sadel vtx 1800

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Double x:r

sadel vtx 1800

Inlägg av Double x:r »

Hej på er alla vtx:are ,som nybliven vtx ägare (ja sen dec förra året)har jag med intresse följt vad som dryftats på detta forum och även en del klubbar på andrea sidan pölen . det har varit lärorikt. och nu tänkte jag att det var min tur att gissla er. jag undrar, är det någon på detta forum som har erfarenhet av ultimates lowrider alt.bigboy sadlar om så vore skulle det vara kul att ta del av dessa.
hade Leffe




svart 1800 -06 candy glory red cbx 1000 -79(6 cyl) tokrenoverad
xrider

Inlägg av xrider »

Ja har en bigboy o den är underbar inte så vacker kanske men otroligt skön att sitta på. Väljer du lowrider kommer nu ner lite o lite närmare tanken så är du lång bör du välja big boy. Vill du ha med ryggstöd måste du köpa det på en gång går inte att eftermontera det.
orginal passagerarsadel passar.
Double x:r

Inlägg av Double x:r »

xrider skrev:Ja har en bigboy o den är underbar inte så vacker kanske men otroligt skön att sitta på. Väljer du lowrider kommer nu ner lite o lite närmare tanken så är du lång bör du välja big boy. Vill du ha med ryggstöd måste du köpa det på en gång går inte att eftermontera det.
orginal passagerarsadel passar.
Det är just det här med sittposition som gör mig lite fundersam, antigen hamnar man längre bak och ca 2 cm högre som med big boy, eller så hamnar man upp på tanken med lowrider ,det känns lite risky att beställa grejor för 6-7 tusen utan att veta var man hamnar, jag är 1,8 och 90 kg vad tror du??

ps redan med originalsadel sitter jag ca 2 cm från tanken
xrider

Inlägg av xrider »

Ja det är ju lite svårt o avgöra min hoj är ju sänkt bak o jag har bytt styre o risers samt flyttat fram fotpinnarna så inget ligger på standard på min längre.
Men jag sitter skönt... Vi skulle ju kunna träffas nån dag o flytta över så kan du testa. Jag bor i västerås. o man skulle ju kunna mötas nånstan o flytta över min så du får se.
Det går ju ganska fort o göra.
Skriv svar