Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av snake »

Hej,

Vilka har lyckats besiktiga sina hojar med monterade Kuryakyn Silver Bullets (orange)? Egentligen ska ju blinkers vara E-märkta, vilket inte kuryakyn är. Jag har alltid skruvat på orginal inför besiktning, men behövs det i praktiken?

Hörde av Ryssen att i Sundsvall så skiter dom i e-märkningen. Hur är det i Stockholm? Någon som har erfarenhet?
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av alba »

snake skrev:Hej,

Vilka har lyckats besiktiga sina hojar med monterade Kuryakyn Silver Bullets (orange)? Egentligen ska ju blinkers vara E-märkta, vilket inte kuryakyn är. Jag har alltid skruvat på orginal inför besiktning, men behövs det i praktiken?

Hörde av Ryssen att i Sundsvall så skiter dom i e-märkningen. Hur är det i Stockholm? Någon som har erfarenhet?
Ja det behövs, jag fick ombesiktning med dylika blinkers
Dom blinkade orange/rött, dom skall vara gula till utseendet, enligt besmannen
Jag monterade tillbaks orginalet, med "Kuryakyn ramen" med ganska snyggt resultat
E-märkninge är nog inte så viktigt, bara det är rätt färg
Enligt besmannen skall blinkers vara orange, men kolla alla bilar du ligger bakom, blinkerkulören är gul ?
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Toolbox »

har besiktat i Örebro 2 ggr med Kuryakyn utan anmärkning
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av alba »

Toolbox skrev:har besiktat i Örebro 2 ggr med Kuryakyn utan anmärkning
Där ser man hur olika det kan vara, är det samma blinkers som jag fick ej godkännt på ? TOOLBOX ??? :?
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Toolbox »

alba skrev:
Toolbox skrev:har besiktat i Örebro 2 ggr med Kuryakyn utan anmärkning
Där ser man hur olika det kan vara, är det samma blinkers som jag fick ej godkännt på ? TOOLBOX ??? :?

Japp Första gången hade jag röda blinkers bak då fick jag en anmärkning 1a på färgen
2gången böt jag färg och satt Kuryakyns bakspeglar med blinkers fram utan anmärkning
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 660
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Geronimo »

Har också besiktat med kuruakins LED. Fick anmärkning på att de var för röda fram :shock: men okej bak :? . Jag protesterade lätt och fler gubbar tillkallades och de var rörande överens att de fram hade rödaktig färg. Till slut fick ju även jag bli övertygad. Det visade sej att de skickat fel modell från HDL i USA (kollade beställning och alla följesedlar och där stod det "Amber").
Fick iallafall ingen ombesiktning utan bara en anm. Ryssen tipsade om att det gick att köpa lösa insatser så jag beställde av MotoSpeed och 3 dagar senare så var problemet löst.

Tony A
Low, long and fat
Användarens profilbild
MC
Regionskontakt Södermanland
Inlägg: 1013
Blev medlem: 01 nov 2005, 13:16
VTX-modell: Laserblå 1800C-02
Ort: ESKILSTUNA

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av MC »

Geronimo skrev:Har också besiktat med kuruakins LED. Fick anmärkning på att de var för röda fram :shock: men okej bak :? . Jag protesterade lätt och fler gubbar tillkallades och de var rörande överens att de fram hade rödaktig färg. Till slut fick ju även jag bli övertygad. Det visade sej att de skickat fel modell från HDL i USA (kollade beställning och alla följesedlar och där stod det "Amber").
Fick iallafall ingen ombesiktning utan bara en anm. Ryssen tipsade om att det gick att köpa lösa insatser så jag beställde av MotoSpeed och 3 dagar senare så var problemet löst.
Tony A
Problemet löst? dom är väl i alla fall inte E-märkta!? Det ska dom vara på alla besiktningar, motorcyklar & i trafiken. Jag hade 8, åtta! st blinkers när jag bes. men bara org. inkopplade för att jag inte orkade byta fram å tillbaka. Hade även med mig org. reg.plåten i fickan som jag satte fast på bes. över den lilla med gummisnodd. Hur som helst informerade bes.mannen om att mina miniblinkers inte var E-märkta. Ja, jag vet sa jag, men dom är inte i kopplade i dag sa jag. Ok sa han å log. :D
Honda VTX 1800C-02
Victory Hammer S-07


Keep The Streets Empty For Me!
xrider

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av xrider »

Har besiktat min 3 ggr med kuryakyn blinkers i backspegeln och små blinkers bak i västerås o dom har aldrig sagt nått. Kan återkomma på tisdag då den ska in igen
Användarens profilbild
MC
Regionskontakt Södermanland
Inlägg: 1013
Blev medlem: 01 nov 2005, 13:16
VTX-modell: Laserblå 1800C-02
Ort: ESKILSTUNA

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av MC »

xrider skrev:Har besiktat min 3 ggr med kuryakyn blinkers i backspegeln och små blinkers bak i västerås o dom har aldrig sagt nått. Kan återkomma på tisdag då den ska in igen
Jasså då ska jag ringa dit på mån. å tala om att du kommer. :wink: Näää. skoja bara. Men det ska vara lika för alla på alla bes.
Honda VTX 1800C-02
Victory Hammer S-07


Keep The Streets Empty For Me!
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Sidewagon »

Tja
jag har besiktat :mrgreen: med samma som ryssen och ormen i Uppsala och Märsta utan problem
Användarens profilbild
Joe
Adept
Inlägg: 189
Blev medlem: 29 aug 2005, 13:11
VTX-modell: VTX 1800
Ort: Örebro, VTX 1800C

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Joe »

snake skrev:Hej,

Vilka har lyckats besiktiga sina hojar med monterade Kuryakyn Silver Bullets (orange)? Egentligen ska ju blinkers vara E-märkta, vilket inte kuryakyn är. Jag har alltid skruvat på orginal inför besiktning, men behövs det i praktiken?

Hörde av Ryssen att i Sundsvall så skiter dom i e-märkningen. Hur är det i Stockholm? Någon som har erfarenhet?
Har varit på bilprovningen (Örebro) 2 ggr utan problem. E-märkning har det aldrig varit snack om. Tror dom tittat mycket på hojen och dess ägare. Ser du prydlig ut och hojen detsamma så blir det säkert inga problem. Vilket vi gör till skillnad från vissa andra......

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet
Användarens profilbild
MC
Regionskontakt Södermanland
Inlägg: 1013
Blev medlem: 01 nov 2005, 13:16
VTX-modell: Laserblå 1800C-02
Ort: ESKILSTUNA

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av MC »

Joe skrev:
snake skrev:Hej,

Vilka har lyckats besiktiga sina hojar med monterade Kuryakyn Silver Bullets (orange)? Egentligen ska ju blinkers vara E-märkta, vilket inte kuryakyn är. Jag har alltid skruvat på orginal inför besiktning, men behövs det i praktiken?

Hörde av Ryssen att i Sundsvall så skiter dom i e-märkningen. Hur är det i Stockholm? Någon som har erfarenhet?
Har varit på bilprovningen (Örebro) 2 ggr utan problem. E-märkning har det aldrig varit snack om. Tror dom tittat mycket på hojen och dess ägare. Ser du prydlig ut och hojen detsamma så blir det säkert inga problem. Vilket vi gör till skillnad från vissa andra......

Joe
Jasså, det är för mig ett under att dom släpper in dig å din postgula moppe där när dom ser din nuna
:wink:
Honda VTX 1800C-02
Victory Hammer S-07


Keep The Streets Empty For Me!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Nesse »

MC skrev: Jasså, det är för mig ett under att dom släpper in dig å din postgula moppe där när dom ser din nuna
:wink:
Men det är ju prexis därför, med postväskan på så tror de väl att det är en postmoped, och brev vill väl alla ha...?! :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av snake »

Jag besiktar på lördag och kommer att chansa på att kuryakyn Silver Bullets går igenom. De är Amber. Dock kopplade jag ur "running lights" och blinkersspeglarna. Dessa har ju rött sken i själva spegeln vilket lär ge högt blodtryck hos besiktninggubben.

Får jag ombesiktning så får det väl bli så. Jag får ju i alla fall köra till Göteborgsträffen! :lol: :shock:
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Besikta med Kuryakyn blinkers fram och bak.

Inlägg av Västerlanda »

Lycka till :lol: :lol:
Varför "rött" sken i speglarna :? :? Mina är gula o fina :D
Senast redigerad av Västerlanda den 25 maj 2009, 10:20, redigerad totalt 1 gånger.
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Skriv svar