HDL hör aldrig av sig?!?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

HDL hör aldrig av sig?!?

Inlägg av Bobby »

Jag la en beställning hos dem och valde att betala med paypal. Fick en orderbekräftelse den 14/4. Sen dess har jag inte hört något alls. Mailade dem I helgen och undrade och de har fortfarande inte svarat.
Är det vanligt att det tar sjukt lång tid för HDL att plocka och skicka prylar? :evil:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Nej, men att svara på mail tar lång tid för dem...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Ringde dem precis och då tog det dem max 5min att skicka en Invoice till mitt paypal konto. Nu är det betalt och jag hoppas verkligen de skickar grejerna Pronto.

Fick känslan att de missat min beställning på något sätt. :evil:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Hmm...
Råkade just ut för det jag med...
Beställde via e-post 11/4 och först i dag efter att ha purrat flera gånger (på e-post) är order'n processerad...

Sist jag beställde hörde jag heller inget förrän varorna överraskande fort var på dörr'n!...

Känns som om e-post fortfarande är ett osäkert medium i några kretsar!?... :?

Orre
Bild
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tat lungt grabbar en del jobbar långsamt, men förmodligen effektivt :roll: suck!


Tracking Number: (copy and paste link into your browser):
Your tracking information is usually available within 24 hours.

In an effort to reduce shipping costs and to minimize the amount you will pay for taxes and duties, your package shipped via International Postal Mail which is an untrackable method of shipment. Average delivery time is 1-4 weeks. In rare cases, we have experienced Customs holding packages for up to 8 weeks, do not be alarmed. In the event you have not received your package within 8 weeks of the ship date, please contact customer service by emailing orders@cruisercustomizing.com.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Kan säga att support@directlineparts.com funkar inget vidare men de verkar ha fått mitt info@hondadirectlineusa.com mail.

Sen varför beställningen tog sån tid vet jag inte. Hade ingen lust med ett långt samtal till USA. Jag som får betala för det liksom...
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Kan meddela att mina prylar finns att hämta på närmsta utlämningsställe.
Tog 3 veckor. Fick aldrig något tracking nr eller nåt.

Först kom en bekräftelse att man beställt (direkt när man beställer).
Sen kom en paypal invoice.
Efter det fick jag ett kvitto mailat till mig.
Sen dök det upp en lapp vid dörren ett par, tre dagar senare.
:wink:
Wilda

Inlägg av Wilda »

Hej alla,

Själv är jag sugen på en av deras jackor, men det är ju lite svårt med storlekarna? Undrar om ngn av er har beställt ngt i klädesväg från HDL & isåfall hur var storleken mot vad du/ni brukar ha?
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Inlägg av Ryssen »

Tja
Kulan har köpt en jacka från HDL hör med honom.
Mvh Ryssen
Användarens profilbild
Kulan
Mästare
Inlägg: 596
Blev medlem: 19 apr 2007, 09:19
VTX-modell: VTX 1800C, 2007 (svart)
Ort: Sundsvall

Power Trip VTX Jacket.

Inlägg av Kulan »

Tjena Wilda.

Jag beställde en skinnjacka och fick en Heavy Duty Hitena™ Nylon Shell C.E jacka istället.
Men jag behöll den för att den är kanon när det är varmt.
Jag drar normalt XL, jackan är perfekt när man inte behöver ha så mycket under.
Har nu beställt en läder jacka men då går jag upp till XXL.
Så jag rekommendera att du lägger till en stor lek till.

Ha De
Kulan
Wilda

Inlägg av Wilda »

Tack för svaret Kulan!

Då vet jag lite mer, är ju ändå lite klurigt eftersom det är en herrjacka
jag vill ha, men det löser sig säkert. Finns kanske ngn hugad spekulant här om den inte skulle passa annars :D
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: HDL hör aldrig av sig?!?

Inlägg av Orre »

Bobby skrev:Jag la en beställning hos dem och valde att betala med paypal. Fick en orderbekräftelse den 14/4. Sen dess har jag inte hört något alls. Mailade dem I helgen och undrade och de har fortfarande inte svarat.
Är det vanligt att det tar sjukt lång tid för HDL att plocka och skicka prylar? :evil:
Snakka om sjukt lång tid:
Min beställning från 11/4 är ännu inte levererad!!?? :evil:
Eller rättare sagt, jag fick några få saker från beställningen efter två månader, tilsammans med kvittot på hela beställningen, så att jag fick lov att betala momsen på hela skiten! :evil:

Har bara varit rör från början till slut med felaktiga varor, felaktig betalning och felaktig levereringsadress... :cry:
Jag har bett om at jag blir krediterad för alla varor jag har betalt men inte fått, men heller inte det har gått igjenom!!??

Jag har en mail-historik som är en mil lång! Och av alla mail-adresser jag har sänt till, är det bara från jen@hondadirectline.com som jag överhuvudtaget fått svar!... :shock: Hon "skal ordna allt med en gång" men det sker ingenting!! :?:

ALLA mina leverantörer skickar varorna samma dag som jag beställer! Med undantag av om varorna inte finnes på lager, då kan det ta en eller t.o.m. två veckor innan jag har varorna..
Men TRE MÅNADER!!?? Det är ju löjligt!! :x Dessutom ger dom inget som helst besked om vad som sker...

Nej.. Efter min första goda erfarenhet, har jag nu absolut ingenting gott att säga om detta firma!! :evil: :x :(
Bild
shysing

Inlägg av shysing »

Är det Direct Line Parts (www.directlineparts.com) vi snackar om nu?

K-ken i så fall, beställde av dom i lördags. Dock har dom en "Order status" sida där dom väl förmodligen visar tracking number när grejorna kommit iväg, om dom kommer iväg... :shock:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

shysing skrev:Är det Direct Line Parts (www.directlineparts.com) vi snackar om nu?

K-ken i så fall, beställde av dom i lördags. Dock har dom en "Order status" sida där dom väl förmodligen visar tracking number när grejorna kommit iväg, om dom kommer iväg... :shock:
Går säkert bra det shysning! De flesta har nog nå't sånär goda erfarenheter! Jag blev själv positivt överraskad första gången jag beställde, och har gett dom skryt för det!

Men efter tre månaders väntan med bara rot och rör tyckte jag det var på sin plats att annonsera det!... Det är trots allt mina pengar dom sitter på!! :x
Känns lite som om det är ett företag som har blivit för stora och glömmer bort att det faktiskt är kunderna dom lever av!
Jag kommer i vart fall aldrig att handla där mer!! :evil:

Denna "Jen" skrev när jag beställde förra gången att det gikk lika bra att beställa via e-post. Men jag tror nog det var ett misstag att göra det!...
Håller tummarna för att det funkar bättre via web-shopen! :!:
Bild
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Testa att ringa dem istället. Hota med stämning :lol:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Skriv svar