VTX Riders i Alingsås 11 juli 2010

Moderator: Geronimo

Schassen

VTX Riders i Alingsås 11 juli 2010

Inlägg av Schassen »

2010-07-11

Idag var jag och min mc-brutta ute och körde på min VTX lite här och lite där. Vid en tidpunkt som hamnade vi på Statoil mitt emot Lidl i Alingsås eftersom jag var i behov av bensin. Efter att jag tankade to vi en paus vid utemöblerna på Statoil området. Det var många hojar av olika märken ute idag och rätt som det är ser jag en VTX komma rullande ner för backen bakom Statoil, jag ställer mig upp för att ta en närmare titt på vem det kan vara som kör denna hoj men känner inte igen vederbörande. Efter att han svängde vänster från Statoil och körde i riktning mot rondellen mellan macken och Lidl såg jag hans ryggtavla på tröjan. Mycket riktigt där stog det VTX RIDERS SWEDEN. Jag påkallade hans uppmärksamhet och såg till att han såg mig för att se om jag kunde få kontakt med honom för att ta reda på vem han är men han hade för bråttom. Han såg däremot att jag är också medlem i samma klubb och gav tummen upp innan han körde vidare. Så då är frågan vem var det som körde en svart VTX enligt beskrivningen här ovan idag vid lunchtid ca?

Lite senare kommer det in en grupp blandade hojar körda av såväl killar som tjejer tillhörande en Göteborgsklubb kallad 40+. En av hojarna var en Honda VTX 1300S från 2004. Jag snackade med killen en stund och det visade sig att hans hoj är en av de hojar som jag härom veckan satte ett VTX kort under sadelremmen på. Han är idag inte medlem i VTX Riders Sweden, så givetvis försökte jag att rekrytera honom. Vi får väl se om han blir medlem.