Sida 2 av 2
Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 11:18
av Hsun
Härligt då kan du justera.
Jag har aldrig varit med om att dom kollat ljusinställningen när jag besiktat mc:n :shock:
När jag besiktat bilen och det bara skilt lite så har besiktningsmannen justerat till det, har aldrig fått ombes på ljusinställning.
Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 11:49
av Nesse
näe det låter märkligt, du fick väl en som inte gillar motorcyklister och motorcyklar... Den som beskitigade min hade inget emot att det lät lite extra, och skruvade lite på lyset gjorde han också.
Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 11:51
av alba
Se till att ni har stenkoll på vilken skruv som är vilken (sid och höjd)
Ha en mejsel i fickan för att
snabbt kunna justera på plats
ANNARS BLIR DET OMBESIKTNING

Vis av erfarenheten

Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 15:10
av sorpa
Nesse skrev:näe det låter märkligt, du fick väl en som inte gillar motorcyklister och motorcyklar... Den som beskitigade min hade inget emot att det lät lite extra, och skruvade lite på lyset gjorde han också.
ja han va lite underlig

Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 15:52
av Gusten
Besiktade hojen i torsdags i Ludvika med nytt twinlight på hojen samt Roadhousesystemet på. Gick igenom besiktningen galant

. Kan tilläggas att nog kollar dom ljusbilden på mc vid besiktningen det har dom iallafall gjort med min hoj varje gång. När han kollade ljuset så fanns det ingen ljusbild på hojen och lyset stog åt fanders. Jag talade om att lyset var nymonterat men jag har en nyckel med mig som vi kan justera detta med och det var ok. Sen hittade han ingen ljusbild på lyset så vi ställde bara höjden på det ,han förklarade att ljusbilden kan bli sådan om en lampa inte sitter EXAKT i läge och bad mig kolla det bara. Så all heder åt den besiktningsmannen jag fick.
Gusten

Re: undrkänd
Postat: 01 maj 2010, 20:06
av sorpa
Gusten skrev:Besiktade hojen i torsdags i Ludvika med nytt twinlight på hojen samt Roadhousesystemet på. Gick igenom besiktningen galant

. Kan tilläggas att nog kollar dom ljusbilden på mc vid besiktningen det har dom iallafall gjort med min hoj varje gång. När han kollade ljuset så fanns det ingen ljusbild på hojen och lyset stog åt fanders. Jag talade om att lyset var nymonterat men jag har en nyckel med mig som vi kan justera detta med och det var ok. Sen hittade han ingen ljusbild på lyset så vi ställde bara höjden på det ,han förklarade att ljusbilden kan bli sådan om en lampa inte sitter EXAKT i läge och bad mig kolla det bara. Så all heder åt den besiktningsmannen jag fick.
Gusten

jag har mejseln med mej på måndag Gusten

,o hoppas min gubbe är lika bra som din

ljudet kan dom f-n inte slå ner på,har satt i ett smalt rör i slutändan på muzzyn och isolerat med både trollull och isoleringsduk (värmebeständig) så nu låter det inte just mer än en original...var lite slarvig vid förra besiktningen,jag var till lingvalls innan och fråga om dom trodde jag skulle klara ett ljudprov,men dom var skeptiska, bäst att åka hem o pula i mer ull,sagt o gjort,när jag kom hem till garaget så såg jag att det hängde ut ca 2 meter av diskbollen ur pipan..haha hade sett ut o kommit till besiktningen så..hängde ut som julgransglitter

kanske skulle ha skitit i att ta bort det o åkt in med det hängande efter, så kanske dom idiotförklarat mej o godkänt mej av ren medkänsla...

Re: undrkänd
Postat: 02 maj 2010, 08:23
av Gusten
Sätt fast ullen ordentlig bara så det inte sugs med in i motorn när du gör gassläpp....vill bara poängtera att man ska vara försiktig med lösa prylar i avgasblåset :roll: Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Re: undrkänd
Postat: 02 maj 2010, 10:10
av sorpa
Gusten skrev:Sätt fast ullen ordentlig bara så det inte sugs med in i motorn när du gör gassläpp....vill bara poängtera att man ska vara försiktig med lösa prylar i avgasblåset :roll: Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.Hittar inte lamban som ska sitta där,ingen skruv heller som passar,,jag har tryckt i ett nät så det ska nog inte sugas in i motorn hoppas jag,,ska smyga till besiktningen i mornbitti

)
Gusten

Re: undrkänd
Postat: 02 maj 2010, 11:53
av XY
Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:
Re: undrkänd
Postat: 03 maj 2010, 06:55
av sorpa
XY skrev:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:
Då var den besiktad o godkänd,fan så skönt...dom mätte inte ens ljudet,fick skruva ner ljuset bara sen var det klart...nu är det rena pipor som gäller igen.. hahaha...

)
Re: undrkänd
Postat: 03 maj 2010, 08:36
av Raffe Gbg
Ögontjänare...

Re: undrkänd
Postat: 03 maj 2010, 08:42
av Nesse
ÖRON-tjänare menar du

Re: undrkänd
Postat: 03 maj 2010, 11:43
av sorpa
he he

ja, jag vill ju vara en i gänget ;o)
Re: undrkänd
Postat: 04 maj 2010, 16:23
av Gusten
XY skrev:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:
Hur menar du nu :roll:
Gusten

Re: undrkänd
Postat: 04 maj 2010, 17:35
av Nesse
Gusten skrev:XY skrev:Gusten skrev:S Enklast är väl egentligen att sätta på originalet.
Gusten

Ja, ja..det är väl det enda man får sätta på nu för tiden :roll:
Hur menar du nu :roll:
Gusten

"orginalet" = frugan? :shock: