MC försäkring

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: MC försäkring

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag har också enbart goda erfarenheter av If efter förra sommarens olycka. Inget tjafs om småsaker, ersättning snabbt som bara den. Jag tänker inte byta bolag för några hundralappar. Samma sak med Falcks mc-assistans. För under 500 spänn om året och ingen självrisk har man garanterad hjälp eller bärgning om man skulle få stopp eller punktering eller nåt annat skit. Gäller t o m vid soppatorsk. Fast då får man betala bensinen dom häller i ...
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: MC försäkring

Inlägg av Hasse-c »

Nu har jag bytt till SVEDEA så Nesse o jag får vara testpiloter jag tog Säkrast XL 1796:- (Man kan betala halvårsvis utan extra kostnad om man vill)
Helår, Har du köpt ÖLEN ännu Nesse! :wink:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: MC försäkring

Inlägg av Nesse »

Hasse-c skrev:... Har du köpt ÖLEN ännu Nesse! :wink:
Nope... på fredag är vi ett VTX gäng som ska ta en pilsner på O'Learys i Örebro. Välkommen, det räcker nog till en biljett också ;-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: MC försäkring

Inlägg av birdie »

Tjena,

Försäkringsfrågor är alltid intressanta. Det är snart dags igen...

Har varit försäkrad hos Bilsport & Mc sedan jag köpte min VTX 1800C -05 och har varit väldigt nöjd med bolaget så här långt. Min dotter har haft ett par incidenter med sin mc (också försäkrat hos Bilsport & Mc) och bolaget har skött det hela mycket snabbt och fint!

Jag betalar idag (Jönköping och Seniorförsäkring) 2974 kr/år hos Bilsport & Mc. Då ingår helförsäkring, trygghetstillägg och tillbehör+ och smc rabatt är avdragen.
Kollade på Svedea och då skulle motsv försäkring kosta 2265 kr/år. Då ingår helförsäkring XL (Säkrast) och smc rabatt är avdragen.

Har inte kollat så noga, men gissar att tilläggen hos respektive bolag huvudsakligen motsvarar varandra innehållsmässigt? Någon som vet exakt?

Ni som var testpiloter hos Svedea, Nesse bl a. Några erfarenheter/rykten hos Svedea, mer än att betala premien?

I mitt fall skulle det innebära en premievinst på 709 kr/år, inte att förakta. Hur många "staketpilsner" blir det?

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: MC försäkring

Inlägg av Nesse »

Eftersom jag inte haft någon skada så är det svårt att svara på. Tror dock att Svedea har generösare regler för körning utomlands...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar