www.cruisercustomizing.com

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Klesell »

Jag har sett siten nämnas i ett par trådar här men inte fått någon klar uppfattning om ifall många beställt därifrån. Jag har en Varukorg full av grejor som jag överväger att beställa men det skulle kännas mkt bättre om någon kunde skriva lite kort om sina erfarenheter om siten. Typ "handla på, de är att lita på" eller "don't do it mate, don't do it".

Det kanske till och med är en grej man skulle ta upp om fler siter, i en samlingstråd typ. Om intresse finns? Jag vore intresserad iaf..

Simma lugnt.
/Klesell
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag har beställt grejer från PhatPerformanceParts, en hel del faktiskt. Det var rätt krångligt att betala för det första, och åtminstone Nordea vill ha ett par hundra svenska kronor i avgift för varje transaktion till USA. Sedan ska man komma ihåg att frakten är dyr, och man åker på tull och moms också. Är det bara enstaka tillbehör man vill ha skulle jag rekommendera att man vänder sig till en svensk mc-handlare eller tillbehörsbutik och ber dom ta hem grejerna.
Problemet är nämligen om man får en felleverans eller om det är något galet med det man beställt, typ en repa eller så. Då blir det ett jäkla meck med att returnera och få tillbaka tullen man betalat. Är det en handlare i Sverige som tagit hem det du ska ha blir det deras problem om något är fel.
Men om allt funkar som det borde tjänar man otvivelaktigt en del på att själv beställa från USA. CruiserCustomizing är såvitt jag har förstått en etablerad firma som knappast blåser någon.
Är du orolig kan du alltid gå in på www.vtxcafe.com och lägga ut en fråga där. En otroligt bra sajt för vtx-ägare. Lycka till! :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Hasse-c »

Jag har beställt därifrån c:a 15 gånger det har alltid fungerat utan problem, C:a 10 av gångerna har paketet kommit Tull ock momsfritt :shock: :lol:
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Raffe Gbg »

Hasse-c skrev:Jag har beställt därifrån c:a 15 gånger det har alltid fungerat utan problem, C:a 10 av gångerna har paketet kommit Tull ock momsfritt :shock: :lol:
Turgubbe. Jag har importerat från USA fyra gånger. Moms och tull v-a-r-j-e gång. :roll:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Tony. B
Adept
Inlägg: 147
Blev medlem: 25 apr 2006, 09:48
VTX-modell: 1800 C 05 Svart
Ort: Ekerö
Kontakt:

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Tony. B »

Jag har också beställt en del prylar, dom skickade det med post som brevpaket tog ca tre veckor att få hem.
Slapp också tull och moms, det tycker vi om :mrgreen:
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av snake »

Jag har beställt kanske 3-4 gånger. Fungerade klockrent.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Hasse-c »

Man ska inte strö salt i såren (Raffe gbg) men i dag kom ett paket från andra sidan dammen moms ock tullfritt, det är sådana gånger man bara älskar post tanten, när hon ringer på dörren med paketet i handen då vet man att man har sluppit moms ock tull hon är goare än tomten.
Jag har forskat lite i mina papper jag har gjort dom flesta av mina inköp hos CruiserCustomizing, varje gång mina paketet har gott via HAMBURG så har jag sluppit tull ock moms. vet ej om man kan begära att dom skickar den vägen. Jag köpte bland annat en gear shift indicator PGR-1100 denna gång från dakota digital http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd496.htm nu är det risk att man blir kallad senil efter som en del kommer att tro att man inte kan hålla reda på vilken växel man har i, men gillar man teknik så gör man. ska nog koppla in den i morgon om jag hinner åter kommer med utlåtande hur bra den fungerar ha det bra gubbar!!!
:roll: :lol:
Senast redigerad av Hasse-c den 26 apr 2010, 19:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag kanske också skulle börja köpa mina grejer från cruisercustomizer. Jag har ju handlat hos phatperformanceparts tidigare ... :roll:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Raffe Gbg »

Såg nedanstående tråd om just cruisercustomizer på vtxcafe.com i dag. Tänkte att synpunkterna kanske kunde vara av intresse för somliga här. :|

http://www.vtxcafe.com/showthread.php?t=26838
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: www.cruisercustomizing.com

Inlägg av Klesell »

Raffe Gbg skrev:Såg nedanstående tråd om just cruisercustomizer på vtxcafe.com i dag. Tänkte att synpunkterna kanske kunde vara av intresse för somliga här. :|

http://www.vtxcafe.com/showthread.php?t=26838

Den tråden var ganska blandad och dessutom ett år gammal. De nyare inläggen (slutet av sida 2) var inte oblandat positiva men ändå inte så att det avskräcker mig.

Med VTXRiders-folkets erfarenheter i ryggen så är jag fortfarande intresserad av att handla där. Men det var avgjort en intressant länk i sin helhelt.

Tack alla som svarat i tråden också!


mvh
Klesell
Skriv svar