Sadel Ultimate Lowrider

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

axa

Sadel Ultimate Lowrider

Inlägg av axa »

Hej på er.
Funderar på att skaffa en ny sadel,såg en som verkar helt ok, den heter Ultimate Lowrider. NU undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av denna sadel? Beslutet angående sadelbyte togs då jag körde Södertälje - Sollefteå och 2 dagar senare tillbaka till Södertälje :D :D
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Inlägg av Peo »

låter som om röven fått sig en omgång nurå......
du kanske du inte behöver byta utan bara köra på???
skojar bara, har själv tänkt byta framöver.....men vet inget om sadeln du nämner..... 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
xrider

Inlägg av xrider »

Jag har en sadel från ultimate seats fast jag har Bigboy
Skilnaden är att lowrider är för kortare o lättare personer


If you're 6 feet tall or more and or over 200 lbs, you need our Bigboy seat.

Här kan du läsa mer om den

http://www.ultimateseats.ca/vtx.html

Den tillverkas på befintlig stomme från VTX:n man betalar deposition o sen skickar man tillbaka sin orginal om man vill ha pengarna tillbaka

Mkt skön sadel
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Sadel Ultimate Lowrider

Inlägg av XY »

axa skrev:Hej på er.
Funderar på att skaffa en ny sadel,såg en som verkar helt ok, den heter Ultimate Lowrider. NU undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av denna sadel? Beslutet angående sadelbyte togs då jag körde Södertälje - Sollefteå och 2 dagar senare tillbaka till Södertälje :D :D
Tjena!

Det står att den bara passar upp till 2004...? Du har väl en -07?


:?:
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Inlägg av Hsun »

Jag har en Ultimat Lowrider sadel som jag är nöjd med.
Det stora testet blir nu när vi ska till Västervik då blir det en långsväng 8)
Den bär upp benen bättre än orginalsadel och ger ett bra stöd åt ryggen, och när du har ryggskyddet så stagar det upp hela ryggen.
Hsun-1800 röd så klart.
axa

Re: Sadel Ultimate Lowrider

Inlägg av axa »

XY skrev:
axa skrev:Hej på er.
Funderar på att skaffa en ny sadel,såg en som verkar helt ok, den heter Ultimate Lowrider. NU undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av denna sadel? Beslutet angående sadelbyte togs då jag körde Södertälje - Sollefteå och 2 dagar senare tillbaka till Södertälje :D :D
Tjena!

Det står att den bara passar upp till 2004...? Du har väl en -07?


:?:
Helt rätt :oops: men vad är det för skillnad på sadlarna,jag tycker dom ser likadana ut :shock:

Sorrry :oops: Jag läste lite nogrannare den här gången och det var visst skillnad på olika modeller och årgångar.Så det blir väl att klä om sadeln hos en bra sadelmakare :D :D
axa

Inlägg av axa »

Peo skrev:låter som om röven fått sig en omgång nurå......
du kanske du inte behöver byta utan bara köra på???
skojar bara, har själv tänkt byta framöver.....men vet inget om sadeln du nämner..... 8)
Tjena PEO..
Jag tror att det är bäst att få sadeln omklädd av en sadelmakare,nu vet jag inte vad det kostar,men ska forska lite i ämnet.Hör av mej angående priser :wink:
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Inlägg av Peo »

låter fint, lagomt att fixa till nästa säsong kanske...
kör försiktigt.......... 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
axa

Re: Sadel Ultimate Lowrider

Inlägg av axa »

axa skrev:Hej på er.
Funderar på att skaffa en ny sadel,såg en som verkar helt ok, den heter Ultimate Lowrider. NU undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av denna sadel? Beslutet angående sadelbyte togs då jag körde Södertälje - Sollefteå och 2 dagar senare tillbaka till Södertälje :D :D

hej igen!!
Tröttnade totalt på sadelj-veln och köpte en ny häromdagen. Det blev en Mustang med förarryggstöd,visseligen dyr med det kostar att ligga på topp.Komforten var enorm mot originalet ,alltså en prisvärd grej.

Axa
Skriv svar