Mc-lyft

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

axa

Re: Mc-lyft

Inlägg av axa »

Martin skrev:Den lyften som är på Rusta är, tror jag, från samma tillverkare som den på Jula, de ser iallafall rättså lika ut, själv så köpte jag min egen på Jula för ett par år sedan och den funkar bra, om man bara har en lagom regel under framhjulet så eländet kommer under härligheten. Suverän i toppläge om man vill putsa ekrarna nu i vinter.

Martin
Hej Martin.
Gör jag rätt om jag pumpar upp lyften tills hjulen svävar fritt och sedan fäller ut pinnarna och sänker lyften så att pinnarna tar hela tyngden ?

Axa
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Mc-lyft

Inlägg av Nesse »

Jo, så brukar jag göra vid korta mek, men regla upp den om du ska ställa den över vintern...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Mc-lyft

Inlägg av Toolbox »

alba skrev:Jag har inte en aning om kvaliten på denna. Men jag såg den live idag, röd å fin

http://www.rusta.se/motorcykellyft_p30801284.html
Jula rusta biltema = samma lyft biltemas är blåmålad swedol har också samma modell

/Toolbox 8)
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Mc-lyft

Inlägg av Martin »

Jag köpte min lyft innan jag blev en stolt ägare till VTX, så var jag tvungen att modifiera den för att den skulle passa till den XVS 650 Yamaha jag då kilade stadigt med, (och varför är det väl nu många som har en åsikt om). Vevhuset på XVS går under ramen så jag vart tvungen att bredda den lite, svårt att förklara i skrift, men jag satte dit ett par vinkeljärn på utsidan om de avbärare som finns och klippte till ett par gummlister för att lägga på anläggningsytan. Om det finns ett intresse hur jag gjort så kan jag skicka lite bilder antingen på er mail eller lägga ut på sidan. Hör gärna av dig AXA.


Martin
axa

Re: Mc-lyft

Inlägg av axa »

Nesse skrev:Jo, så brukar jag göra vid korta mek, men regla upp den om du ska ställa den över vintern...
Varför ska man regla upp hojen :?: :?:
Den står riktigt stadigt på plattan ju. Vad hade du tänkt placera reglarna ? ( mellan plattan och ramen )
axa
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Mc-lyft

Inlägg av Nesse »

axa skrev:Varför ska man regla upp hojen :?: :?:
Den står riktigt stadigt på plattan ju. Vad hade du tänkt placera reglarna ? ( mellan plattan och ramen )
axa
Jag reglar upp den med regelvirke, typ 45x90 eller 45x120 som jag placerar på sidorna bredvid lyften, sedan släpper jag trycket i lyften så att den går ner på pinnarna, men ingen vikt på den. Den står kvar som säkerhet. Att jag gör så är att jag inte till fullo litar på att lyften och metallerna i den klarar hur mycket som helst under längre stunder. En ren försiktighetsåtgärd alltså. Sedan har jag lite trångt i mitt garage och snubblar över grejer hela tiden och lyften sticker ju ut lite :P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar