära ut i vaggan/kardan för att få plats, och bredda/bygga ny skärm.
Sanell har en del erfarenhet, och (tror jag) tar beställningar på såna jobb?
Kolla här:
http://hellhopp.se
Toolbox och flera andra här på forumet har också pysslat med detta.
Lycka till!
Orre
Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 09:23
av Toolbox
JoakimO skrev:En sak måste jag bara fixa så snart jag hittat en VTX, och det är baken. Originalskärmen känns "hög" eller följer åtminstonde inte formen på däcket.
Vill framför allt ha en annan skärm, och kanske sadel, baklampa, blinkers. Kanske även snyggare däck.
Har sett flera som har en mer.... sexig rumpa, men har lite svårt att hitta delar på nätet.
Finns det några "standardmodifikationer", eller är allt "custom made"?
Tips mottages tacksamt, så man vet lite var man ska börja!

Tjena JoakimO
Sanell vill ha ca 30.000 för att göra en breddning och skärm (hört bara på ryktesvägar)
om du vill göra det själv så kommer jag att lägga en tråd under VTX Garaget
//Toolbox
Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 09:47
av JoakimO
Breddning är inte ett måste. Mest för att det är så pass kostsamt

En annan skärm hade dock inte varit helt fel.
Det finns alltså inget "bolt on" till VTXen utan det är modifiering som gäller? Isf är det någon som har tips på var man kan köpa en universalskärm för vettiga pengar? 3-4000kr för en bit obehandlad böjd plåt känns inte riktigt ok för mig

Eller ska man leta på MC-demonteringar efter något som kan passa?
"Kjellsing" har vad jag kan se antingen bytt skärm, eller kapat och flyttat upp originalskärmen. Någon som vet vad det är för skärm, samt vilken sadel det är?
http://vtxriders.se/gallery/albums/albu ... X_1800.jpg :twisted:
Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 16:49
av Geronimo
Bikeline har ett urval på plåtskärmar för drygt 1000-lappen. Man får dock mecka och bocka till lite i framkant.
Tony
Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 17:43
av JoakimO
Ah! Var inne på Bikeline innan men hittade bara ett fåtal skärmar... sen kom jag på att man kan klicka på "nästa" för att se fler *doh*!
Tackar!

Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 18:45
av alba
Orres lösning är ganska snygg
Men du får lägga till ca:3.000:- i böter om du blir stopad av politi i sverige :shock:
Re: Ny rumpa?
Postat: 29 maj 2010, 23:25
av JoakimO
Jag som trodde farbror blå skulle sluta terrorisera en nu när man inte kör plastraket längre :|
Ingen som vet något om Kjellsings modifikationer? Sadel och skärm? :?:

Re: Ny rumpa?
Postat: 30 maj 2010, 20:55
av Joe
Tror han köpt den av en kille som vi kallade bagarn, ser i alla fall ut som den hojen.
Minns jag rätt så hade han någon kompis som byggde om den. Går ej att köpa över disk m.a.o.
Finns färdiga paket att köpa i USA.....
Joe
Re: Ny rumpa?
Postat: 31 maj 2010, 17:34
av Larsa
Re: Ny rumpa?
Postat: 01 jun 2010, 21:05
av Geronimo
Under "Medlemsbilder" "Medlemmarnas hojar" sida 5, "Geronimo" finns det några bilder på hur min hoj såg ut för 2år sen.
Det är avkapad orginal bakskärm med Cat-eye baklyse, kuryakin led-blinkers plus lite fix. Sänkt bak med 11,5" progressive dämpare plus en 200-sula som får plats utan meck.
Har (ev köpare på den) en orörd orginal svart bakskärm till salu! (Har även hela kitet på bilden liggande, men en köpare på det)
Tony
Re: Ny rumpa?
Postat: 02 jun 2010, 08:20
av JoakimO
Ser schysst ut Tony!
Hur fungerar det egentligen att skjutsa om man sänker den? Jag antar att fjädern/dämparen är hårdare så att det inte är några problem?
Originalskärm är jag inte intresserad av, men ev. ditt "kit" om du inte får det sålt. Hör av dig snarast isf

Re: Ny rumpa?
Postat: 02 jun 2010, 14:45
av Tony. B
Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:
Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem

Fattar inte varför
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:
Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:
Tony
Re: Ny rumpa?
Postat: 02 jun 2010, 16:32
av Toolbox
Tony. B skrev:Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:
Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem

Fattar inte varför
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:
Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:
Tony
:!: där av mitt svar i VTX Garaget

då måste han betala
Re: Ny rumpa?
Postat: 02 jun 2010, 18:15
av JoakimO
Tony. B skrev:Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:
Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem

Fattar inte varför
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:
Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:
Tony
Hej Tony. Intressant ordval för att värva medlemmar

För det första så är det svårt för mig att veta vilka svar som döljer sig bakom de låsta forumen.
För det andra så har jag varit på väg att betala in medlemsavgift eftersom detta verkade vara en så trevlig och hjälpsam klubb, men eftersom jag inte köpt hoj än så kan jag tydligen inte bli medlem än.
Uppgifter som måste finnas i medlemsansökan:
Alias
Fullständigt namn
Adress och telefonnummer
VTX modell, års modell & registreringsnummer
Födelseår (för statistik bl.a. till f örsäkringsbolaget)
Datum då du betalade in medlemsavgiften.
Hemskt ledsen att jag har "snyltat" och ställt frågor...