Broderade tygmärken

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

aaaiiiiyyyy! 8)

Föreslår vidare att de som har redan gjort ortmärken mäter följande eftersom vi redan vet att Era format är stora nog men inte för stora.

Patchens bredd x höjd
Tecknens dvs. bokstävernas bredd x höjd

De två stuk med stjärnor i mitt föregående inlägg är de utformningar som jag lutar mig mest åt.

Färgerna är silver och grå bokstäver med röd border och jag uppskattar dessa bör vara ca 8 cm höga

patchen uppskattar jag bör bli ca 10 x 18 cm, i mitt förslag är patchen svart

Jag tänker också snacka med Formo i Göteborg och se om min tanke är genomförbar och i så fall, vad priset kommer att bli. Sedan återkommer jag med denna information till klubben. Jag beställer eventuellt ett ortmärke eftersom det är lättare för alla andra att skapa en uppfattning om något om man vet hur det ser ut. Det märket kommer jag i så fall att skanna samt införa i ett inlägg. OK? :)
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Nesse »

Bobby skrev:Vad sägs om att de som vill ha ortsnamn kommer överens om ett utseende med mått, font och färg, väljer en tillverkare, så kan shoppen vara hygglig och skriva ner infon för framtiden. Då beställer man själv men får en hyggligt enhetligt utseende.

All in favor, say aaaiiiiyyyy! :P
Det var väl lite det jag var inne på. Klubben bestämmer färg, font och storlek, sedan får man beställa själv utifrån de kriterierna... Sedan kanske man inte kan hålla exakt de måtten, men det borde vara ett riktmärke. Man kan ju börja med som schassen säger kolla upp vad vi har och sammanställa det och sedan ta fram riktmärket... eller?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:
Bobby skrev:Vad sägs om att de som vill ha ortsnamn kommer överens om ett utseende med mått, font och färg, väljer en tillverkare, så kan shoppen vara hygglig och skriva ner infon för framtiden. Då beställer man själv men får en hyggligt enhetligt utseende.

All in favor, say aaaiiiiyyyy! :P
Det var väl lite det jag var inne på. Klubben bestämmer färg, font och storlek, sedan får man beställa själv utifrån de kriterierna... Sedan kanske man inte kan hålla exakt de måtten, men det borde vara ett riktmärke. Man kan ju börja med som schassen säger kolla upp vad vi har och sammanställa det och sedan ta fram riktmärket... eller?
Instämmer!
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av snake »

Ja, vi kan ju lägga upp ett "sticky" inlägg i forumet som beskriver föreskrivna mått och utseende. Bra idé Bobby.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Va och snackade med Formo idag, väntar på priser. Min tanke är genomförbar men skriver mer detaljerat om detta när jag fått priserna.
Skriv svar