Gaffelväska

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Schassen

Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

Har nu fått Albas gaffelväska levererat och undersökt vart på hojen den kan sitta monterad. På framgaffeln går det inte:

Under blinkers kan den inte hänga för där kommer den att skava bort lacken på framskärmen

Mellan blinkers och huvudlykta finns ingen plats

Över huvudlykta går heller inte eftersom jag har en ruta

Bild

Alternativet blir att låta den hänga under pakethållaren

Bild

Bild

Måste dock göra några hål till i remmarna med en syl men det skall nog ordna sig.
Senast redigerad av Schassen den 31 mar 2011, 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Gaffelväska

Inlägg av Bobby »

Är du inte nöjd så kanske jag köper den av dig på träffen. No worries! 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

Bobby skrev:Är du inte nöjd så kanske jag köper den av dig på träffen. No worries! 8)
Får jag inte ihop det på min hoj skall jag först se om det går att lösa på Lilians hoj har jag lovat henne. Blir det fortfarande inte bra så står du först i kö.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Gaffelväska

Inlägg av Nesse »

Runt halsen? 8)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Gaffelväska

Inlägg av alba »

Jag tycker att du skall fästa upp den med buntband, det kommer att se lite smidigare ut, mot sissybaren, så länge du inte har sissybarväska på funkar det väl ?
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Schassen

Re: Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Jag tycker att du skall fästa upp den med buntband, det kommer att se lite smidigare ut, mot sissybaren, så länge du inte har sissybarväska på funkar det väl ?
När jag åker till t.ex. Västervik eller Norge så är det på den där min ryggsäck sitter. På så vis får man plats med båda. En nackdel med att ha den under pakethållaren är att reflexen bak blir dåld men det finns ju reflex som man kan fästa på utsidan också och då blir nog farbror blå nöjd också. Nåja, vi får väl se hur jag löser det.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Gaffelväska

Inlägg av Raffe Gbg »

Schassen håller sajten vid liv även off season, det är inte dåligt. :D
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Schassen håller sajten vid liv även off season, det är inte dåligt. :D
Glöm inte Nesse, han är heller inte så dålig på det här :lol: Men en liten fråga, när börjar sässongen? För forumet alltså! :wink:
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Gaffelväska

Inlägg av 88:an »

sankt bernardshundar e la för goa eller ?

:D :o :) :lol: :idea: :roll: :| ......../
Schassen

Re: Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

Det där med buntband som Alba skrev är nog ingen dum idé. Tror det kan funka även om den hänger under pakethållaren men måste dock modifiera den lite eftersom den på denna plats kommer att skymma reflexen på bakskärmen.
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Gaffelväska

Inlägg av Hasse-c »

Två snygga cromklammer o skruv genom väskan är mitt förslag, jag har min gamla monterad med skruv o kommer att göra likadant med den nya, Micke på HaM gjorde lite små justeringar på min nya så den ska passa mitt fäste.
Schassen

Re: Gaffelväska

Inlägg av Schassen »

Har du någon bild på det där Hasse? Får se hur det ser ut?
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Gaffelväska

Inlägg av Hasse-c »

Så här är min lösning eftersom jag nästan alltid kör utan ruta på sommaren, Så har jag min väska monterad på ett egentillverkat fäste i polerat rostfritt över lyset.
Jag sätter fast min väska med två fingerskruvar så den är lätt att ta av när jag kör med vindrutan på. Har jag vindrutan på så använder jag inte min gaffelväska har då (Windshild Tri-Pouch BBP-H50-293BK) på rutan. Det jag tänkte att du kunde göra var att sätta typ en liten P-Clanp runt rören å skruva fast väskan om du ska ha din väska under pakethållaren. 8)
DSCN0568.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar