Sida 1 av 1
VTX 2008?
Postat: 04 okt 2007, 16:49
av Tommy
Var idag till Lingvalls i Gävle, och fick höra att det inte kommer någon VTX 2008, den klarar inte de nya avgaskraven enligt vad dom säjer. 1800 modellen finns inte med på HONDA:s hemsida längre, men enligt vad de sa så kommer inte heller 1300 heller som 08:a!
Någon som vet mer?
Postat: 05 okt 2007, 07:49
av Nesse
1300 finns i några '08-modeller:
http://powersports.honda.com/motorcycle ... =VTX1300R8
men märkligt nog inte med ekrar på com-siten, men på den svenska. Upplagt för bryderi... Men dåligt om inte Honda fixar avgaskraven...
Postat: 05 okt 2007, 12:02
av snake
Det är skumt att 1300 som har förgasare skulle klara kraven när 1800 som har insprutning INTE skulle klara kraven. Den har ju dessutom PAIR-system, O2-sensor och katalysator. Lika bra som vilken bil som helst.
Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år.

Postat: 05 okt 2007, 12:27
av Nesse
snake skrev:
Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år.

Ja egentligen skulle väl jag kommentera detta med "RIKTIGA män", men som man utan prestationsångest, tänker jag inte göra det. :roll:
Postat: 05 okt 2007, 15:26
av Toolbox
Nesse skrev:snake skrev:
Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år.

Ja egentligen skulle väl jag kommentera detta med "RIKTIGA män", men som man utan prestationsångest, tänker jag inte göra det. :roll:
:shock: haha nesse inte komentera :?:
det är klart han vet att snake har RÄTT :twisted:
/Toolbox

Postat: 06 okt 2007, 07:02
av Hsun
Postat: 08 okt 2007, 10:10
av Sanell
Har hört från initierade källor att det ska komma en VTX 1800 i ny tappning. Fram tills dess ska inga "gamla" VTX 1800 säljas, de vill väl bygga upp ett sug efter nykomlingen.
Postat: 08 okt 2007, 11:53
av snake
jo, men den säljs ju som 2008 i resten av världen...
Postat: 08 okt 2007, 12:10
av Sanell
Visst, men Sverige är en liten marknad antagligen samma anledning till att vi bara fick C-modellen medan USA har fyra modeller till. På samma sätt resonerade Svenska Yamaha när XVS-serien kom, de tog aldrig in den sista årsmodellen av XV 1100 för att den inte skulle konkurrera med XVS 1100, som sagt så är Sverige ett litet pytteland.