Hej VTX:are som är ute efter en varvräknare.
Efter att jag letat runt ett tag, så har jag äntligen hittat en som faller in i min högst personliga smak
MTL Custom kan ta hem dessa har jag fått till svar, väntar bara på pris och leveranstid.
Är det någon annan som är intresserad så ring/e-posta till MTL.
Bild finns under Medlemmars bidrag.
VTX18
xrider skrev:HDL tar 337 $ inkl frakt om man bara beställer denna sen till kommer moms o tull men då har du ju ett riktmärke
Jag pratade med fedex idag, generellt är tull å moms 25% på inköps-summan, när man köper från en firma. Den debiteras på faktura, ca:2 veckor efter leverans, Kommer paketet via posten får man betala den summan när man tar ut paketet
Så sant men Fedex brukar glömma det rätt ofta iaf om man får delleveranser. Tyvärr har HDL bytt till UPS o dom är duktiga på att ta betalt lägger dessutom på en avgift på 150 kr har jag för mig.
Tackar för kostnadsupplysningsinformationen, jag tycker det är krångligt med dessa beställningar från det stora landet...
Har kanske tur eftersom Mattias på MTL e-postade att han nu befinner sig i USA och försöker ordna något som han skrev
VTX18
Svaret jag fått från en annan importör är som förljer:
Jag rekommenderar dig att själv köpa in varvräknaren direkt från USA.
Som privatperson är chansen stor att du slippet både tull (ca 4%) och moms på köpet.
Du betalar i så fall t.ex $250 x kursen ca 6,50 + frakt ca 300 = SEK 1925:- (istället för 3700:-)
De flesta större internetshoppar i USA säljer även till utlandet, bara kolla i deras fraktvillkor.
Någon som vet hur man beställer från Amerikalandet.
VTX18
Ibland få man betala Moms o tull ibland inte du kan se fraktkostnaden när du beställer. Förr använde HDL Fedex men nu verkar dom köra med UPS o dom är noggrannare med tull o moms