MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av mattin »

Hej,
några VTX:are som tänker sig dit ?

Jag skall dit, förmodligen Lördag , men avvaktar vädret innan jag väljer dag.

/ MATTIN
VTX1800F
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Västerlanda »

DU kan ju gå dit :!: :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av mattin »

No ! No ! No ! I'm gonna travel in STYLE ie VTX ! :D
VTX1800F
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Raffe Gbg »

Det kostar 170 spänn att komma in. Men tar man vägen om t ex Johans Mc eller nån annan mc-butik (antar jag) ligger det reklamblad där man får 30 kronors rabatt på entrépengen. Om det nu är värt besväret.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Geronimo »

Missar både Stora Holm och MC-dafarna hos Bike i Trollhättan. Ska hälsa på min dotter i Oslo.

Men tar dom verkligen 170 spänn? Låter lite väl häftigt för att få komma och kolla på deras hojar.

Syns senare!
Tony
Low, long and fat
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Raffe Gbg »

Japp, det står 170 spänn på reklambladet. Och på hemsidan www.mclive.se:
ENTRÉPRISER:
Vuxen 170 kr
SMC- medlem 140 kr
Ungdom 13-17 år 100 kr
Barn under 13 år Gratis
Familjebiljett 350 kr ( 2 vuxna + 2 st 13-17 år)
Klubbar/Gruppbiljett 140 kr (om minst 10 personer)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Schassen »

Jag skall försöka komma ut till Stora Holm under kommande helg. En kompis som är min privata handledare är också arrangör där på lördag. Dessutom håller jag på måste jag ta reda på hur jag kör dit ändå eftersom jag skall gå min Risk 2 utbildning där om ca 2 veckor. På MC skolan kör jag en BMW 800, privat runt konor en Yamaha Virago 250 och privat på vägarna med någon av mina två privata handledare kör jag min 2003 Honda VTX 1300s. Vore kul om någon från VTX Riders Sweden (Västra Götaland) skulle vara där så jag kan få möjlighet att snacka med dem ett tag om olika saker som årsträff mm.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Raffe Gbg »

Sergeant skrev:Jag skall försöka komma ut till Stora Holm under kommande helg. En kompis som är min privata handledare är också arrangör där på lördag. Dessutom håller jag på måste jag ta reda på hur jag kör dit ändå eftersom jag skall gå min Risk 2 utbildning där om ca 2 veckor. På MC skolan kör jag en BMW 800, privat runt konor en Yamaha Virago 250 och privat på vägarna med någon av mina två privata handledare kör jag min 2003 Honda VTX 1300s. Vore kul om någon från VTX Riders Sweden (Västra Götaland) skulle vara där så jag kan få möjlighet att snacka med dem ett tag om olika saker som årsträff mm.
Hej och lycka till med mc-kortet. En liten detalj bara, hojen du har kallas VTX 1300 R, med tillägget S. R står för Retro, till skillnad från C-modellen (C=custom) som inte tas in till Sverige av olika skäl. S står för Spokes, det betyder att du har ekrade hjul. Kan vara bra att veta om du beställer nåt till hojen framöver. :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av mattin »

Hej,

Jag kommer vara där på Lördag Dvs sticker dit vid 11-12-tiden.

/MATTIN
VTX1800F
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Bobby »

Raffe Gbg skrev:
Sergeant skrev:Jag skall försöka komma ut till Stora Holm under kommande helg. En kompis som är min privata handledare är också arrangör där på lördag. Dessutom håller jag på måste jag ta reda på hur jag kör dit ändå eftersom jag skall gå min Risk 2 utbildning där om ca 2 veckor. På MC skolan kör jag en BMW 800, privat runt konor en Yamaha Virago 250 och privat på vägarna med någon av mina två privata handledare kör jag min 2003 Honda VTX 1300s. Vore kul om någon från VTX Riders Sweden (Västra Götaland) skulle vara där så jag kan få möjlighet att snacka med dem ett tag om olika saker som årsträff mm.
Hej och lycka till med mc-kortet. En liten detalj bara, hojen du har kallas VTX 1300 R, med tillägget S. R står för Retro, till skillnad från C-modellen (C=custom) som inte tas in till Sverige av olika skäl. S står för Spokes, det betyder att du har ekrade hjul. Kan vara bra att veta om du beställer nåt till hojen framöver. :wink:
vet inte var du fått det ifrån? En 1300S är detsamma som en 1300R fast med ekrar. I Sverige säljs bara 1300S.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Raffe Gbg »

Bobby skrev:
Raffe Gbg skrev:
Sergeant skrev:Jag skall försöka komma ut till Stora Holm under kommande helg. En kompis som är min privata handledare är också arrangör där på lördag. Dessutom håller jag på måste jag ta reda på hur jag kör dit ändå eftersom jag skall gå min Risk 2 utbildning där om ca 2 veckor. På MC skolan kör jag en BMW 800, privat runt konor en Yamaha Virago 250 och privat på vägarna med någon av mina två privata handledare kör jag min 2003 Honda VTX 1300s. Vore kul om någon från VTX Riders Sweden (Västra Götaland) skulle vara där så jag kan få möjlighet att snacka med dem ett tag om olika saker som årsträff mm.
Hej och lycka till med mc-kortet. En liten detalj bara, hojen du har kallas VTX 1300 R, med tillägget S. R står för Retro, till skillnad från C-modellen (C=custom) som inte tas in till Sverige av olika skäl. S står för Spokes, det betyder att du har ekrade hjul. Kan vara bra att veta om du beställer nåt till hojen framöver. :wink:
vet inte var du fått det ifrån? En 1300S är detsamma som en 1300R fast med ekrar. I Sverige säljs bara 1300S.
Kanske är det annorlunda i Sverige jämfört USA, där även C-modellen säljs. Jag är ofta inne på vtxcafe.com och där har det här spörsmålet stötts och blötts och retts ut vid flera tillfällen. Om du vill köpa nåt från USA, t ex på http://www.cruisercustomizer.com finns det tre 1300-modeller att välja mellan: C, Retro och Tourer. S betyder faktiskt egentligen bara att hojen har ekrade hjul och är ingen modellbeteckning. Åtminstone over there.
Men jag ber om ursäkt om jag informerade felaktigt och påstår givetvis motsatsen om det är så.
Tillägger: På Hondas egen hemsida heter modellen VTX 1300 S. Kollade nyss. Men, som sagt, om du ska beställa grejer från nån USA-sajt är det R som gäller.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Bobby »

Du behöver inte be om ursäkt. Givetvis kan jag också ha fel, men kolla på http://www.directlineparts.com t.ex. så ser du att de vanliga är C, R och S. R har samma fälgar som C medan S har ekrar. I alla mina papper står det 1300S. :)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Raffe Gbg »

Det står S i mina papper också. Men det är lite märkligt, på den sidan du länkade tittade jag för skojs skull och där står det bl a KUR-1208
Kuryakyn front hub insert for the VTX 1300R spoked
... och det är precis så som jag hade fått för mig att det är. R med tillägget spoked (S). :?
Har förresten 1300:an med gjutna fälgar tagits in i Sverige?

Det är väl så att modellerna inte har exakt samma namn i USA som här i Svedala. Det är ju så med t ex hojen vi kallar för Honda Shadow 750, i USA heter den Honda Aero.
I rest my case. :|
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: MC DAGARNA Göteborg-stora Holm

Inlägg av Bobby »

Raffe Gbg skrev:Det står S i mina papper också. Men det är lite märkligt, på den sidan du länkade tittade jag för skojs skull och där står det bl a KUR-1208
Kuryakyn front hub insert for the VTX 1300R spoked
... och det är precis så som jag hade fått för mig att det är. R med tillägget spoked (S). :?
Har förresten 1300:an med gjutna fälgar tagits in i Sverige?

Det är väl så att modellerna inte har exakt samma namn i USA som här i Svedala. Det är ju så med t ex hojen vi kallar för Honda Shadow 750, i USA heter den Honda Aero.
I rest my case. :|
Så är det nog. Olika för Sverige (EU?) och USA. Fast jag har sett folk bli rättade på VTXOA.com när de säger att de har en retro fast med ekrar. Därför kollade jag mina papper förut och ändrade min info ruta på forumet här. :)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar