Avsikten är inte att bli ovänn...

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Skriv svar
Schassen

Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Schassen »

Efter att ha läst några kommentarer de senaste dagarna så fick jag ta en titt på mig själv. Jag insåg att nog har jag skrivit mycket, kanske som en del påpekanden hänvisar till för mycket men nu är det gjort kan inte ändra på det som redan hänt kan bara se till att det inte fortsätter.

Det går inte att undvika inse att det är "mig" somliga pratar om i förhållande till kapade trådar mm.

Min avsikt är inte och har aldrig varit att bli ovänn med någon i VTX Riders med det är tydligt att vissa individer tar illa vid av att jag har skrivit mycket. Detta kommer nu att upphöra. Hädan efter kommer jag att anstränga mig att endast skriva i off topic - skitsnack och vid enstaka tillfällen ställa frågor/besvara frågor jag kan svaren till samt gratta födelsedagsbarnen.

Jag beklagar att vissa tar illa vid, men okey nu är det som det är med det. Jag är som jag är, och jag uppskattar om den som har problem med mig vänder sig direkt till mig i ett PM eller e-post, tfn samtal eller fysiskt ansikte mot ansikte med konkreta åsikter.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Bobby »

Sergeant skrev:Efter att ha läst några kommentarer de senaste dagarna så fick jag ta en titt på mig själv. Jag insåg att nog har jag skrivit mycket, kanske som en del påpekanden hänvisar till för mycket men nu är det gjort kan inte ändra på det som redan hänt kan bara se till att det inte fortsätter.

Det går inte att undvika inse att det är "mig" somliga pratar om i förhållande till kapade trådar mm.

Min avsikt är inte och har aldrig varit att bli ovänn med någon i VTX Riders med det är tydligt att vissa individer tar illa vid av att jag har skrivit mycket. Detta kommer nu att upphöra. Hädan efter kommer jag att anstränga mig att endast skriva i off topic - skitsnack och vid enstaka tillfällen ställa frågor/besvara frågor jag kan svaren till samt gratta födelsedagsbarnen.

Jag beklagar att vissa tar illa vid, men okey nu är det som det är med det. Jag är som jag är, och jag uppskattar om den som har problem med mig vänder sig direkt till mig i ett PM eller e-post, tfn samtal eller fysiskt ansikte mot ansikte med konkreta åsikter.

Vet inte vad du läst men jag har för min del inget emot att du skriver så mycket. Tvärtom så är det jättekul när folk är engagerade!
Enda som går att anmärka på är var man lägger sina inlägg och när man ska skapa en ny tråd. Det går ju att lägga en länk till en ny tråd för fortsatt diskussion om man vill. Det är många här som skriver vad som helst lite varsomhelst och det anser jag vara en följd av en nästan obefintlig tråd-polis!
Detta är helt enkelt ett gyllene tillfälle att sparka forumet och dess användare på spåret igen. 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Raffe Gbg »

Det finns väl inget tristare än ett mer eller mindre dött forum? Hellre ett par inlägg för mycket än inga alls. Så tycker iaf jag. Go Schassen, go! :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Nesse »

Som "Trådpolis" tycker jag det är lite omöjligt att styra upp eftersom första inlägget väldigt ofta ligger rätt... Sedan vill inte jag in i trådarna och radera och ändra för mycket... men om ni börjar tycka att det är alldeles för flamsigt så... kanske ska flytta alla trådar till Skitsnack då?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Bobby »

Nesse skrev:Som "Trådpolis" tycker jag det är lite omöjligt att styra upp eftersom första inlägget väldigt ofta ligger rätt... Sedan vill inte jag in i trådarna och radera och ändra för mycket... men om ni börjar tycka att det är alldeles för flamsigt så... kanske ska flytta alla trådar till Skitsnack då?
Det har inte funnits skäl att flytta delar av trådar tidigare då forumet inte varit lika aktivt eller förvirrat.
Men nu kanske det är läge att köra polis ett par veckor. Vad sägs om att lyfta delar av trådar som spårar ur, skapa ny tråd och lämna en länk i den gamla? Det får inte bli för mycket jobb för dig såklart. 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Schassen »

Alltså, jag kan hålla med Orre och Bobby m.fl. om att det lätt blir förvirrande om alla skriver om allt mellan himmel och jord i varje tråd. Att vi alla inte minst jag måste anstränga oss att se till vi inte kapar trådar är A och O för att forumet skall fungera annars tappar vi individer som har mycket av kvalitet att tillföra forumet.

Samtidigt kan då tycka att det skall finnas en skitsnack sida på forumet och det har vi ju nu och det är där de flesta av mina kommentarer finns lagrade om man skall utgå ifrån den information som anges i min statistik i min profil. Därför blir jag grinig när jag uppfattar texter som hänvisar till att jag har skrivit för mycket och det kan bara vara jag som vederbörande syftar på.

Så då känner jag att hellre avstår från att skriva mer än nödvändigt än att bli ovän med någon i denna klubb, det är helt enkelt inte värt besväret. Jag blev inte medlem här för att skaffa ovänner, det kan jag ordna hur lätt som helst på annat håll om det nu skulle vara mitt mål. Om jag begränsar mitt skrivande i detta forum och det bidrar till att medlemmarna och jag kommer bättre överens så vinner ju alla på det.
Senast redigerad av Schassen den 21 jan 2011, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Nesse »

Avvaktar... håller på med bokningssidan när jag hinner med... men tror jag ryter till lite...

SKÄRPNING NU PÅ OSS, HÅLL OSS TILL ÄMNET

Så, rättning i leden...

/Trådpolisen
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Peo »

men vad det tog hårt för att man har svårt och hänga med i alla trådvändor...
menade absolut inget elakt med detta, är det så att forumet ska vara på detta sätt så får jag väl anpassa mig efter det. har absolut inget mot någon härinne, men nu blev det en kvinna inblandad också....skriv namn i stället för att skriva man och kvinna...sergeant.
jag Peo har väl ingenting mot det du skriver eller hur mycker du skriver. tycker det är coolt men vill ju bara att det blir lättare att följa saker här på forumet om inte allt blandas ihop... titta på ett ex......geronimo skrev en ny tråd om att vi skulle skriva lite och berätta om oss själva. skitkul ju att få veta mer om oss ju..
vad händer? det börjar att diskuteras där, blir ju skitsvårt att läsa den tråden efter att 200 kanske skrivit in sina berättelser. så det finns inget ont uppsåt från mig bara önskar att allt kan få vara tydligt å klart... har man en fråga om den tråden kan man väl köra den under övrigt eller i skitsnackslådan..... så det finns inget agg från min sida å min kvinna har inget med detta att göra...... 8)
sen ska det givetvis få finnas en massa dösnack å annat här med, men det finns ju en sida för detta med då...... så inga sura miner nu....hehe 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Schassen »

Peo skrev:men vad det tog hårt för att man har svårt och hänga med i alla trådvändor...Jag förstår och jag håller med, jag m.fl. får skärpa oss
menade absolut inget elakt med detta, är det så att forumet ska vara på detta sätt så får jag väl anpassa mig efter det. har absolut inget mot någon härinne, men nu blev det en kvinna inblandad också....skriv namn i stället för att skriva man och kvinna...sergeant. Du har rätt Peo
jag Peo har väl ingenting mot det du skriver eller hur mycker du skriver. tycker det är coolt men vill ju bara att det blir lättare att följa saker här på forumet om inte allt blandas ihop... titta på ett ex......geronimo skrev en ny tråd om att vi skulle skriva lite och berätta om oss själva. skitkul ju att få veta mer om oss ju..
vad händer? det börjar att diskuteras där, blir ju skitsvårt att läsa den tråden efter att 200 kanske skrivit in sina berättelser. så det finns inget ont uppsåt från mig bara önskar att allt kan få vara tydligt å klart... har man en fråga om den tråden kan man väl köra den under övrigt eller i skitsnackslådan..... så det finns inget agg från min sida å min kvinna har inget med detta att göra...... 8)
sen ska det givetvis få finnas en massa dösnack å annat här med, men det finns ju en sida för detta med då...... så inga sura miner nu....hehe 8)
Jag håller med dig fullständigt

Eftersom jag känner att jag inte kan lära Er något om hojar... ännu, så försöker jag att hålla mig till skitsnack trådarna men det är också himla lätt att jag dras med så fort någon har skrivit en kommentar till något. Detta är givetvis ingen som helst ursäkt eftersom jag då bidrar till att tråden blir kapad och det är ju just detta som många av oss inte minst jag själv måste sluta med. Bättre i så fall om vi skapar en ny tråd under t.ex. skitsnack där vi kan hänvisa till vilket inlägg vi syftar vår kommentar på. Då blir det säkert även färre inlägg eftersom detta då skapar en omväg för att kommentera något men det kanske inte gör något om kommentaren bara är larv ändå???????

På detta forum har jag hittat vissa personer som jag kommunicerar med mer eller mindre regelbundet, främst Nesse som jag uppfattar som en himla cool kille. Men Peo min vän, nu tycker jag att vi lägger ner allt det här snacket som har blivit, i alla fall på forumet, vi ses väl i stockholm nästa vecka? Finns det fortfarande oklarheter och förvirring hos mig eller någon annan kan vi väl lösa det genom öppen dialog som brukar funka bättre än skrift.

ALLTSÅ, SERGEANT OCH ANDRA SOM KAPAR TRÅDAR SLUTA UPP MED DE DÄR DUMHETERNA MED DET SAMMA!!!!!!!!!!!!!!!! :o SKRIV I SKITSNACK ISTÄLLET.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Peo »

hehe, det har blivit en stor potatis av detta. men som du säger så kan vi snacka på mässan om detta.
ha det bra så syns vi där...och du skriv vidare----------------- :lol:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Nesse »

Ni är ju alltid välkomna att kontakta "Trådpolisen" om ni tycker er tråd blivit kapad och vill att en massa onödiga kommentarer ska plockas bort. [:-]-{
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
kapten
Mästare
Inlägg: 567
Blev medlem: 01 mar 2009, 08:01
VTX-modell: VTX1300S 2007
Ort: Strängnäs

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av kapten »

Hej alla goa VTX:are.
Go Schassen, go!
Oavsett vad ni skriver om om det är rätt tråd eller inte läser jag det och har ingt negativt att säga om det som skrivs.
Är för egen del inte den som skriver i allt för ofta, lite små sur på mej själ för att inte ha den förmågan.
Älskar allt från teknik (växelåds renoveringen var toppen trots att det var en 1800) till de hestorier som ofta lockar till ett gott skratt.
Men nu till varför jag egentligen skriver, fel forum eller tråd ? Har VTX någon samlingspunkt på mässan? Tyvärr kan jag inte deltaga på Engelen. Planerar att deltaga i NORGE.
Kapten
VTX 1300 med tomte.
kapten och Mimmi
----------------------------------------------
Var glad att du lever det är många som inte är födda än.......

VTX 1300 -07 SVART
Schassen

Re: Avsikten är inte att bli ovänn...

Inlägg av Schassen »

Peo skrev:hehe, det har blivit en stor potatis av detta. men som du säger så kan vi snacka på mässan om detta.
ha det bra så syns vi där...och du skriv vidare----------------- :lol:
Efter all din och några andras uppmuntran, det kan du/ni ge er f... på :shock:
Skriv svar