GPS

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

axa

GPS

Inlägg av axa »

Tänker skaffa mej en gps, finns det någon som har en ? kanske man kunde få ett tipps om vilken sort man ska köpa. Har funderat lite på en Tom-tom.
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Inlägg av XY »

Tjena!

Jag har en tomtom rider... fungerar ganska bra tycker jag. Det är bara jag som inte kan skilja på höger och vänster ibland (eller hur, Tony och Alba?).

Telefonuppkopplingen via GPS och headset fungerar jäkligt bra.


Hälsn/XY
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag kör en Garmin Zumo 550. Vattentät och stöttålig. Mycket nöjd med den. Bluetooth till hjälm fungerar bra. Den kan jag varmt rekommendera.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Matte A

Re: GPS

Inlägg av Matte A »

axa skrev:Tänker skaffa mej en gps, finns det någon som har en ? kanske man kunde få ett tipps om vilken sort man ska köpa. Har funderat lite på en Tom-tom.
Hej!
Jag har en TomTom Rider second edition...

Det låter ju flådigt som fan men faktum är att jag tror att du har att tjäna på att välja "second edition" före föregångaren.
Orsaken är helt enkelt att den förra så skakade kontakterna sönder så man har bytt/modifierat dessa.

Ett annat stort plus är, som jag ser det, supporten är helt grym. De snackar svenska /båda via telefon eller e-post och de tar sällan mer än 24 timmar att få ett svar.

Lätt och bra hemsida där du först berättar vem du är, vilka kartor du har, etc... och sedan håller de koll på när det finns nåt nytt för dig.

Var bor du? Själv bor jag i Stockholm och Hässelby. Är du intresserad av att låna min och testa så kanske det skulle kunna gå för sig... :-)
Skriv svar