Ort ryggmärke

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:Själv så tycker jag att Gefle-gubbarna har bra typsnitt och bra brodyr med den färgsättning som klubb-emblemet har. Fick inte själv till det på samma sätt och det var också en kostnadsfråga, men deras är klart snyggare än mitt eget ortsnamn. Är öppen för att få en standard på hur vi ska ha det, och byter om så behövs.
Annars så tycker jag att det är rätt kul med Nicḱ-namen på framsida väst,( lättare att komma ihåg alla goa klubbisar).
TB, har en firma i Tidaholm som gjorde mina och en del andras namnskyltar, kan höra med dem om kostnadsförslag, om det är intressent, maila mig isåfall.
Är väl så att om man kan brodera samma text ett flertal ggr så minskar priset, olika ortsnamn blir dyrare.

/Martin
Cadde bad mig om information om det företag som jag hittade på Internet, hon undrade dessutom om de har möjlighet att sy våra klubbmärken. Jag tycker att du borde skicka henne (Cadde) ett e-post/PM med den information som du har till din kontakt. Tillsammans löser vi säkert det här. Och visst blir det snyggare om man har ortnamn under klubbmärket antingen som du har "SKÖFDE" eller om man har regionsnamnet t.ex. V. Götaland. Man kan ju även ha klubbmärket överst, sedan under det kan det stå Sköfde, Malmö, Stockholm, Göteborg, Lerum osv., och under det länet. Men det kanske blir för grötit, för mycket kaka på kaka???????

alt. 1:
VTX Riders Sweden
Lerum
V. Götaland

alt. 2:
VTX Riders Sweden
Lerum

alt. 3:
VTX Riders Sweden
V. Götaland

Själv tror jag mest på alt. 2 eller 3, men dock att allas har samma typsnitt så vi ser ut som en organiserad klubb.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag har inte ens en skinnväst än, men om jag går med i brodyrgänget vill jag helst att det ska stå Hisingen som ortsnamn. 8)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av alba »

Kom på en grej :D Blir det inte billigare om vi tar postnummret på ryggen :lol: 8) :P
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Peo »

är det meningen att klubbens medlemmar ska bli västfolk så ska väl klubben bestämma hur finklädda alla ska vara och var märken o dyl. ska sitta? eller är det okej att alla har allt huller om buller? allt har ju sina fördelar å nackdelar
8) en undran bara....??
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Raffe Gbg »

Håller med, snyggare om det är någorlunda enhetligt.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Jag har inte ens en skinnväst än, men om jag går med i brodyrgänget vill jag helst att det ska stå Hisingen som ortsnamn. 8)
Alla gillar inte skinn jackor/västar, du har jeans och det är inget fel med det. Kanske är detta ämne något som klubben bör rösta om, att det finns olika åsikter om vad våra medlemmar tycker om eller inte råder det ju ingen tvekan om. Det är bra att detta kommer upp till ytan dvs. att vi får fram förslag så att vi kan komma överens om något som de flesta blir nöjda med.

För min del anser jag det viktigast att märkena som hänsvisar till klubben ser likadana ut (färger och typsnitt) oavsett från vilken ort man kommer, det ser ju mer organiserat och uniformerat ut dvs. snyggare. Men om detta sys fast på en jeansjacka eller på skinn har för mig ingen betydelse.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Kom på en grej :D Blir det inte billigare om vi tar postnummret på ryggen :lol: 8) :P
Nu fick du allt till det!!!!! :lol:
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Peo skrev:är det meningen att klubbens medlemmar ska bli västfolk så ska väl klubben bestämma hur finklädda alla ska vara och var märken o dyl. ska sitta? eller är det okej att alla har allt huller om buller? allt har ju sina fördelar å nackdelar
8) en undran bara....??
Ja, alltså "huller om buller" blir ju inte bra, klubben får ju bestämma hur det skall se ut i grova drag men sedan får var medlem anvsra för att märkensa sys på. Att de skall på m.m. sitta lika på alla dvs. avstånd mellan märkena och från sömmar osv. är väl att gå överbord vi är ju en klubb som diggar samma typ hojar och inte nött militärförband.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Att ha ett ortmärke där det står Örebro, ett för Lerum, ett för Skövde osv. blir ju betydligt dyrare kan jag tänka mig än om vi slår ihop oss till de regioner vi enligt klubben tillhör. Regionerna är ju de samma som dem uppsatta av SMC om jag har fattat det rätt, alltså bör det bli billigare per märke eftersom vi bör då få mängdrabatter.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Söker klubben fortfarande efter något företag som kan ordna fram nya broderade tygmärken mm?

I så fall har ni kollat dessa länkar?

http://www.brodyrhuset.se


http://www.premiemax.se
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Toolbox »

vi väntar på ett prov från Tygmärken.com dom har haft bästa priserna hittills så ser dom bra ut så beställer vi
jag ska även få pris på ortsnamn på ryggen

Åter kommer så fort jag vet mera :)

//TB
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Nesse »

Bra jobbat TB, dig kan man lita på. Vi är ju några i Örebro så det kanske blir liiite billigare om samtliga beställer...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

En fundering, texten "RIDERS SWEDEN" är ju med silver eller grå text omringat av röd kantlinje, borde inte ortnamnet också vara det? Som sagt, det ser ju mer enhetligt ut.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Har en fundering kring detta...

Oftast finns ju lika många idéer som mäniskor eller hur?

Min idé är att ha någon form av röstning inom klubben om målet är att alla ortmärken skall se lika dana ut d.v.s. bakgrundsfärg, typsnitt, teckenfärg, kantfärg(er). Kanske man kan skapa en tråd under en "begränsad tid" där medlemmarna får lämna in sina förslag i detta sammanhang. Därefter kan t.ex. Nesse göra en kortfattad sammanställning av alla idéer/förslag och sätta upp dessa i en lista/tabell med exempelvis tillhörande radioknappar som bockas i av varje medlem som då lägger sin röst på ett givet förslag dvs. på samma vis som vi nu röstar om vart vi vill ha nästa årsmöte.

Min tanke är att ortmärkena bör ha samma utseende, utformning och färger samt typsnitt som texten på klubbmärket.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av alba »

Tja Om jag nu skall lägga mej i, så här ser vtx-patchen ut i standard över hela världen, man kanske inte skall vara så wild and crazy som man börjar fibbla till en egen, om man nu skall ha någon ?
Bild
Bild

Ps schassen, du är duktig på att diligera :shock:
Senast redigerad av alba den 12 sep 2010, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Skriv svar