Hittade VTX Riders på Facebook

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Skriv svar
Schassen

Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

Gör fina bilder, men det saknas ju en hoj... "min" 8)
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Orre »

Fan Sergant. Du skriver verkligen vad som helst under vilken rubrik som helst i hela forumet!?... :?
Bild
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

Specifikt, vad är det du syftar på????
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Klesell »

Att du startat denna tråden under kategorin "Köpes" skulle jag tippa. Du har några andra startade trådar i lite konstiga kategorier också har jag sett :)

/Klesell
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

Hmmm, jo jag har märkt att en del av mina trådar inte hamnar där jag hade tänkt mig. Får försöka lista ut lite mer hur den här sidan funkar. Går det inte att flytta tråden till rätt kategori i eftrhand?
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Västerlanda »

NESSE fixar det Om han är på humör :wink: :wink:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

OK! :oops:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Orre »

Ok Sergant. Jag tror kanske jag ser hur du har tänkt.

Det är suveränt bra att sätta en beskrivande bra rubrik på den tråd man startar! -Men tråden hamnar av den grunden inte i riktig kategori!
Det finnes ingen automatisk igenkänning, eller en moderator som sitter och organiserar. (Utom när det är speciellt prekärt) Och så skal det så klart vara med!
Det blir alltså upp till dig som författare/starter av tråden att välja var du vill den skal ligga.

Överskriften på kategorierna "Teknik", "Off Topic", "Säljes" osv. säger väl det mesta, men kolla också undertexten där det är mer specificerat vad kategorien skal innehålla!
Var obs på att några kategorier endast är öppna för betalande medlemmar! -Som jag ser det dels för att det skal vara intressant att betala medlemsavgiften, och dels för att kanske inte allt som blir skrivet skal vara synlig för var man...

Så om du t.ex. vill skriva om ditt körkort, så har väl det kanske inte så mycket med klubben att göra, och bör då ligga under "Of Topic".
Då börjar du med att klicka på rubriken "Of Topic", och när du väl ÄR där kan du klicka för "Ny Tråd".
Du ser alltid i rubriken överst var på forumet du just nu befinner dig.

Till din statistik kan jag ju nämna att när jag kollade över de trådar du har startat, så är väl ca. 6 st. av 25 på riktig plats... Därför reagerar JAG... :wink:

Fortsätt att skriva! Det är ju kanon att det sker nåt på forumet! :D

@Moderator. När Sergant har läst detta, var så snäll att KASTA denna tråden från KÖPES!! :twisted: :lol:

Orre
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Nesse »

Hoppas ni är nöjda nu, det tog lite tid innan jag kom på hur jag skulle flytta tråden :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av snake »

Klaga inte på våran Seargant. 8) Han skriver i alla fall något, men det är inte alltid lätt att få till rätt tråd i rätt forum. Dock tycker jag att detta forum, baserat på PhpBB, är bland de bästa på marknaden. Ganska intuitivt och enkelt, men samtidigt ganska kraftfullt och användbart.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

PhpBB, är det ett programeringsspråk eller vad är det?
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

orre skrev:Ok Sergant. Jag tror kanske jag ser hur du har tänkt.

Det är suveränt bra att sätta en beskrivande bra rubrik på den tråd man startar! -Men tråden hamnar av den grunden inte i riktig kategori!
Det finnes ingen automatisk igenkänning, eller en moderator som sitter och organiserar. (Utom när det är speciellt prekärt) Och så skal det så klart vara med!
Det blir alltså upp till dig som författare/starter av tråden att välja var du vill den skal ligga.

Överskriften på kategorierna "Teknik", "Off Topic", "Säljes" osv. säger väl det mesta, men kolla också undertexten där det är mer specificerat vad kategorien skal innehålla!
Var obs på att några kategorier endast är öppna för betalande medlemmar! -Som jag ser det dels för att det skal vara intressant att betala medlemsavgiften, och dels för att kanske inte allt som blir skrivet skal vara synlig för var man...

Så om du t.ex. vill skriva om ditt körkort, så har väl det kanske inte så mycket med klubben att göra, och bör då ligga under "Of Topic".
Då börjar du med att klicka på rubriken "Of Topic", och när du väl ÄR där kan du klicka för "Ny Tråd".
Du ser alltid i rubriken överst var på forumet du just nu befinner dig.

Till din statistik kan jag ju nämna att när jag kollade över de trådar du har startat, så är väl ca. 6 st. av 25 på riktig plats... Därför reagerar JAG... :wink:

Fortsätt att skriva! Det är ju kanon att det sker nåt på forumet! :D

@Moderator. När Sergant har läst detta, var så snäll att KASTA denna tråden från KÖPES!! :twisted: :lol:

Orre
It ain't the first time I have fucked up, and it sure as hell ain't the last time either; that's just the way I am. But I'll try to follow your description, and I thank you for that. No offence intended, and none taken!
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

snake skrev:Klaga inte på våran Seargant. 8) Han skriver i alla fall något, men det är inte alltid lätt att få till rätt tråd i rätt forum. Dock tycker jag att detta forum, baserat på PhpBB, är bland de bästa på marknaden. Ganska intuitivt och enkelt, men samtidigt ganska kraftfullt och användbart.
Tack för din insikt och för ditt stöd
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Klesell »

Sergeant skrev:PhpBB, är det ett programeringsspråk eller vad är det?
Långa versionen:
phpBB är ett "fix och färdigt" php-script i form av ett forum (BB=Bulletin Board). Det är väldigt populärt men därmed också väldigt känsligt för exploits (hack, kan man väl säga). Det är tämligen viktigt att hålla det uppdaterat, då hackers gärna siktar in sig på äldre, osäkra versioner.


Korta versionen:
PHP är programmeringsspråket, som du frågar om, phpBB är programmet :)


http://www.phpbb.com/


/Klesell - inte jobbat på flera timmar, då blir det såhär :)
Schassen

Re: Hittade VTX Riders på Facebook

Inlägg av Schassen »

A-ha, då var jag inte så jätte långt bort i alla fall.
Skriv svar