*** FORUM UPDATE! ***

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

*** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Orre »

Då har jag som ni ser uppdaterat forumet lite! :)

1. Utsende.
Är egentligen inte så stora skillnaden. Lite mörkare i färgen, och infon till vänster på index-sidan, men annars kommer ni att känna igen er!

2. Innehåll.
Jag har lagt till en bröta med nya smilies! Tänkte det kunde va lite kul. :yes: Alla de gamla finns kvar under rubriken "OLD" när man öppnar fönstret "Visa fler smilies".
Äntiligen har vi fått en chat!! :yahoo: Man behåller sin avatar (forumbild) i chat-rummet, så det är lätt att känna igen folk! När man befinner sig i chat-rummet kommer det upp en notis om någon skriver ett inlägg i forumet, så det är ingen risk att missa något! ;) Det är bara inloggade medlemmar som får tillgång till chatten, och alla inlägg blir automatiskt raderade efter 2 timmar.
OBS! Chatten ska inte vara en ersättning för forumet!! Vi ska inte ta ifrån forumet några inlägg! Däremot får vi en chans att prata live! :good:
Länk till VTX-Riders-Chat helt överst på forumsidan.

3. Städning.
Jag håller fortlöpande på med lite allmän städning i forumet. Bli alltså inte överraskade om några inlägg och trådar byter plats eller blir borta...

Då hoppas jag att ni tycker det är lite kuligare att logga sig in! :D
Det kan va att det knökar till sig på nåt vis i början!... :p Ha överseende och skicka mig ett PM om det är något som inte funkar!

/Orre 8)
Bild
Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Mange »

I like :good:
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av birdie »

:clap:
/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Geronimo »

Snyggt jobbat :clap: Och chatten är ju riktigt kul, känner mej som en tonåring :blush2: Fast det är ju inte bra :thinking: Tonåringar får väl inte köra 1800 :rolleyes:
Low, long and fat
Schassen

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Schassen »

:swoon: Det kommer säkert att ta ett tag att vänja sig att hitta runt igen, men definitivt en snyggare layout nu. Orre, du har ju undangömda talanger du (Hidden talants).
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Dosan »

Fasen Orre!
Nu börjar det märkas att du inte är en äkta norrman :yes:
Snyggt jobbat ännu en gång!
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Leffe
Regionskontakt Uppsala
Inlägg: 559
Blev medlem: 11 sep 2007, 19:12
VTX-modell: VTX 1800 2005 Blå
Ort: Rasbo Blå VTX 1800-05

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Leffe »

Tjena
Stålande jobb ORRE :clap:
Och Stort Tack För DVD Kannon :drinks:
STOR STARK BLÅ 1800-05
Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Boatman »

Riktigt snyggt :good:
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Ryssen »

Toppen Orre :good:
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Martin »

Ojojoj, trodde de va fel på burken, kändes som ett error. Men som ALLTID när Orren vart o revet i nött, så blir det bra! Lite ovanligt bara, annars känns det bra. Tur att vi har denna underbara kunskap om det tekniska i denna klubb, kosta peng annars!
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Bobby »

Bra jobbat Orre! Skönt att se att någon äntligen tagit tag i det och fräschat upp sidan. Till och med loggan ser ok ut med lite "glow" runt :D

Skulle helst vilja se de gamla oanimerade smilies ligga där de låg, och sen de galnare animerade under "visa fler smilies".

Återigen bra jobbat!

P.S. Ooops, såg just att Upp länken som låg i varje inlägg är borta. Den saknar jag direkt. Den var riktigt användbar!
Skulle också föredra att headern/bannern gick till forumets förstasida och inte hemsidans. Jag iaf brukar använda mig av den att gå högst upp i hierarkin.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Orre »

Bra att ni gillar! :peace:

@Bobby. Upp länken is back! -Hade inte sett att den fattades...
Smilies ja... Det är väl en smaksak, men nog tyckte jag att flera av dom gamla var dåliga. Och inte behöver man ju se alt som hoppar och poppar annat än när man skriver inlägg så.. De gamla är nå där, så du får väl lära dig vad dom heter... :p
Banner-länken får sin funktion. Funderar på att INTE bädda in forumet i den nya web-sidan jag tänkte göra. Tycker det tar så mycket plats på skärmen från forumet... -Så ligger det en "Forumindex" länk i topp och botten på alla sidor!
(Är det flera som tycker att web-flaggan tar mycket plats när ni är på forumet, så kan man så klart skriva direktadressen i sin nät-läsare: http://www.vtxriders.se/forum )

/Orre
Bild
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av mattin »

Hej Orre,
Mycket bra jobb !

Tyckte dock att funktionen "visa nya inlägg" var bra. Ligger den någonstans gömd kanske.

Editerad ........ :blush2: om man hade kollat först innan ............den var ju redan där så tydligt det bara kan bli !

/Mattin
VTX1800F
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Raffe Gbg »

Lugn Mattin, jag letade också en stund innan jag fann den utmärkta "nya inlägg". Tänkte la att en sån som Orre inte skulle missa en sån viktig detalj. :good:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: *** FORUM UPDATE! ***

Inlägg av Orre »

Då, mina damer och herrar, har jag gått igenom ALLA trådar på forumet!! :book: Det rör sig om över 2400st.! Så det har tagit en stund... :sleepy:
Det är inget som helst tvivel om att vi här i VTX Riders Sweden Forum sitter på en fantastisk guldgruva av kunskap :smartass: och vänskap!! :grouphug:

DOCK, är det MÅNGA trådar som har VÄLDIGT DÅLIGA RUBRIKER!!
Jag vill härmed be alla att läsa snake's "sticky" inlägg överst här, om viktigheten av att ha en förnuftig rubrik! :exclaim:
Det är alldeles omöjligt att hitta något som helst, när en tråd har en rubrik typ: "En fråga" eller "Vad är detta" eller "Häftigt"... :scratch:
Väldigt fint om alla TRÅD-STARTARE ville gå över sina gamla trådar och fixa till rubriken så att den speglar vad det gäller! -Och så hålla på det när man startar en ny tråd!! :exclaim: :thumbsup:

Jag har tagit bort några trådar.
Dom har nästan utan undantag varit av typen "tips om en annons på blocket eller liknande" med en gammal och död länk.
I övrigt finns rubb och stubb kvar helt från starten i 2005!

Jag har flyttat på massor av trådar!
Detta så klart för att få lite bättre struktur, och för att det förhoppningsvis ska vara lite lättare att hitta!
I det sammanhanget har jag också editerat lite på rubrikerna:

TEKNIK
är nu en ren teknik och meka -tråd, och egentligen mycket av det samma som VTX GARAGET.
Skillnaden är att TEKNIK kan läsas av vem som helst, medan GARAGET är förbehållet betalande medlemmar.

ÖVRIGT RUNT VTX ÅKA
har blivit mer specificerat till att innehålla tillbehör, utrustning, service, besiktning, handlare mm..
Alltså allt det som är runt det att åka VTX, men INTE typ "jag hade en fin åktur i går"! Det ska i stället i "OF TOPIC"!

OF TOPIC
är mjukat upp lite, så att det inte enbart är trådar som inte handlar om att köra hoj, och heller inte enbart skitsnack!...
Tvärt emot är det ju hojåka vi snackar mest om, och här kan man stoppa allt som inte passar i de andra rubrikerna, så att vi kan hålla de andra rubrikerna mer "rena"!
T.ex. Om du har varit på en cool INTE VTX träff i Finland, så är det här du kan berätta om den, då det INTE passar i "KLUBBTRÄFFAR OCH MÖTEN" tråden...
Samtidigt är det så klart här du kan läggar in en rolig filmsnutt eller liknande.
För att det överhuvud taget ska gå att hitta något här, så har jag flyttat alla GRATTISAR och HÄLSNINGAR till en egen rubrik:

VTX RIDERS - MEDLEMMARNA
Här kan du skriva inlägg direkt till en (eller flera) medlemmar! T.ex. ett grattis!
Denna rubriken ligger under det låsta forumet, som bara kan ses av inloggade medlemmar!

RESEBERÄTTELSER
OCH RESETIPS!! Vill vi ha mer av!!
Det behöver inte vara en väl-skriven lång skildring! Vi är ju alla jätteglada för att få tips om häftiga vägar, scenerier och prisvärda övernattningar!

PRESENTATION AV MEDLEMMARNA
visade sig att ha en del liggande runt i de olika rubrikerna! Kul! Detta vill vi absolut ha mer av! så att vi kan lära känna personen bakom "nicknamet" lite bättre!!

VTX RIDERS -KLUBBTRÄFFAR OCH MÖTEN
Är som sig bör förbehållet återkommande möten mellan klubbens medlemmar.
Efter vad som är skrivet upp genom åren kan det se ut som om följande platsar här:
Årsträffarna, Västervik, MC-mässan, Mälaren runt, Hoj-X, Lelleveckan, Notodden.
Det är väl inte säkert alla är eniga i detta, men det är nå utan tvivel det som är status på forumets inlägg!... Förhoppningsvis tillkommer det flera i denna kategorien!
Andra träffar, möten och åkningar är placerade i (eller i närmaste) lokala REGION.

REGIONERNA med LOKALA TRÄFFAR OCH FIKATURER
är nu ett öppet forum, som betyder att vem som helst kan skriva där utan att vara inloggad!
Tanken är att vi förhoppningsvis ska få lite mer action på det lokala planet med att vi kanske får inbjudan och tips från andra MC-miljöer.
Det är dock inte säkert att det går att ha det så här med tanke på oseriös spamande och reklam... Vi provar så får vi se!

GÄSTFORUM
upptäckte jag var låst för andra än inloggade att skriva i... Det är nu öppnat upp för vem som helst, så kanske vi får några hälsningar där!
:)


Som sagt inledningsvis:
SÄTT EN BRA RUBRIK NÄR DU STARTAR EN NY TRÅD!!!
Så hoppas jag att ni härmed tycker det blir lite lättare att hitta gamla inlägg, och att det är mer uppenbart under vilken rubrik man ska lägga sin nya tråd! :gamer1:

Ha det gott!
/Orre 8)
Bild
Skriv svar