Medlems Profiler

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Medlems Profiler

Inlägg av Orre »

Hej!

Tänkte det var på sin plats att förklara lite närmare hur man kan knyta bilder till sin profil och till sina inlägg!

Avatar (Profilbild)
Denna visas överallt var du skriver inlägg eller chattar, och gör det enkelt för andra att känna igen dig!
På forumet uppe till höger under loggan, klicka på "Kontrollpanel" > "Profil" > "Ändra visningsbild".
Den bild du vill lasta upp kan inte vara större än 120 x 120 pixlar.

Personligt Album
Här kan du visa fram dig själv och din hoj så att vi alla kan bli lite bättre kända, och inte minst veta vem personen bakom nick-namnet är när vi möts! :yes:
Gå in på Gallerian. (logga in om du inte har gjort det)
Välj "Ladda upp fil", och ladda upp dina bilder till "Personligt album". (Om du vill skapa fler album, gå till "Min profil" > "Skapa / ordna mina album".)
Du kan efteråt ändra ordningen på dina bilder under "Min profil" > "Sortera mina bilder". Du kan också beskära och rotera bilder direkt i själva albumet.

När du har laddat upp dina bilder, finn ditt profil-album under "Medlemmarnas egna profil-album" (klicka på förbokstaven i ditt nick-namn), högerklicka på den pytte-lilla bilden som visar ditt album, och välj "kopiera länkadress".
Gå tillbaka till forumet, och klicka på "Kontrollpanel" > "Profil".
Längst ner där det står "Album:" Höger-klicka DIREKT EFTER LIKHETSTECKNET = och välj "klistra in". (Du kan också byta ut "Min" med ditt nick-namn.)
Med undantag av siffrorna och mitt namn ska det se ut så här:

Kod: Markera allt

[url=http://vtxriders.se/gallerian/index.php?cat=10583]Orres Albumprofil[/url]
Bilder/bilagor i inlägg
Om du vill lägga in en bild i ett inlägg på forumet går det alldeles utmärkt. MEN HÅLL DIG TILL MAX 800 X 600 PIXLAR!
Gå till Gallerian, välj "Ladda upp fil". Under Album välj "Forumbilder" och ladda upp din bild dit.
Gå till albumet "Forum -bilder och -bilagor" och hitta din bild > Klicka på bilden så den blir i helstorlek! > Högerklicka på bilden och välj "kopiera bildadress".
Nu kan du gå tillbaka till forumet och skriva ditt inlägg. > Där du vill ha din bild, klicka på rutan där det står "Img" för att sätta in kod-taggarna. > Högerklicka MELLAN de två taggarna [img]HÄR[/img] och välj "klistra in"!
Med undantag av lite annan adress och filnamn ska det se ut ca. så här:

Kod: Markera allt

[img]http://www.vtxriders.se/gallerian/albums/userpics/10104/normal_DSC00016.JPG[/img]
Med att "Förhandsgranska" ditt inlägg kan du se om det har blivit riktigt.

OBS! Flash-filer måste vara i .swf format för att visas! Tillvägagångssättet är det samma, men du använder i stället taggarna [flash=][/flash]


Då hoppas vi först och främst att ALLA vill lägga upp lite bilder i sina profil-album!! :perfect:
Lycka till! -Fråga om det är nåt krux!

/Orre 8)
Bild