Lördag

Moderator: Geronimo

Schassen

Lördag

Inlägg av Schassen »

Bra det inte är idag som det är lördag, hade inte varit bra sällskap idag - tvingades göra en polisanmälan innan jag åkte till jobbet.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Lördag

Inlägg av Raffe Gbg »

Det där var en cliffhanger... när kommer nästa avsnitt där vi får veta vad som har hänt..?? :shock:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Lördag

Inlägg av Schassen »

I mitt bostadsområde finns gator mellan husen, alla som bor här kör alltid ner sina fordon när de skall packa, packa ur/av dem, det gäller så väl bilar som MC och grannen mitt emot är inget undantag. Igår var det som du vet jäkligt fint väder i Göteborg/Lerum så givetvis tog jag hojen när jag åkte till byn för att bl.a. köpa hem sprit som jag transporterade i sadelväskan. Senare kom jag hem och lastade ur väskan och åkte därefter till mataffären kom hem och lastade ur väskan igen. Som sagt, det var fint väder och varmt var det också vilket gjorde att jag svettades som en gris. Därför lät jag min hoj stå på gatan framför mitt hus medans jag gick in och bytte till lite fräshare kläder att ha på mig när jag nu skulle köra till jobbet. När jag var på väg att åka hem ifrån kom grannen mitt emot ut och sade att jag får inte köra min MC på gatan mellan husen så jag förklarade för honom vad som står i stadgarna och det tyckte han inte om så han blev arg och lutade sig över min hoj och knuffade till mig. Jag höjde min hand med pekfingret rakt upp i luften och sade åt honom att inte röra mig. Men han började då istället slå med båda händerna på min hand med fingret upp i luften och sedan tog tag i min hand som jag drog undan. Han började snegla ner på min hoj vilket fick mig att tro att han ville göra skada på den så jag gick runt på andra sidan min hoj så jag stog mellan grannen och hojen och menade på att vill han komma åt min hoj måste han först gå igenom mig. Då knuffade han på mig en gång till, än en gång sade jag åt honom att inte röra eller slå på mig. Än en gång försökte han knuffa mig men då tog jag tag i hans handleder och höll honom fast så han inte kunde knuffas eller slå, han drog och ryckte och försökte komma loss utan att lyckas och igen sade jag "du rör inte mig och du slår inte på mig". Han svarade jag skall inte slå dig, så jag släpte honom men då slog han mig med knuten näve på hakan vilket fick mig att instinktivt reagera då jag knuffade till honom så att han trillade bakåt och landade på sitt arsle och rygg samt nästan slog i huvudet i cementplattorna på marken framför hans dörr. Sedan kom tre grannfruar ut varav en försökte medla medans han stog där och gapade gubbdjävel till mig. Jag blängde på honom lite medans jag satte på min hjälm och sedan körde iväg till Polisen i Lerum där jag lämnade en polisanmälan om händelsen :twisted: . Idag stog jag framför mitt hus och höll på att plocka bort blad som hindrade solen att nå fram till mina vindruvor då han kom ut och försökte låtsas som ingenting hade hänt och sade tjenare grabben, .... jag ignorerade honom och svarade inte. Efter en stund sade han hur går det? Igen, jag ignorerade honom och på så vis undviker erkänna hans existens.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Lördag

Inlägg av Raffe Gbg »

Grannen var packad när han attackerade dig, eller hur? Sedan har han bondånger dagen efter och vill helst glömma alltihop och hoppas att du också har släppt det. Trist med såna grannar. Tar du tillbaka polisanmälan står han i stor tacksamhetsskuld till dig. Vet inte hur jag själv hade gjort faktiskt.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Lördag

Inlägg av Schassen »

Nej han var spiknykter, och någon anmälan tar jag inte tillbaka. Jag kände hela tiden att jag var i kontroll och att jag inte fick tappa kontrollen eftersom jag är 99,9% säker på att i en riktig fight med nävar så hamnar han på sjukhuset och jag i fängelset för övervåld. Därför ansträngde jag mig för att hela tiden använda minimal våld. Men någon vidare shitt-shatt kommer jag inte att dela med honom. Så länge han håller till sig själv och håller käften så har vi inga mer problem. Attakerar han mig igen får jag väl leva med konsekvenserna av att skicka honom till sjukhuset.
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Lördag

Inlägg av Västerlanda »

Nu kan den "trevliga " grannen läsa hela storryn och förbereda sitt försvarstal vid kommande förhör eftersom detta är en ÖPPEN del av forumet :shock: :shock:
Tänk på vad ni skriver i olika trådar, även frun kan läsa vad Du skriver :lol: :lol: :lol:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Schassen

Re: Lördag

Inlägg av Schassen »

Tvivlar mycket starkt på att han någonsin kommer hit in
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Lördag

Inlägg av Bobby »

Som jag alltid sagt, folk är dumma i huvudet!

Det var starkt att inte mosa den jäveln ens efter han slog dig på käften. Du har lagen på din sida. Sätt dit honom så blir det lättare nästa gång han bråkar.

Skönt att det inte blev några allvarliga skador på dig eller hojen! 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar