Broderade tygmärken

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Cadde
President
Inlägg: 652
Blev medlem: 30 jan 2007, 17:34
VTX-modell: VTX 1800 Trike
Ort: VTX 1800 Trike Örebro

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Cadde »

Ordningskvinna om jag får be ..... :wink:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Nesse »

Cadde skrev:Ordningskvinna om jag får be ..... :wink:
Nu får jag be om lite ordning här... Det heter ordningsman, precis som ombudsman och sjuksköterska är det inte genusbundet.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av 88:an »

Vad vore klubben utan KVINNOR :wink:

Sug på den, den som vill :lol:

Hälsn. motsatt kön :P
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Ja det är bra,... helt rätt 88:an :lol: men hörr Ni, blir inte tråden kapad nu?
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Så av "Protokoll från Styrelsemöte 2011-02-09" att dömma, så är det fortfarande upp till var medlem att själv avgöra hur t.ex. ortmärket ser ut???????????????????
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av XY »

Sergeant skrev:Ja det är bra,... helt rätt 88:an :lol: men hörr Ni, blir inte tråden kapad nu?

Var ska man "kapa en tråd" om inte under rubriken " Broderade tygmärken" ??

:D /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

XY skrev:
Sergeant skrev:Ja det är bra,... helt rätt 88:an :lol: men hörr Ni, blir inte tråden kapad nu?

Var ska man "kapa en tråd" om inte under rubriken " Broderade tygmärken" ??

:D /XY
Okey då då, jag ger mig... jag som har rätt och allt :lol:
Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Boatman »

Sergeant skrev:Så av "Protokoll från Styrelsemöte 2011-02-09" att dömma, så är det fortfarande upp till var medlem att själv avgöra hur t.ex. ortmärket ser ut???????????????????

Eftersom klubben är indelad i regioner kanske det är bättre om man endast använder sig av regionsnamn eller Sweden på ryggen istället för ortsnamn.
Ortsnamn, nicknamn, vtx modell mm kan man tex. ha på framsidan på ett eget märke typ Hasse C's märke.
Jag har "lekt" lite med loggan för att se hur det kan bli. Ändrade lite för att loggan skulle bli större så att den fyller ut ryggtavlan på alla bredaxlade vtx förare.
Rygg.jpg
skane.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Boatman den 10 feb 2011, 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Nesse »

Jag har inget problem ifall man har ortsmärken. Jag tycker att beställningen ska gå genom shoppen för att kunna samordna inköpen. Detta medför ju att shoppen kan kanske få ett litet lager med ortsmärken. Risken är ju större att loggor etc förvanskas om alla ska göra sina egna beställningar och inköp kort och tvärs. Namnlappar har jag inga problem med om man beställer via vulcanerna (eller andra presenterade i denna tråd). Det är mer VTX Riders Sweden loggan som ska vara skyddad, och då kanske även att region/ort namnen ska ha en gemensam design.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Hasse-c »

Kloka ord nesse annars kommer det se för jävligt ut om alla beställer från olika leverantörer. :roll:
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av 88:an »

Översta märket :!: Snyggt .... Rejält.... o Kraftfullt 8)

Hälsn. Jag tycker så :!:
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Jag tycker att loggan i sig själv kan lämnas ifred, de som vill ha ortmärke kan hänvisas till en tillverkare som har all data han/hon behöver för att tillverka märket. På så vis måste alla som vill ha ortmärket vända sig till en och sammma leverantör oavsett om leverantören är extern eller intern.

Jag personligen tror inte att shoppen bör ha ett antal ortmärken liggande på lager bl.a. p.g.a. lagerkostnader men även p.g.a. ingen kan veta hur länge de kommer att ligga på lager. Osäkerhetsmarginalen är för stor i detta sammanahang. Därför tror jag mer på att produkter som Ort- och Namnmärke bör beställas när kunden (medlemmen) vill ha dem.

Görs detta genom shoppen blir shoppen ansvariga för varan fram till dess att varan anländer till medlemmen som gjort beställningen. Kommer varan inte fram får shoppen ordna detta. Har medlemmen betalat för en vara som vederbörande inte har fått får klubben (shoppen stå för det).

Görs detta externt blir leverantören ansvariga för varan fram till dess att varan anländer till medlemmen som gjort beställningen. Shoppen/klubben håller sig då utanför eventuella tvister mellan medlemmen och leverantören.

Vilken väg man går i detta sammanhang bryr jag mig inte så mycket om, det jag tycker är A och O i detta sammanhang är att alla ort-/namnmärken har samma utförande. Om det sedan står regionens namn, länets namn eller medlemmens hemort på ortmärket är kanske inte det viktigaste utan snarare att det är att är samma för alla medlemmar.

Personligen är jag mycket för enkelhet i den mån det är möjligt men samtidigt så anser jag att det bör vara uniformerat utan att det går överbord.
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av snake »

Det är inte realistiskt att vi, med dryga 100 medlemmar, ska kunna hitta en kostnadseffektiv produktion av individanpassade brodyrmärken. Det är dyrt nog som det är att ha en (1) logga. Att separat trycka regionsnamn eller till och med ortsnamn skulle bli otroligt dyrt. Dessutom väldigt tidskrävande rent administrativt. De flesta regioner har bara 5 eller färre medlemmar.

Vi tog ett beslut i styrelsen igår att enbart tillhandahålla et basutbud av våra logga som ryggmärke och patch. Vill man ha ortsnamn, region eller sitt eget namn får man sätta dit tilläggsmärken utifrån eget tycke och smak.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

snake skrev:Det är inte realistiskt att vi, med dryga 100 medlemmar, ska kunna hitta en kostnadseffektiv produktion av individanpassade brodyrmärken. Det är dyrt nog som det är att ha en (1) logga. Att separat trycka regionsnamn eller till och med ortsnamn skulle bli otroligt dyrt. Dessutom väldigt tidskrävande rent administrativt. De flesta regioner har bara 5 eller färre medlemmar.

Vi tog ett beslut i styrelsen igår att enbart tillhandahålla et basutbud av våra logga som ryggmärke och patch. Vill man ha ortsnamn, region eller sitt eget namn får man sätta dit tilläggsmärken utifrån eget tycke och smak.
Okey, då vet vi det.

Kan jag då be Martin och er från Skåne att lägga upp en bild på era ortmärken så jag har något att utgå ifrån?

Bild
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Bobby »

Vad sägs om att de som vill ha ortsnamn kommer överens om ett utseende med mått, font och färg, väljer en tillverkare, så kan shoppen vara hygglig och skriva ner infon för framtiden. Då beställer man själv men får en hyggligt enhetligt utseende.

All in favor, say aaaiiiiyyyy! :P
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar