RoudHouse kort system

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

J.R

RoudHouse kort system

Inlägg av J.R »

Hej Jag har en VTX 1800 -06 med ett RoudHouse System, vid avsläpp vill det smälla lite och jag har blivit rekomenderad att köpa TFI Control Box från Super-X. Jag kan inget om detta och är tacksam för tips.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Inlägg av Peo »

Inbillar mig att Power Commander är ett bättre alternativ..
Vet inte vad andra tycker?
Jag har köpt RoadHouse kort jag med till min och kommer montera PC efter alla funderingar. Verkar vara ett tryggt system att ha på hojen..
Peo 8)
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag har Roadhouse long och lyckas inte få bort smällarna helt. Jag har ett annat styrsystem, "HPP", men som sagt så smäller det fortfarande ibland.

PowerCommander är nog att föredra framför de billigare systemen. Det ger flera frihetsgrader att justera in det exakt, men kräver en bänkning för en tusenlapp eller mer.
J.R

Tack för tipsen

Inlägg av J.R »

Bör jag även titta på luftsidan för att det skall bli bra?
Grothen

Inlägg av Grothen »

Luft,buller,pc, förstärkta kopplingsfjädrar och bänkning sen är det bara att hålla i sig :twisted: .
Kolla Kn filter dom har en del schysta burkar, jag har för mig det finns en tråd i forumet.

Kolla den här länken
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

Produkt nr: RK - 3906
RK - 3916
RK - 3926


Lycka till !!!!!!!!
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Vill man modda originalburken, så tror jag det finns kvar några KN-filter hos AVA-mc med artikelnr: HA-1802 till 1800:an.
Till et pris av 500kr/st, (dom har slutat med Honda).

/VTX18
J.R

Inlägg av J.R »

Tack för Era åsikter
Nu blir det att prioritera, det bli väskor först så att man får med något mer än tandborsten till Ånnabodaträffen. Det lockar att köpa powerCommander och luftburk utomlands men jag vet ej vad tull o skatt blir, det blir att läsa på i detta ämne.
J.R
Mimmie

Inlägg av Mimmie »

J.R skrev:Tack för Era åsikter
Nu blir det att prioritera, det bli väskor först så att man får med något mer än tandborsten till Ånnabodaträffen. Det lockar att köpa powerCommander och luftburk utomlands men jag vet ej vad tull o skatt blir, det blir att läsa på i detta ämne.
J.R
Ca 30 %
J.R

Inlägg av J.R »

Mimmie skrev:
J.R skrev:Tack för Era åsikter
Nu blir det att prioritera, det bli väskor först så att man får med något mer än tandborsten till Ånnabodaträffen. Det lockar att köpa powerCommander och luftburk utomlands men jag vet ej vad tull o skatt blir, det blir att läsa på i detta ämne.
J.R
Ca 30 %
Underbart med snabba svar J.R
Skriv svar