Hej på er!
Hoppas alla har det bra! Och att ni haft en förträfflig helg uppe i Umeå!!
-Sorry Linus! Vi får ta igen det nästa år när inte studenter och 85-åringar ska firas, och förhoppningsvis den globala uppvärmningen har tagit bättre fart!...
NU. Är det strax midsommar! Och fast det fortfarande är kallt som fan, undrar jag om ni har några midsommar-tips åt oss på väst-kanten!?
Jag tänker då främst Bohuslän - Dalsland - Västergötland - Värmland...
Har inte fått firat midsommar på flera årtionden, och tänker att det kanske är någon träff någonstans? Eller kanske helt enkelt en trevlig campingplats värd att besöka?...
Alla idéer mottages med tacksamhet!
/Orre
Tips önskas för Midsommar 2024
Moderator: Gusten
- Orre
- Site Admin
- VTX-modell: VTX 1800 C -07
- Kontakt:
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Kontakt:
Re: Tips önskas för Midsommar 2024
Hallå Orren, Du och Sissel var saknade... har inga bra tips om midsommarfirande i Närketrakten... Kommer nog att cykla en tur på midsommarafton och äta en midsommarlunch i Kilsbergen och bada, om nu vädret är ok. Det är en liten ny tradition vi haft de senaste åren.
Är du i trakterna annars så hör av dig, inte omöjligt att jag är hemmavid. I Juli drar vi nog iväg uppåt i Norge ett par veckor, paddling och vandring siktar vi på i år.
I Övrigt vill jag önska er en glad midsommar, på svenskt vis
Är du i trakterna annars så hör av dig, inte omöjligt att jag är hemmavid. I Juli drar vi nog iväg uppåt i Norge ett par veckor, paddling och vandring siktar vi på i år.
I Övrigt vill jag önska er en glad midsommar, på svenskt vis
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- Orre
- Site Admin
- VTX-modell: VTX 1800 C -07
- Kontakt:
Re: Tips önskas för Midsommar 2024
Tack för det Nesse!
Ja vi får se vad vi får till... Kompisen måste nog jobba, så då är det begränsat hur långt vi hinner just på fredag! -Nössemark kanske?...
Här (Norge) är få eller inga midsommar-traditioner över huvud taget sedan år 1770 (Sankt Hans), så att göra sig sina egna är ju klockrent!
-Skulle vara kul att inte vara själva dock...
Kram och häls!
Ja vi får se vad vi får till... Kompisen måste nog jobba, så då är det begränsat hur långt vi hinner just på fredag! -Nössemark kanske?...
Här (Norge) är få eller inga midsommar-traditioner över huvud taget sedan år 1770 (Sankt Hans), så att göra sig sina egna är ju klockrent!
-Skulle vara kul att inte vara själva dock...
Kram och häls!