Risers

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
axa

Risers

Inlägg av axa »

Tjena.
Har kollat lite hit och dit angåenda risers.Men nu kom jag på att jag snackade lite med kulan angående saken vid förra västerviksträffen.
Han hade tydligen bytt risers och var nöjd. Det vore intressant att få en kommentar från honom angående saken.Frågorna är följande:
. Vilka risers köpte du 6 tum eller?
. Räckte wirarna till eller fick du byta
hör gärna av dej med svar

mvh Axa
xrider

Re: Risers

Inlägg av xrider »

Det funkar hur bra som helst kablarna räcker inga problem o lätt att byta
Dessa har jag http://www.directlineparts.com/product. ... 1942&str=1
Användarens profilbild
Kulan
Mästare
Inlägg: 596
Blev medlem: 19 apr 2007, 09:19
VTX-modell: VTX 1800C, 2007 (svart)
Ort: Sundsvall

Re: Risers

Inlägg av Kulan »

Hej Axa.

Ja jag har bytt till Rivco VTX1800C Fluted Risers. Köpet dom igenom Honda on line.
Det var inga problem mer slangar eller kablar.
Tycker att kör ställningen vart bättre, sitter mer upprätt.
Men jag kör med ruta så den tar bort mycket av fartvinden.

Kulan.

Rivco VTX1800C Fluted Risers. Select Finish Below. FREE SHIPPING!!
For the VTX1800 C Model. These CNC Machined Billet Aluminum Risers bring the handlebars back towards the rider 1 1/2 inches and up 3/4 of an inch. This significantly reduces the riders back strain or the reaching forward for the handle bars.

Rivco RIV-VTX017-2
Mnfr. Part #: RIV-VTX017-2

Price Depends on Selection:

Select Finish:
none Chrome $159.95 part# RIV-VTX0172 Polished $144.95 part# RIV-VTX0172A


Qty.



Create a review for this product
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Risers

Inlägg av Raffe Gbg »

Nu har jag beställt Aeromach 4" risers från directlineparts.com. Ser jäkligt fina ut och får mycket bra kritik på det amerikanska vtx-forumet. Höjer styret 2" och sänder tillbaka handtagen 1,5". Tror det blir perfekt för mig. Dom ska passa direkt på min 1300 Retro utan fix med kablar och slangar.
Jag vet inte hur lång tid det kan tänkas ta innan grejerna anländer - beställde Kuryakyn triple tree cover och en klocka, också det Kuryakyn, samtidigt.
Konstigt att det ska vara så dåligt med tillbehör att köpa här hemma i Svedala, det borde vara en rätt stor marknad med tanke på alla tillbehörsglada och relativt kapitalstarka glidarägare det finns.
Jag lämnar en rapport när grejerna är på plats och jag har kört några mil.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Risers

Inlägg av Raffe Gbg »

Grejerna från USA kom rätt snabbt och problemfritt, levererade till dörren av FedEx. Lite snålt blev det med vajrarna på högersidan eftersom jag också har en Rifle ruta monterad. Men det funkar efter en omdragning av vajrarna till innanför rutfästet. Jag gillar min nya körställning högt och rent, mer upprätt och det avlastar armar och rygg avsevärt under längre körningar.
Synd bara att originalsadlarna är så hårda och ogästvänliga mot akterstället. Nästa år kanske det blir en Mustang- eller Ultimateuppsättning i stället, men det är ju inte precis gratis...
Bild på mina nya risers finns under klocktråden här på forumet.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
axa

mustang-sadel

Inlägg av axa »

Hej Raffe.
Jag har nu kört hela sommaren med min mustangsadel,och jag måste säga att det är en jävla skillnad mot originalet.Körde sträckan södertälje-sollefteå utan några som helst problem(55mil) det verkar som att den bara blir skönare efter varje mil.Givetvis var den dyr men jag ser det mera som prisvärd med tanke på den gamla.Köp du dej en mustang,gärna med förarryggstöd och du blir garanterat nöjd. :D

mvh Axa
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Risers

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag har förstått att Mustangsadeln är skön att sitta på. Var köpte du din och hur mycket kostade den? Och är den samma höjd som originalet? Ultimate low rider lär vara lite lägre om jag har fattat rätt, men det spelar egentligen ingen roll för min del.
Jag kanske byter både förar och passagerarsadeln, om Hondalines sissy funkar, men det borde den väl göra? Undrar om det lönar sig att beställa sadelpaketet från USA, fast frakten kanske äter upp förtjänsten.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
axa

Re: Risers

Inlägg av axa »

Raffe Gbg skrev:Jag har förstått att Mustangsadeln är skön att sitta på. Var köpte du din och hur mycket kostade den? Och är den samma höjd som originalet? Ultimate low rider lär vara lite lägre om jag har fattat rätt, men det spelar egentligen ingen roll för min del.
Jag kanske byter både förar och passagerarsadeln, om Hondalines sissy funkar, men det borde den väl göra? Undrar om det lönar sig att beställa sadelpaketet från USA, fast frakten kanske äter upp förtjänsten.

Jag köpte min sadel från stockholm pris för hela rubbet (sadel med passagerarsadel samt ryggstöd förare) gick på ca 9000kr.Höjden är nog detsamma som originalet.Jag tror nog att du skulle tjäna på att köpa en från USA. Jag beställde min av Lindstöms racing(motorheaven)
i Södertälje tel 0855018700 :D
mvh Axa
axa

Re: Mustangsadel

Inlägg av axa »

Hej Raffe
Nu kom jag ihåg adressen tilll mustangsadeln.
http://www.1stheadqvarter.se/shop/
sorry att jag inte har lärt mej att skicka en direktlänk men jag hoppas det funkar ändå
Axa
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Risers

Inlägg av Raffe Gbg »

Tack för info Axa. Förr eller senare byter jag sadel, eller kollar om en sadelmakare kan stoppa om originalet. Jag har läst på USA-forumet att det är rätt vanligt där och mycket billigare.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar