Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Schassen »

Kom hem från min resa på MC och fann att ena fickan på vänster byxben hade släpt i sömmarna (stort hål). Tur att jag började förvara plånboken i västen istället för i denna ficka. Båda framfickorna i dessa (samma par byxor) har också gått sönder. Byxorna köptes i våras - dålig kvalitet. Så nu måste jag ut och leta efter en affär med bättre kvalitet MC byxor.

Dragkedjorna på ärmarna vid handleder på jackan ger också vika, får väl köpa ny jacka också.

Funderar på skinn istället för allväders ställ men då måste jag också köpa regnställ.

När jag öppnade frysen hemma efter min hemkomst fann jag att frysen pajat, för säkerhets skull defrostade jag frysen och sedan startade den igen. Satte in en iskubform i frysen över natt, men inte blev det någon is där inte. Så idag köpte jag en ny kyl+frys. Självklart går det inte att hitta en kyl/frys kombination med samma mått som den jag redan har. Nåja, köket skall ju ändå byggas om så då får jag ju planera att inte ha ett skåp ovanpå kylen längre. 7 600 kr inkl leverans och borttagning av det gamla kyl/frysskåpet.

Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Nesse »

http://www.handelsboden.com/

Finns i Mölndal...hyfsade kläder
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av snake »

Billigt och bra. Roffes Motor lägger ner sin verksamhet efter typ 60 år. Dom har riktigt kultiga skinnställ i lager. Med rabatten kostar dessa under 500 kr st. Jag funderar nästan på att köpa ett bara för att det är så kult. Tänk dig ett i blått och vitt. Mer gay än så här blir det inte.
ScreenHunter_02 Jul. 06 20.53.gif
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Martin »

Det är 25-år sedan man hade en sådan kropp. Nä, det blir till att kolla in +storlekar i så fall, och inte i gay-färger, om nu det är fel. Har både skinn och allväder, men åker mest med allvädret.

Martin
Sudden
Oinvigd mästare
Inlägg: 355
Blev medlem: 30 apr 2007, 09:03
VTX-modell: VTX 1800, 2005
Ort: Örebro, VTX1800C Grön

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Sudden »

Finns ju skinnställ med "Gore-tex" innanför. Jag har ett Halvarsson, verkar fungera. Finns ocskå i fler märken. Men priserna är ju inte rimliga...
Sudden
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Orre »

Jag brukar handla hos Hanssons Skinn & MC-kläder AB på Svinesund (Nordby-centret).
Trevlig och kunnig kar med mycket varor i affären så man får prova grejerna! (Halvarsson/Jofama)

Ni kan ju tänka er målgruppen, så jag vet inte om det är speciellt billigt? -Finns säkert motsvarande stora affärer i Götet!?..

Halvarsson är jag för övrigt mycket nöjd med!
Hörs väl mest ut som en reklamation det där Sergant!?.. :shock:
Bild
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Västerlanda »

Rimlig pris :?: :?:
Ska man byta ställ ofta så köper man på rea, vill man ha kvalite kostar det lite extra.

Köp ett RIKTIGT ställ nu. Halvarsson - Jofama har bra ställ. Kör själv ett Halvarsson ställ med Cool System Såg att Vi var 3 st på träffen som hade detta ställ. ( Mattin i Tuve bla)
Cool System innebär att det är behandlat med ngt som gör att stället INTE blir så jävla varmt i solsken o hö g värme. Har testat vid några tillfällen när vi varit några tillsammans, mitt ställ är ganska svalt utanpå o innuti, men de som sitter bredvid med ställ utan detta system har Glöd Heta ställ. Stället är dessutom slitstarkt o har sömmar som håller. MEN som alltid, skinnställ MÅSTE skötas, rengörning o smörja, minst 2-3 ggr / år. Sköter man sitt ställ , kommer det att överleva en själv.

Alltså köp ett riktigt ställ nu. DYRT men slipper byta efter 6 mån, typ, då sömmar, kedjor mm ger upp.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/
Senast redigerad av Västerlanda den 06 jul 2010, 23:09, redigerad totalt 1 gånger.
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av 88:an »

Handelsboden i Mölndal har mycket fint att välja på, och kvalitet. Missa inte det stället :lol:
Hälsning från en 1800 Bikers som aldrig sömmarna spricker på. Brukar aldrig spänna musklerna
med stället på :wink:
Schassen

Re: Vart i väst köper man skinnställ till ett rimligt pris?

Inlägg av Schassen »

Västerlanda skrev:Rimlig pris :?: :?:
Ska man byta ställ ofta så köper man på rea, vill man ha kvalite kostar det lite extra.

Köp ett RIKTIGT ställ nu. Halvarsson - Jofama har bra ställ. Kör själv ett Halvarsson ställ med Cool System Såg att Vi var 3 st på träffen som hade detta ställ. ( Mattin i Tuve bla)
Cool System innebär att det är behandlat med ngt som gör att stället INTE blir så jävla varmt i solsken o hö g värme. Har testat vid några tillfällen när vi varit några tillsammans, mitt ställ är ganska svalt utanpå o innuti, men de som sitter bredvid med ställ utan detta system har Glöd Heta ställ. Stället är dessutom slitstarkt o har sömmar som håller. MEN som alltid, skinnställ MÅSTE skötas, rengörning o smörja, minst 2-3 ggr / år. Sköter man sitt ställ , kommer det att överleva en själv.

Alltså köp ett riktigt ställ nu. DYRT men slipper byta efter 6 mån, typ, då sömmar, kedjor mm ger upp.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/
Rimligt pris för mig är ett pris som motsvarar kvaliteten, inte nödvändigtvis billigt. Det jag har idag är allväders som inte håller måttet särskilt bra.

Tack Orre och 88:an, skall kolla båda. Var inne i en affär idag i Partille, taskigt utbud och dyra priser - kvalitet på det de har... ääääääh??????
Skriv svar