RoadHouseBrand Slip-On Avgassystem
Postat: 22 mar 2008, 03:46
Hei!
Efter att ha läst mängder av omtaler och erfarenheter (och lyssnat på ljudklipp) :? se'n i höstas, fick jag äntligen bestämt meg för ett "RoadHouseBrand Shorty Slip-on".
När jag nu skulle beställa visade det seg så klart att Roadhouse har kursat...
Förhoppningsvis kommer de på banan igen i maj månad...
Mailade till "Hondadirectline" och bad om de kunne va så vänliga att kolla hos andra förhandlare. En "Drew Derevensky" svarade med en gång, och en vecka senare hadde jag et Roadhouse på posten!
Super service!!
Det kostade meg ca. 2900,- med moms och frakt. (Dollarkursen är vansinnigt låg nu!)
Det tog meg 20 minuter att skruva av org. blåset och trä på det nya!
Kanon gott tomgångsmuller! Dovt och mulligt! och en snabb vridning på gasen ger en riktigt häftig upplevelse!
Från sadeln hörs pådraget vid höga varv mest ut som en race-car!.. Var först lite osäker på om jag gillade det, men jag blir nog överbevisad om det också!
Kort sagt. Ett kanon-kjöp! Og så enkelt att köra på besiktning da!
Rekommenderas!
Ps.
Monterade på "Hypercharger" några dagar senare, och det blev en rigtig WOW! upplevelse! -Märkbart piggare! Och märkbart bättre ljud i blåset!
Rått!
Ps lite till...
Det hör ju till saken att cykelen går kanon-fint! Har bara kört några få mil ännu, men så gott som ingen "backfire"! En och annan sällsynt puff vid decelerering bara!
Om jag då förstår saken rätt, är PC eller annan mappning bara för att fin-tuna för att få ut de sista kusarna eller? Menar jag har läst nånstans att det inte är nödvändigt?..
Orre
Efter att ha läst mängder av omtaler och erfarenheter (och lyssnat på ljudklipp) :? se'n i höstas, fick jag äntligen bestämt meg för ett "RoadHouseBrand Shorty Slip-on".
När jag nu skulle beställa visade det seg så klart att Roadhouse har kursat...
Mailade till "Hondadirectline" och bad om de kunne va så vänliga att kolla hos andra förhandlare. En "Drew Derevensky" svarade med en gång, och en vecka senare hadde jag et Roadhouse på posten!
Det kostade meg ca. 2900,- med moms och frakt. (Dollarkursen är vansinnigt låg nu!)
Det tog meg 20 minuter att skruva av org. blåset och trä på det nya!
Kanon gott tomgångsmuller! Dovt och mulligt! och en snabb vridning på gasen ger en riktigt häftig upplevelse!
Kort sagt. Ett kanon-kjöp! Og så enkelt att köra på besiktning da!
Rekommenderas!
Ps.
Monterade på "Hypercharger" några dagar senare, och det blev en rigtig WOW! upplevelse! -Märkbart piggare! Och märkbart bättre ljud i blåset!
Rått!
Ps lite till...
Det hör ju till saken att cykelen går kanon-fint! Har bara kört några få mil ännu, men så gott som ingen "backfire"! En och annan sällsynt puff vid decelerering bara!
Om jag då förstår saken rätt, är PC eller annan mappning bara för att fin-tuna för att få ut de sista kusarna eller? Menar jag har läst nånstans att det inte är nödvändigt?..
Orre