Sida 1 av 1

VTX 2008?

Postat: 04 okt 2007, 16:49
av Tommy
Var idag till Lingvalls i Gävle, och fick höra att det inte kommer någon VTX 2008, den klarar inte de nya avgaskraven enligt vad dom säjer. 1800 modellen finns inte med på HONDA:s hemsida längre, men enligt vad de sa så kommer inte heller 1300 heller som 08:a!
Någon som vet mer?

Postat: 05 okt 2007, 07:49
av Nesse
1300 finns i några '08-modeller:
http://powersports.honda.com/motorcycle ... =VTX1300R8
men märkligt nog inte med ekrar på com-siten, men på den svenska. Upplagt för bryderi... Men dåligt om inte Honda fixar avgaskraven...

Postat: 05 okt 2007, 12:02
av snake
Det är skumt att 1300 som har förgasare skulle klara kraven när 1800 som har insprutning INTE skulle klara kraven. Den har ju dessutom PAIR-system, O2-sensor och katalysator. Lika bra som vilken bil som helst.

Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år. :wink: :wink:

Postat: 05 okt 2007, 12:27
av Nesse
snake skrev: Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år. :wink: :wink:
Ja egentligen skulle väl jag kommentera detta med "RIKTIGA män", men som man utan prestationsångest, tänker jag inte göra det. :roll:

Postat: 05 okt 2007, 15:26
av Toolbox
Nesse skrev:
snake skrev: Jag tror det är en helt annan orsak. Alla RIKTIGA män i Sverige har givetvis redan köpt en 1800. Marknaden för flickor och andra mjukisar är ännu inte helt penetrerad. Därför säljs 1300 även nästa år. :wink: :wink:
Ja egentligen skulle väl jag kommentera detta med "RIKTIGA män", men som man utan prestationsångest, tänker jag inte göra det. :roll:
:shock: haha nesse inte komentera :?:
det är klart han vet att snake har RÄTT :twisted:

/Toolbox 8)

Postat: 06 okt 2007, 07:02
av Hsun
Jaha :!: :!: dom lägger ner "Loken" :shock: :shock: och kvar blir vinnarna dom bästa VTX 1300 hehehe 8) 8) 8)

Postat: 08 okt 2007, 10:10
av Sanell
Har hört från initierade källor att det ska komma en VTX 1800 i ny tappning. Fram tills dess ska inga "gamla" VTX 1800 säljas, de vill väl bygga upp ett sug efter nykomlingen.

Postat: 08 okt 2007, 11:53
av snake
jo, men den säljs ju som 2008 i resten av världen...

Postat: 08 okt 2007, 12:10
av Sanell
Visst, men Sverige är en liten marknad antagligen samma anledning till att vi bara fick C-modellen medan USA har fyra modeller till. På samma sätt resonerade Svenska Yamaha när XVS-serien kom, de tog aldrig in den sista årsmodellen av XV 1100 för att den inte skulle konkurrera med XVS 1100, som sagt så är Sverige ett litet pytteland.