Sida 1 av 1

Vance and Hines Quiet Baffles.

Postat: 02 mar 2008, 15:23
av alba
VH RÖR
Tjena, Är det nån som vet hur man skall få ner decibellen till besiktningsnivå på ett permanent sätt, men ändå behålla ett behagligt "muller"

Jag tror inte att det räcker med Vance and Hines Quiet Baffles.
Det finns tydligen en massa hemmafix med stålullsbollar, egna slutbleck mm
Men vad är det som är bra, för en permanent lösning, om man inte vill skruva på orginalrören, (som vad jag förstår är ganska effektiva)

8) Snart är det dax

Postat: 03 mar 2008, 08:37
av Ryssen
Tja Alba
Det är inte min absolut bästa dag idag
men efter en massa päronconjac så kan det bli så här.
Om du menar tillfällig lösning så har jag en lättsam grej till besiktningen
monterad och demonterad på 10 minuter om man inte heter Joe förstås
Han fick nämligen låna dessa i Ånneboda efter som det klantaslet åkte på en ombesiktning på bron över Kiwi till kallkonerna på Naverone
Och jag var en hyvens kille som ville hjälpa honom.
Nu ska jag snart besikta min hoj tror du jag har fått tilbabaka dom :?:
Nä juste det
Men jag ska skicka Tiger pån om han törs komma till Sundsvall 0806006-080608
ALLA TILL SVERIGES MITTPUNKT

Postat: 03 mar 2008, 16:23
av alba
Ryssen skrev:Tja Alba
Det är inte min absolut bästa dag idag
men efter en massa päronconjac så kan det bli så här.
Om du menar tillfällig lösning så har jag en lättsam grej till besiktningen
monterad och demonterad på 10 minuter om man inte heter Joe förstås
Han fick nämligen låna dessa i Ånneboda efter som det klantaslet åkte på en ombesiktning på bron över Kiwi till kallkonerna på Naverone
Och jag var en hyvens kille som ville hjälpa honom.
Nu ska jag snart besikta min hoj tror du jag har fått tilbabaka dom :?:
Nä juste det
Men jag ska skicka Tiger pån om han törs komma till Sundsvall 0806006-080608
ALLA TILL SVERIGES MITTPUNKT
Jag hörde på radion idag, Gert Fylking sa att Päronconjac va fikusdricka??
Men jag tycker åxå det är kanongott, hur rimmar det???
Dom 2 vassaste grabbarna är väl inte lagda åt fjollhållet ??

Jag hade nog tänkt mej någon pemanent lösning, på något lägre buller
När joe träffade på farbror blå, va det raka rör eller "bafflar low noice ?"
Det kan vara intresant att veta, Uppskattade dom db nivån eller hade dom mätare, JOE ????????????
I am loking forward Sundsvall
Ps kommer stenarna ??? :wink:

Postat: 03 mar 2008, 21:31
av Joe
Besiktiga hojen, nääädu Ryssen det tror jag inte. Jag vet att den ligger i småbitar som den alltid gör under vinterhalvåret och fram till maj månad. Är du inte snäll så kommer det ingen pasta med pkt.

Alba, farbror polisen hade ingen mätare utan bara stora öron. Jag hade insatser i rören och det hjälpte inte dugg.

Joe