Motorbågar mm

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Motorbågar mm

Inlägg av Schassen »

Nu har hösten fått fatt i oss, snart kommer vintern. Dags att börja söka efter Internetbaserade företag som säljer motorbågar och extraljus fram och bak. Finns det någon som har en länk till en bra och pålitlig sida med överkomliga priser?
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Motorbågar mm

Inlägg av Raffe Gbg »

Ska du verkligen ha bågar och extraljus både fram och bak? :?
Jag har i alla fall beställt mina grejor från USA på http://www.phatperformanceparts.com Man åker på frakt och tull+moms (cirka 30 procent), så det får man ta med i beräkningen.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Motorbågar mm

Inlägg av Schassen »

Det är väl många som har såväl bågar som extraljus, i alla fall fram... eller? Extra ljus bak är väl ingen i klubben men man syns ju onekligen lättare med fler ljus fram såväl som bak. Bågen är till för min säkerhet, utifrån vad jag har fått förklarat för mig så kan ju faktiskt bågarna rädda mina ben om jag skulle vara inblandad i en olycka där hojen läggs ner. Har jag missuppfattat något?

Man ser ju på både hojar och andra fordon som har extra ljus att de syns tidigare, med extra ljus fram ser man ju också bättre t.ex. om extra ljuset är dimljus.

Tack för länken, jag går ut nu med det samma och kollar den.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Motorbågar mm

Inlägg av Raffe Gbg »

Motorbåge och extraljus fram ja, absolut. Det har jag ju själv numera. Och mina Cobra Fattys räddade säkert mitt högerben när jag blev påkörd och gick omkull. Jag skulle inte vilja köra en meter utan motorbågen efter den händelsen.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Motorbågar mm

Inlägg av Schassen »

Nä, det är bl.a. du som har tydliggjort vikten att ha motorbågar (engine bars). Av allt som jag vill göra på/med hojen så känner jag att sådana saker som berör säkerheten måste ju prioriteras framför allt annat bling-bling därav bågar och extra ljus fram och även bak. Bak gör ju att min VTX blir något unik, jag ser ju på hojar som Goldwing med deras julgranar på bakändan (extra belysning) och på lastbilar med extra belysning bak hur mycket tidigare man upptäcker dem än motsvarande fordon utan denna extra belysning.
Skriv svar