Ny rumpa?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

JoakimO

Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

En sak måste jag bara fixa så snart jag hittat en VTX, och det är baken. Originalskärmen känns "hög" eller följer åtminstonde inte formen på däcket.
Vill framför allt ha en annan skärm, och kanske sadel, baklampa, blinkers. Kanske även snyggare däck.
Har sett flera som har en mer.... sexig rumpa, men har lite svårt att hitta delar på nätet.
Finns det några "standardmodifikationer", eller är allt "custom made"?
Tips mottages tacksamt, så man vet lite var man ska börja! :)
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Orre »

Tjena JoakimO! 8)

Sök lite på forumet! Det är skrivet mycket i detta temat!

För att bli kvitt den fula skylten och blinkersen har jag satt på en sån häringa färdig lösning med skylt-hållare och blink från "Kuryakyn". Mest för att inte göra några variga ändringar.
Bild
Det förändrar ju dock inte nåt på skärmen... :roll:

Menar att jag har sett andra skärmar med!?
Det finnes vartfall både ombyggda fälgar, skärmar och vaggor att köpa!
Killarna i Hbg. är dom enda jag vet i Sverige, annars finnes det i USA har jag sett.

Annars är det ombyggnad som gäller!
Brädda fälg, skära ut i vaggan/kardan för att få plats, och bredda/bygga ny skärm.
Sanell har en del erfarenhet, och (tror jag) tar beställningar på såna jobb?
Kolla här: http://hellhopp.se
Toolbox och flera andra här på forumet har också pysslat med detta.


Lycka till!
Orre
Bild
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Toolbox »

JoakimO skrev:En sak måste jag bara fixa så snart jag hittat en VTX, och det är baken. Originalskärmen känns "hög" eller följer åtminstonde inte formen på däcket.
Vill framför allt ha en annan skärm, och kanske sadel, baklampa, blinkers. Kanske även snyggare däck.
Har sett flera som har en mer.... sexig rumpa, men har lite svårt att hitta delar på nätet.
Finns det några "standardmodifikationer", eller är allt "custom made"?
Tips mottages tacksamt, så man vet lite var man ska börja! :)

Tjena JoakimO
Sanell vill ha ca 30.000 för att göra en breddning och skärm (hört bara på ryktesvägar)

om du vill göra det själv så kommer jag att lägga en tråd under VTX Garaget

//Toolbox
JoakimO

Re: Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

Breddning är inte ett måste. Mest för att det är så pass kostsamt ;) En annan skärm hade dock inte varit helt fel.
Det finns alltså inget "bolt on" till VTXen utan det är modifiering som gäller? Isf är det någon som har tips på var man kan köpa en universalskärm för vettiga pengar? 3-4000kr för en bit obehandlad böjd plåt känns inte riktigt ok för mig ;) Eller ska man leta på MC-demonteringar efter något som kan passa? :)

"Kjellsing" har vad jag kan se antingen bytt skärm, eller kapat och flyttat upp originalskärmen. Någon som vet vad det är för skärm, samt vilken sadel det är?
http://vtxriders.se/gallery/albums/albu ... X_1800.jpg :twisted:
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Geronimo »

Bikeline har ett urval på plåtskärmar för drygt 1000-lappen. Man får dock mecka och bocka till lite i framkant.

Tony
Low, long and fat
JoakimO

Re: Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

Ah! Var inne på Bikeline innan men hittade bara ett fåtal skärmar... sen kom jag på att man kan klicka på "nästa" för att se fler *doh*! ;)

Tackar! 8)
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny rumpa?

Inlägg av alba »

Orres lösning är ganska snygg :D
Men du får lägga till ca:3.000:- i böter om du blir stopad av politi i sverige :shock:
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
JoakimO

Re: Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

Jag som trodde farbror blå skulle sluta terrorisera en nu när man inte kör plastraket längre :|

Ingen som vet något om Kjellsings modifikationer? Sadel och skärm? :?: :)
Användarens profilbild
Joe
Adept
Inlägg: 189
Blev medlem: 29 aug 2005, 13:11
VTX-modell: VTX 1800
Ort: Örebro, VTX 1800C

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Joe »

Tror han köpt den av en kille som vi kallade bagarn, ser i alla fall ut som den hojen.
Minns jag rätt så hade han någon kompis som byggde om den. Går ej att köpa över disk m.a.o.
Finns färdiga paket att köpa i USA.....

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet
Larsa
Wannabe
Inlägg: 82
Blev medlem: 16 apr 2010, 17:21
VTX-modell: vtx 1800, 2005
Ort: Sandviken

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Larsa »

VTX1800 -05
Graphite Gray
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Geronimo »

Under "Medlemsbilder" "Medlemmarnas hojar" sida 5, "Geronimo" finns det några bilder på hur min hoj såg ut för 2år sen.
Det är avkapad orginal bakskärm med Cat-eye baklyse, kuryakin led-blinkers plus lite fix. Sänkt bak med 11,5" progressive dämpare plus en 200-sula som får plats utan meck.

Har (ev köpare på den) en orörd orginal svart bakskärm till salu! (Har även hela kitet på bilden liggande, men en köpare på det)

Tony
Low, long and fat
JoakimO

Re: Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

Ser schysst ut Tony!
Hur fungerar det egentligen att skjutsa om man sänker den? Jag antar att fjädern/dämparen är hårdare så att det inte är några problem?
Originalskärm är jag inte intresserad av, men ev. ditt "kit" om du inte får det sålt. Hör av dig snarast isf :)
Användarens profilbild
Tony. B
Adept
Inlägg: 147
Blev medlem: 25 apr 2006, 09:48
VTX-modell: 1800 C 05 Svart
Ort: Ekerö
Kontakt:

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Tony. B »

Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:

Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem :evil: Fattar inte varför :evil:
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:

Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:

Tony
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ny rumpa?

Inlägg av Toolbox »

Tony. B skrev:Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:

Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem :evil: Fattar inte varför :evil:
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:

Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:

Tony
:!: där av mitt svar i VTX Garaget :D då måste han betala
JoakimO

Re: Ny rumpa?

Inlägg av JoakimO »

Tony. B skrev:Joakim det är dags att bestämma dig nu, är det inte läge och betala medlemsavgiften på ynkliga 300:- eller :?:

Det är billigt för att få tillgång till dom frågor du har :!: För tillfället så kan man ställa frågor :?:
och en massa justa medlemmar svarar en som inte är medlem :evil: Fattar inte varför :evil:
tycker att det är läge att betala in 300.- eller lägg ner dina frågor :!:

Ni andra som svarar kan också ta åt er, i annat fall finns det ingen mening med medlemsavgift för VTX Riders om vi ska ha massa snyltare :roll:

Tony
Hej Tony. Intressant ordval för att värva medlemmar ;)
För det första så är det svårt för mig att veta vilka svar som döljer sig bakom de låsta forumen.
För det andra så har jag varit på väg att betala in medlemsavgift eftersom detta verkade vara en så trevlig och hjälpsam klubb, men eftersom jag inte köpt hoj än så kan jag tydligen inte bli medlem än.
Uppgifter som måste finnas i medlemsansökan:
Alias
Fullständigt namn
Adress och telefonnummer
VTX modell, års modell & registreringsnummer
Födelseår (för statistik bl.a. till f örsäkringsbolaget)
Datum då du betalade in medlemsavgiften.
Hemskt ledsen att jag har "snyltat" och ställt frågor...
Senast redigerad av JoakimO den 02 jun 2010, 18:46, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar