HDL hör aldrig av sig?!?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Wilda

Inlägg av Wilda »

shysing skrev:Är det Direct Line Parts (www.directlineparts.com) vi snackar om nu?

K-ken i så fall, beställde av dom i lördags. Dock har dom en "Order status" sida där dom väl förmodligen visar tracking number när grejorna kommit iväg, om dom kommer iväg... :shock:
Beror på hur du har betalat?
Gör man en betalning via paypal kan dom tydligen inte visa ngn orderstatus och du får därmed inte heller ngt tracking number?!?!

Att ringa hjälpte inte såååå himla mycket måste jag säga, fick helt enkelt hoppas på att det jag hade beställt skulle komma förr eller senare........


Jackan kom idag efter en månads väntan.
Jackan var kanon, men jag kan inte påstå att jag kommer att handla där igen i första hand :x
shysing

Inlägg av shysing »

Bara nyfiken, vad sa döskallarna när du ringde dom?
Jag la beställningen på hemsidan och betalade med VISA. Dock har dom inte dragit en spänn ännu så dom ligger nog inte främst vad det gäller weblösningar, det borde ju dras direkt. Har inte heller fått nån uppdatering på order status men dom har ju iofs bara jobbat 6,5 tim idag och är väl lite måndagströtta...

ja det här ska bli spännande... :D
xrider

Inlägg av xrider »

Dom drar inget förrän dom skickar sakerna det är det positiva men dom har blivit långsammare dom sista 2 åren verkar som dom inte ligger på så stora lager längre eller beställer hem när man gjort ordern...
shysing

Inlägg av shysing »

xrider skrev:Dom drar inget förrän dom skickar sakerna det är det positiva men dom har blivit långsammare dom sista 2 åren verkar som dom inte ligger på så stora lager längre eller beställer hem när man gjort ordern...
För mej är det halvpositivt eftersom jag kan öppna och stänga kortet för internetköp, nu måste det ligga öppet på obestämd tid och det tycker jag är surt...
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

xrider skrev:Dom drar inget förrän dom skickar sakerna det är det positiva men dom har blivit långsammare dom sista 2 åren verkar som dom inte ligger på så stora lager längre eller beställer hem när man gjort ordern...
Mitt Visa blev belastat 23/4... 3 dagar efter att ordern blev "processerad" och två veckor efter jag beställt. Men skickat några saker nej.. :evil:

Drar ju också den paralellen med att dom sälger det andra har på lager, men då kan man väl ge ett litet "hint" när det blir försenat, eller dom inte får tag på grejorna, eller vad det nu är!
Alla kan göra fel, och det går inte alltid som man väntar, men då får man ju för f-n ge besked!!

Det är nu (igjen) 4 dagar se'n jag fick svar att "allt är nu klart och blir sänt! -du får ett tracking nr. på mail"...
Fint! Jättebra besked! Men det kommer ju inget tracking nr?? Och jag betalade för 9 veckor se'n!! -Nästan så man kan börja räkna räntor för f-n!!
:evil: :evil: :evil:

Hade det inte varit betalt hade man ju skitit i det för länge sen och handlat nån annan stans! Det är det som är så surt! -Att det "kanskje kommer i morgon"... :cry: Har ju lust på och behov för det en handlar, men har ju inte lust (eller råd) att handla grejorna två gånger!... :shock:
Bild
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

shysing skrev: För mej är det halvpositivt eftersom jag kan öppna och stänga kortet för internetköp, nu måste det ligga öppet på obestämd tid och det tycker jag är surt...
Jo jag tänkte den tanken med. Det enklaste är så klart att inte ha täckning på konton... Men det borde väl gå att be banken om att inte godkänna att en viss mottagare drar kronor!?
Bild
shysing

Inlägg av shysing »

orre skrev:
shysing skrev: För mej är det halvpositivt eftersom jag kan öppna och stänga kortet för internetköp, nu måste det ligga öppet på obestämd tid och det tycker jag är surt...
Jo jag tänkte den tanken med. Det enklaste är så klart att inte ha täckning på konton... Men det borde väl gå att be banken om att inte godkänna att en viss mottagare drar kronor!?
Är dom så kassa så kanske jag helt enkelt ska stänga kortet och handla nån annan stans, än så länge har jag ju inte förlorat nått i alla fall och dom kan inte heller dra nått då, bara skicka ett mail och cancelera ordern (det fattar dom nog) :wink:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

@shysing. Det får ju va ditt val. Det är ju jättemånga som har handlat där och fått sina grejor! Men det är tydligen en del som både har fått vänta och fått fel grejor... :cry:
Jag har inte kollat runt om det är fler som har råkat ut för att ha betalat för varor dom inte har fått?.. Tror väl egentligen inte att dom är SÅ oseriösa att dom stjäler! Då hade dom nog inte funnits i bransjen länge!...

Kollade Visa-konton nu, och nånting händer i varjefall!.. Det har blivit draget en del, och satt inn en del. Så nu börjar faktisk pengarna jag betalat att stämma (så när som på ett par hundralappar) med det jag har beställt!... (Och med de 10% rabatt jag blev lovad...)
Kansje det är hopp om att det blir sänt nå't med!? -Det är hopp i hängande snöre, som fiskar'n säger... :?
Bild
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag har handlat av HDL sedan 2003. Säkert för över 200.000 kr. ALDRIG någon endaste gång har det klickat. Allitid bra service och snabb leverans.

Det är min erfarenhet.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
shysing

Inlägg av shysing »

snake skrev:Jag har handlat av HDL sedan 2003. Säkert för över 200.000 kr. ALDRIG någon endaste gång har det klickat. Allitid bra service och snabb leverans.

Det är min erfarenhet.
Det låter ju förtroendeingivande orm, dock har dom ännu inte dragit några pengar eller uppdaterat status på ordern. Med den i jämförelse bleka erfarenhet jag har är det faktiskt rätt segt, dom andra har tagit betalt direkt och skickat iväg grejorna pronto, dessutom snyggt och prydligt med tracking nummer. Men vi får väl se vad som händer.

to be continued... :D
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

I dag fick jag ett "trackingnumber"! :D (Det hjälpte att skriva om det på forumet!;)
Fantastiskt! Det är exakt 12 veckor se'n beställning, och 10 veckor se'n betalning!!... :?
Håll tummarna för att det jag har betalt faktiskt finns i paketet! (och att det är sänt utan några dollar-tecken på följesedeln!!! :shock:

@snake. Kul att höra att det funkat för deg!
Bild
shysing

Inlägg av shysing »

orre skrev:I dag fick jag ett "trackingnumber"! :D (Det hjälpte att skriva om det på forumet!;)
Fantastiskt! Det är exakt 12 veckor se'n beställning, och 10 veckor se'n betalning!!... :?
Håll tummarna för att det jag har betalt faktiskt finns i paketet! (och att det är sänt utan några dollar-tecken på följesedeln!!! :shock:

@snake. Kul att höra att det funkat för deg!
Det är ju att betrakta som fullständigt värdelöst! Dom har dragit pengarna från mitt konto nu så nått händer fem dagar efter beställning dock har inte ett skit uppdaterats på orderstatussidan. Grejorna kommer säkert nån gång och det är absolut ingen brådska men jag kommer faktiskt ALDRIG handla där mer, surare service hittar man bara i zimbambwe förmodligen. Kul att det funkat för huggormen, och det kanske det gör här med, men man vill ju se statusen på grejorna vilket alla andra har visat klart och tydligt direkt. Värdelöst är mitt omdöme!!!
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Ja, jag vet inte hur ni lyckas strula till det hela. Jag beställde för ett par veckor sedan av HDL. Jag fick leverans tre dagar senare, men man måste vara tydliga med vilka förväntningar man har när man handlar av amerikanare. Se min maildialog nedan och notera hennes svar. Alla prylarna levererades inom 3 dagar!

*********

Hi there...


I can get almost all the part to you by friday.

The HGS-30997mc I would have to 2nd day and that would be an xtra $20.00 shipping on that.

The BIG-360x10 I don't have.

I would need to get these shipped off today. If you want me to do this I will need a credit card number and shipping information.

Jen

> Hi Jen,

> I need some parts, but need it delivered by friday the latest. What do you have in stock for immidiate delivery of the parts below?
>
> Prioritized parts:
>
> 1. Techmount 30997MMC, Chrome (HGS-30997MC) 2. Spiegler Braided lines
> for 02 VTX (SPI-VTXBR) 3. Kisan Signal Minder for Rune (KIS-SM3R) 4.
> Speedo healer SH-H03 for Rune (HET-SHH03) 5. Brakeaway Cruise Control
> for Rune (BRA-5CP02R) 6. Windvest for Rune (WIN-101434C) 7. Fork
> Protectors for VTX, (KEW-106) 8. Item I could not find on your site:
> Kuryakyn 2275 Fork mounts 54-58mm.
>
> Less important parts:
>
> 9. Kickstand plate (BIG-4249)
> 10. Big bike Parts Show caps (BIG-370X10), 2 sets 11. Big bike Parts
> Show caps (BIG-360X10), 2 sets 12. Big bike Parts Show caps
> (BIG-350X10), 2 sets 13. Honda Allen bolt inserts (HO-7913288), 2 sets
> 14. Honda Allen bolt inserts (HO-7913296), 2 sets 15. Honda Allen bolt
> inserts (HO-7913304), 2 sets 16. Arlen Ness Tear Drop Mirrors Left
> Chrome (ARL-06400018) 17. Arlen Ness Tear Drop Mirrors Right Chrome
> (ARL-06400019)
>
> I hope you have most of this in stock for prompt delivery.
> Looking forward to your response!
>
> Thanks,
>
> Hakan Kvarnstrom
>
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Jag brukar skriva
Send the stuff immediatly dam it ! :twisted:
(grejorna brukar komma inom 2 dagar)
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

snake skrev:Ja, jag vet inte hur ni lyckas strula till det hela...
Nej du snake, det hade jag ingen aning om? att det var vi som strulat till det??... Men visst, det var tydligtvis ett fel att beställa därifrån! Jag är enig med shysing om att maken till dålig service har jag sällan varit med om!!

OM jag mot förmodan någon gång skulle få för meg att beställa därifrån igjen, så skal jag följa snakes exempel! För det funkar ju tydligen inte med web-shopen heller...
Kanskje i kombination med "Send the stuff immediately damn it!" Jag gillade den med! :lol:

Fint att ni har fått det ni skal! Jag har det inte!! :evil:
Bild
Skriv svar