Corbin sadel

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Mipper
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 mar 2007, 11:18
Ort: Hässleholm / VTX 1800 -06 Svart

Corbin sadel

Inlägg av Mipper »

Tjaba!
Jag har tänkt byta sadel på hojen. Jag funderar på någon av corbins sadlar, men jag vet inte riktigt vilken. Alternativen är Gunfighter, Young gun eller Fast gun. Det lutar åt Fast gun, men det verkar inte som den är den mest populära. Är det bara jag som tycker att den är snyggast? eller är där något som inte är bra med den? Någon som har erfarenhet och/eller synpunkter som kan hjälpa mig i valet? (framför allt på Fast gunen).

//Mipper
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Corbin sadel

Inlägg av birdie »

Hej,

Lite tips!
Kolla min sadel - bidrag till månadens hoj, birdies 1800C. Jag sitter mycket bra på den. Blir inte trött i ryggen!
Sadeln är en High-End Python for VTX 1800C, från Danny Gray. Inköpt hos Xtreme Revolution, San Diego, CA, USA - betalade $393 år 2006. Finns några sadlar med snygga 1800-emblem i olika färger!
Pris idag, från $322,95

Webbadress: http://www.xtremerevolution.com/store/sc-4-1-seats.aspx

Kolla även Danny Grays egen hemsida.
Webbadress: http://www.dannygray.com/

/birdie
Never up - never in!
Mipper
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 mar 2007, 11:18
Ort: Hässleholm / VTX 1800 -06 Svart

Re: Corbin sadel

Inlägg av Mipper »

Tjena Birdie!

Tackar för ditt tips, men jag har spanat in diverse olika sadlar bla Dannygrey, och för min del så är det Corbin Fast Gun som det lutar åt.
Jag håller på min beställning några dagar till, så får vi se om det finns någon som har något att tillföra om den.

//Mipper
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Corbin sadel

Inlägg av snake »

Jga har en Young Gun. Ung. like som fast gun, fast lite längre bönpall. Bästa sits jag haft. Otroligt skön, hård men man får inte ont. Lite rycggstöd också eftersom den är så skålad.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Mipper
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 mar 2007, 11:18
Ort: Hässleholm / VTX 1800 -06 Svart

Re: Corbin sadel

Inlägg av Mipper »

Tjena snake!
Skönt med dina positiva omdömen, då kan det inte va helt fel. Tror inte att det är någon större skillnad young gun och fast gun. jag kommer med all sannolikhet att slå till på en fast gun :D .
Användarens profilbild
Håkan
Wannabe
Inlägg: 83
Blev medlem: 24 okt 2005, 07:23
VTX-modell: vtx 1800 02
Ort: ESLÖV vtx 1800-02
Kontakt:

Re: Corbin sadel

Inlägg av Håkan »

Hej Mipper !! Har kört nu ett par år med Fastgun och är helnöjd , kändes jäkligt hård i början men bara på ett positivt sätt !! plus att den är skitsnygg !!! ha de bäst / håkan
Mipper
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 mar 2007, 11:18
Ort: Hässleholm / VTX 1800 -06 Svart

Re: Corbin sadel

Inlägg av Mipper »

Låter bra Håkan!
Då lär jag inte bli besviken. Snygg är den, och hård ska tydligen en sadel vara, i alla fall om man kör längre turer.
Ha dé//Mipper
Skriv svar