Div. tyck och tänk om forumet...

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Schassen

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Cadde: Jag ringde SJ och kollade, de hade ställt in tåget som mina pengar skulle skickas med från banken... de kommer med bussgods under morgondagen... Jävla SJ
Jag förstår att du är en riktig fan av Statens Järnvägar ... he he 8)
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Orre »

Eftersom tråden ändå genast bytte ämne... :twisted:
Ser att det nya blå "nicket" blir svart i trådarna! :!:
Bild
Lenchris

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Lenchris »

Cadde skrev:
Lenchris skrev:Var ändras färgen om man betalt och till vilken färg? Jag har betalt, vill jag minnas. Men det kanske var till nåt annat konto.

/Lenchris

Hej
Ja du har betalt.
Men som jag skrev längre upp så jobbar vi alla ideellt och
då kan det ta lite tid ibland. Lovar att dom som har hand om det
snart fixar så alla får rätt färg.

Cadde
Tack för svar. Min fråga var för övrigt inte alls menad som kritik, utan som en fråga. /Lenchris
Schassen

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Schassen »

[quote="orre"]Eftersom tråden ändå genast bytte ämne...

Förlåt Orre, jag vet att vi/jag är riktiga hejare på att ändra trådarnas ämnen. Jag skall försöka att skärpa mig :|
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Peo »

måste bara säga att det var ett fint idé med denna sida om att medlemmar kan presentera sig lite mer för alla.
tycker det är trist att allt verkar spåra ur direkt. fattar inte varför man använder en sida ämnat för ett speciellt ändamål, till en massa annat snack. klubben har ju redan inrättat en sida för skitsnack och även andra sidor för annat.... känns som om man vill lägga ner detta forum, allt blir ju bara förvirring och jag är ju förvirrad ändå....
hoppas någon ansvarig kan ta bort alla inlägg som inte ska finnas på respektive plats. börja med allt surr här inklusive det som jag skrivit här. men jag hoppas att alla kan respektera forumet och hur det ska skötas???
är jag en gnällspik så säg till mig bara. men om alla medlemmar skulle skriva lite om sig själva här sen allt skitsnack mellan raderna hur ska man då hitta i all den bråten????
detta är bara min idé, kanske inte alla andras så om jag är i minoritet så backar jag direkt och släpper ordet fritt överallt.....
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Orre »

@Peo. Jag tror ditt inlägg hamnade på en annan plats än du tänkt, men det spelar ingen roll. Vi fattar vad du menar! Och vartfall jag är helt enig! :!:
Jag har själv många gånger den sista tiden haft lust att spy både eder och galla, men man vill ju inte va gnällig... -Så jag tycker inte du är gnällspik. :wink:

Vanlig kultur i sånna här nät-forum, är att man måste hålla si till "nettikett"! Alltså i princip vanlig hyfs och fason. Gör man inte det så skal man bli utestängd! -Detta har jag dock inte sett något av här någon gång! Kanonbra! :)

En annan ting är just som Peo säger att hålla sig till ämnet. Detta borde inte va så jävla svårt, men skulle man missa så är det brukligt att forum-administratorn flyttar inlägget till riktig rubrik.
Här är det dock en lite mer flytande linje. Speciellt i detta forum... :P Så detta är inte bara enkelt!

Tyvärr så har det de senaste månaderna känts som att (nästan) alla drar sig för att skriva något som helst. Och det är MYCKET synd! :cry: :!:
Jag kan bara snacka för mig själv, men som jag känner det, är det VÄLDIGT frustrerande när ALLA inlägg får en eller flera kommentarer oavsett om man kommenterar om det som är skrivet, eller ens fattar vad det handlar om! :evil:
Man undrar ju ibland om det bara handlar om att samla flest möjliga inlägg i sin profil?...

Detta får MIG till att låta bli att kommentera! Vem fan vill ha "Goddag Yxskaft" som svar på det man lägger in? :evil:
Alltså vad fan... Har ni sett under KÖPES, där Gusten vill ha ett RoadHouse. Han har fått 24 kommentarer, men det är väl bara 4-5 stycken som ens handlar om RoadHouse!!!??? :twisted:

Samtidigt måste det ju så klart få va roligt och spontant och kastas dråpliga kommentarer! Absolut! :mrgreen:
Men vi kan ju inte riskera att ta livet av detta trevliga forum bara för att någon inte kan hålla fingrarna i styr!
Bild
/Orre
Bild
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Peo »

tack för den uppbackningen Orre. hoppas det är fler som tycker så bara?
allt blir ju lättare att hitta om hojämnen hamnar i rätt fack, klart man får slänga in ett skämt ibland men inte så att ämnet spårar ur¨..... :twisted:
då kan man ju använda skitsnackslådan till grövre å roligare skämt.... :roll:
för det är ju nice att läsa lite skit ibland också, hehe.
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Schassen »

Peo skrev:tack för den uppbackningen Orre. hoppas det är fler som tycker så bara?
allt blir ju lättare att hitta om hojämnen hamnar i rätt fack, klart man får slänga in ett skämt ibland men inte så att ämnet spårar ur¨..... :twisted:
då kan man ju använda skitsnackslådan till grövre å roligare skämt.... :roll:
för det är ju nice att läsa lite skit ibland också, hehe.
Jag håller med både dig och Orre, fast jag misstänker att det är bl.a. mig flera syftar på. Men som jag skrev till Orre, jag måste skärpa mig.
Lenchris

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Lenchris »

Peo skrev:måste bara säga att det var ett fint idé med denna sida om att medlemmar kan presentera sig lite mer för alla.
tycker det är trist att allt verkar spåra ur direkt. fattar inte varför man använder en sida ämnat för ett speciellt ändamål, till en massa annat snack. klubben har ju redan inrättat en sida för skitsnack och även andra sidor för annat.... känns som om man vill lägga ner detta forum, allt blir ju bara förvirring och jag är ju förvirrad ändå....
hoppas någon ansvarig kan ta bort alla inlägg som inte ska finnas på respektive plats. börja med allt surr här inklusive det som jag skrivit här. men jag hoppas att alla kan respektera forumet och hur det ska skötas???
är jag en gnällspik så säg till mig bara. men om alla medlemmar skulle skriva lite om sig själva här sen allt skitsnack mellan raderna hur ska man då hitta i all den bråten????
detta är bara min idé, kanske inte alla andras så om jag är i minoritet så backar jag direkt och släpper ordet fritt överallt.....
Ber om ursäkt för mitt inlägg i tråden. Det var inte min mening att kapa tråden. Tyckte faktiskt att jag var inom ämnet. /Lenchris
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Orre »

Lenchris skrev: Ber om ursäkt för mitt inlägg i tråden. Det var inte min mening att kapa tråden. Tyckte faktiskt att jag var inom ämnet. /Lenchris
Nej då Lenchris! Du skal inte be om ursäkt! Det var Peo som trodde han skrev i en annan tråd!... :roll: Snacka om förvirring! :lol:
Bild
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Nya medlemmar! :-)

Inlägg av Bobby »

Med risk för att fortsätta att göra fel så håller jag med Peo och Orre till fullo.
Jag har hört av andra som inte går in och läser i forumet varje dag (som jag gör) att de inte orkar kolla alls när varenda topic blinkar med nya inlägg och det står precis vad som helst var som helst.
Det bli svårt att ta sig igenom all skitsnack när all skitsnack ligger duktigt gödslat över hela forumet.
Att hålla ordning på ett forum faller på de som administrerar den.

Jag har själv känt lite ångest för att gå igenom alla inlägg efter man varit borta några dagar. De behöver faktiskt inte vara så. :|

Å andra sidan så ger jag ett stort tummen upp till alla som skriver. Sällan har forumet varit så aktivt och det vill iaf inte jag ta död på. Fortsätta skriva, det är bara kul. :o

Synd att ingen verkade intresserad av chatten jag la upp :?
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Div. tyck och tänk om forumet...

Inlägg av Orre »

Sådärja.. Då har vi plötsligt en tråd-rubrik som ger utrymme till vad det skulle vara! :wink:
@Nesse. Du kan ju flytta hela tråden till sin rätta rubrik om du vill!
Bobby skrev:Jag har själv känt lite ångest för att gå igenom alla inlägg efter man varit borta några dagar. De behöver faktiskt inte vara så. :|

Å andra sidan så ger jag ett stort tummen upp till alla som skriver. Sällan har forumet varit så aktivt och det vill iaf inte jag ta död på. Fortsätta skriva, det är bara kul. :o
Bra talat Bobby!
Låt det surra på! -Fast alla måste ta sitt ansvar och hålla lite ordning på galskapen! :mrgreen:
Det är INTE kul om någon känner att hans eller hennes inlägg blir drunknat i svada! -och sen LÅTER BLI att skriva... :cry:
Fördelen med att SKRIVA, är ju att man kan ta sig tid och tänka över vad man säger INNAN det plumpar ut!... :roll: Eller... vad sa jag nu?... Hade detta egentligen med denna tråden att göra?... Kanske jag inte fattat vad som menas??... Hmmm... Bild
Bobby skrev: Synd att ingen verkade intresserad av chatten jag la upp :?
Sorry Bobby...
Jag vill gärna ha en chat! Men det blir liksom inte av när det är en fristående sak som t.ex. irc'en... :oops:
Blev ju aldrig nåt av den där facebook sidan heller...

För min del hade det varit kul att kunna "hugga tag" i nån som jag ser är online på forumet!
Skulle va kul att ha en chat integrerat här på nåt vis! 8)
Fast jag är inte insatt i hur den här phpBB'n funkar. Var väl en orsak till att snake la ner det projektet tidigare?...

Vad säger du Nesse? Du gillar ju php skarpt! :twisted:
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Div. tyck och tänk om forumet...

Inlägg av Nesse »

orre skrev:...Vad säger du Nesse? Du gillar ju php skarpt! :twisted:
Med risk för att hamna utanför ämnet... Har inget större emot php, förutom avsaknad av bra programspråk... Live chatten har arit på tapeten tidigare. En nackdel är väl det pittoreska gränssnittet och att det är/känns lite för tekniskt för många. Det finns ju idag enklare och snyggare typer av chattar, t ex som det se ut i FB eller t ex MSN... Antagligen skulle man kunna modda en irc och få till ett snyggare utseende, men det har jag ingen koll på.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar