Skulle hämta hojen idag.

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Tekla »

Tjenare.
Jag hade bestämt med säljaren på Funbike att jag skulle få hämta hojen idag, fast det var en söndag och dom inte hade öppet.
Pratade med honom i fredags och bytte mobil nr om något skulle inträffa för oss båda. Hörde inget så bokade och hyrde ett släp (vilket var svindyrt, 825kr ) Så upp i morse vid 8 för att hinna åka och byta bil med en kompis, för jag har inte dragkrok. Så kl 10 krokade jag på släpet och började min 15 mila resa till Västerås. När jag nästan var framme bröt trafikradion in och meddelade att E18 var avstängd mellan Enköping och Västerås, Jippi! Men var skyltat via gamla vägen så jag kom fram iaf. Skicka ett mess om att jag var framme, och fick svar att han var där om 10 min. Det första han sa när han kom var: Du kommer vilja halshugga mig! Svarade bara att det skulle jag vilja OM jag inte fick hojen nu. Vilket jag förstås inte fick. Dom hade fått fel grejor och kunde inte lämna ut den. Måttligt glad lämnade jag över kvittot på hyran av släpet, och inga problem, bara att skicka konto nr. Sen får dom fixa att den kommer hem när det passar mig tidsmässigt, och inga problem. Sen skulle det vara skönt med en Airhawk till mig, inga problem. Så nu är det bara att vänta och se när delarna kommer så dom kan leverera hem hojen.
Fan vad surt att tillbringa en söndag i bil till ingen nytta, förutom kompensationen ifrån Funbike.
Skulle bara vara vädret som gjorde det lite lättare, dimma och dis, för tänk om det varit strålade sol och 15 härliga plussgrader som dom lovade tidigare i veckan.

Ha det

Tekla
Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Mange »

Tekla skrev:Tjenare.
Jag hade bestämt med säljaren på Funbike att jag skulle få hämta hojen idag, fast det var en söndag och dom inte hade öppet.
Pratade med honom i fredags och bytte mobil nr om något skulle inträffa för oss båda. Hörde inget så bokade och hyrde ett släp (vilket var svindyrt, 825kr ) Så upp i morse vid 8 för att hinna åka och byta bil med en kompis, för jag har inte dragkrok. Så kl 10 krokade jag på släpet och började min 15 mila resa till Västerås. När jag nästan var framme bröt trafikradion in och meddelade att E18 var avstängd mellan Enköping och Västerås, Jippi! Men var skyltat via gamla vägen så jag kom fram iaf. Skicka ett mess om att jag var framme, och fick svar att han var där om 10 min. Det första han sa när han kom var: Du kommer vilja halshugga mig! Svarade bara att det skulle jag vilja OM jag inte fick hojen nu. Vilket jag förstås inte fick. Dom hade fått fel grejor och kunde inte lämna ut den. Måttligt glad lämnade jag över kvittot på hyran av släpet, och inga problem, bara att skicka konto nr. Sen får dom fixa att den kommer hem när det passar mig tidsmässigt, och inga problem. Sen skulle det vara skönt med en Airhawk till mig, inga problem. Så nu är det bara att vänta och se när delarna kommer så dom kan leverera hem hojen.
Fan vad surt att tillbringa en söndag i bil till ingen nytta, förutom kompensationen ifrån Funbike.
Skulle bara vara vädret som gjorde det lite lättare, dimma och dis, för tänk om det varit strålade sol och 15 härliga plussgrader som dom lovade tidigare i veckan.

Ha det

Tekla
Fan riktigt surt! men du måste va en tålmodig man, en annan hade gjort en nacksving på´n, hoppas den kommer snart!
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1301
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Martin »

Sicken skit, ja ibland så lyser oturens svarta lampa, hoppas bara att du känner dig fullt kompenserad för det här.

/Martin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Raffe Gbg »

Man måste väl ändå credda Funbike, snubben gjorde trots allt vad han kunde. Otur kan vem som helst ha emellanåt. Fast givetvis känner man med Tekla, när man längtat intensivt efter nåt är det surt när det inte blir som man tänkt.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Nesse »

Den som väntar på något gott... :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Bobby »

Så är det. Vill man ha något tillräckligt mycket....så strular det ALLTID!!
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Tekla »

Hallå.
Ja, jag tycker att han trots allt sköter det ok, men tycker att han kunde ringt. Men vad den måste kosta för dom. Släphyran 825, Arihawken 1090 (utpris iofs) sen leveransen 30 mil totalt, så det tar säkert 6 timmar med allt.

Bara den kommer till helgen. Tjejen ska på kattutställning så jag har hela helgen att åka på om vädret skulle tillåta.

Ha det

Tekla
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Nesse »

Bra väder beställt! :D
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Bobby »

Säg till om du svänger förbi Åkersberga. Ja PM:ar mitt nr. 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Schassen »

Hur går det med hojen Tekla, har du fått tillbaka den än?
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Tekla »

Hallå.
Nej inte det och inte ett ljud ifrån försäljaren. Blir att ringa honom i morgon. Får jag inte den till i helgen blir jag skogstokig. Då vet jag inte vad dom får fixa för kompensation.
Fortsättning följer......

Ha det

Tekla
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Bobby »

Lider med dig! De ska bli hyggligt väder i helgen. Klessel kunde eventuellt på söndag.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Tekla »

Kanske ser ljuset i tunneln.
Pratade med Funbike idag och alla delarna hade kommit, samt var rätt delat till rätt mc :shock:
Så då var det bara när dom skulle komma och jag föreslog fredag men det gick inte. Fan.. Så då har ni lördag, ca 11 att komma då för j ska bli bra väder. Tystnad... Hur lång tid tar det att köra till dig härifrån? 2.5 timme svarade jag. Mera tystnad.... Sen till slut så sa han, kan vi inte säga kl 12 på lördag då? Så nu får får vi se om dom verkligen kommer. Annars blir jag skogstokig.

Så bara dom håller vad dom lovat så blir det åkning i helgen. Och då får vi bestämma något Bobby.

Ha det

Tekla
Schassen

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Schassen »

Tekla skrev:Kanske ser ljuset i tunneln.
Pratade med Funbike idag och alla delarna hade kommit, samt var rätt delat till rätt mc :shock:
Så då var det bara när dom skulle komma och jag föreslog fredag men det gick inte. Fan.. Så då har ni lördag, ca 11 att komma då för j ska bli bra väder. Tystnad... Hur lång tid tar det att köra till dig härifrån? 2.5 timme svarade jag. Mera tystnad.... Sen till slut så sa han, kan vi inte säga kl 12 på lördag då? Så nu får får vi se om dom verkligen kommer. Annars blir jag skogstokig.

Så bara dom håller vad dom lovat så blir det åkning i helgen. Och då får vi bestämma något Bobby.

Ha det

Tekla
Leveranstrueheten hos Funbike verkar inte vara en av deras prioriteter, de verkar inte förstå att leveranstruehet <=> leveranssäkerhet är en väsentlig del av den totala kvaliteten. Hade jag bott i Stockholmstrakten hade jag nog undvikit Funbike.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Skulle hämta hojen idag.

Inlägg av Bobby »

Lutar mot söndag då. Gott. Jag prel bokar en tur! 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar