HDL hör aldrig av sig?!?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

I dag 13 veckor efter beställning har jag änligen fått paket från HDL! -Bara två veckor efter att det blev sänt!... :?

Som tidigare nämnt fick jag efter TVÅ MÅNADER 10 st. utav 28 st. beställda och betalade prylar.
I dag har jag ta meg faen fått de samma 10 prylarna EN GÅNG TILL!!?? :shock: :?: :evil: :evil: :evil:

Dra åt helvete för ett låtsas-firma!! :evil: :evil: :evil:
Bild
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Inlägg av Västerlanda »

Sorry Orre

Du är en klok o befogat vulgär Man. :lol: :lol:

Gör en lista så får du säkert avsättning för alla "dina" delar här på forumet
Kan även kontakta Mig direkt. Rätt delar o jag köper. :roll: :roll:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Västerlanda skrev:Sorry Orre

Du är en klok o befogat vulgär Man. :lol: :lol:

Gör en lista så får du säkert avsättning för alla "dina" delar här på forumet
Kan även kontakta Mig direkt. Rätt delar o jag köper. :roll: :roll:
He-he.. Jo tack för trösten Västerlanda! :cry: Det är ju faen inte till å tro!!
Jo det kommer nog några prylar til salu ska du se! Vill bara rida ut stormen och bli färdig med det däringa "kom ska vi leka affär firmaet" en gång för alla först!.. :twisted:
Bild
shysing

Inlägg av shysing »

Fy fan vad arg jag hade varit om jag var dej orre. Jag har åtminstone bara köpt en (1) pryl så det borde ju vara lättare för dom att hantera men det finns väl inga garantier för det heller... Har fortfarande inte fått nått trackingnummer... :|
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Inlägg av Martin »

För en annan stackare, som knappt behärskar det svenska språket , så verkar det här vara rena grekiskan, jag tänker inte pröva att beställa här ifrån utan professionell hjälp. För att skriva på forumet så har man ett rättstavningsprogram på svenska och det är ju en stor fördel. Den här tråden är ju rena snurren, så här svårt får de ju inte va att beställa godis till moppen, eller rättare sagt att få de grejor man beställt.

MARTIN

LITEN,RÖD OCH TYSTLÅTEN?
shysing

Inlägg av shysing »

I dag fick jag två mail, ett där dom sa att grejorna är skickade den 10/7 och ett med ett formulär där jag skulle fylla i namn osv och skriva under samt bifoga kopia på VISA-kort och leg. annars skulle man minsann inte skicka nått, men tänkte jag, ni skrev ju att ni hade skickat grejorna och mycket riktigt, nu fanns det trackingnumber som visade att grejorna finns i Malmö, gått igenom tullen och är sorterade. Det var ju så dags, tror inte jag returnerar några kopior på nått och hoppas dom har skickat rätt sak. :| Jag kommer definitivt inte handla där igen om jag absolut inte måste, förhoppningsvis är det rätt pryl och leveranstiden är väl inte mycket att orda om men maken till dålig info...
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

@shysing. Jag håller tummarna för deg! :!:
Jag skriver och tjatar varje dag nu! -Inget svar ännu... :evil:
Bild
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Så har jag äntligen fått (nästan) alla prylar jag har beställt från "Honda Direct Line". Det tog precis 4 MÅNADER!! Så vem linje dom har direktkontakt med vet fan i meg inte jag?? :evil:
Dom sista två prylarna som inte var med denna gången avbeställde jag. En av prylarna var fel, men jag orkar inte att krångla om det.. BLÄH!! :(

Dom har inte strulat med betalningen värre än att det har blivit redat ut till slut, det skal dom ha... (Men jag har inte fått några räntor på det jag betalade för 4 månader sedan..) :?

"Dom" föresten har i mina ögon varit en tjej som heter Jen. Jag vet faktiskt inte om jag skal tro på att det är fler som jobbar i denna låtsasbutik?... :evil: Det är ju helt tydligt att dom inte har något som helst eget lager!!

Nu har jag beställt från "CruiserCustomizing.com". Får se om det funkar bättre?.. Lagerbeholningen står direkt på hemsidan, och jag skrev innan jag beställde enligt Snakes recept för att försäkra meg om att dom faktiskt kunne leverera. Jag fikk svar om att de varerna jag ville ha fantes på lager och kunne sändas i löpet av en dag. -Upp till bevis!... :P

:evil: :evil: :evil: HDL KAN JAG ABSOLUT INTE ANBEFALLA!!! :evil: :evil: :evil:
Jag kommer garanterat ALDRIG att ens överväga att handla där igjen!!!

Orre
Senast redigerad av Orre den 24 dec 2008, 13:02, redigerad totalt 2 gång.
Bild
Wilda

Inlägg av Wilda »

orre skrev:Nu har jag beställt från "CruiserCustomizing.com". Får se om det funkar bättre?.. Lagerbeholningen står direkt på hemsidan, och jag skrev innan jag beställde enligt Snakes recept för att försäkra meg om att dom faktiskt kunne leverera. Jag fikk svar om att de varerna jag ville ha fantes på lager och kunne sändas i löpet av en dag. -Upp till bevis!... :P

Har handlat av Cruiser Customizing flera gånger. Har egentligen bara positivt att säga om dom, snabba svar, inget strul, kanske haft liiite lång
leveranstid någon enstaka gång, men annars kan jag verkligen rekommendera dom.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

@Wilda. Hörs bra ut! :) Som utlovat fick jag beskjed om att varorna är "Shipped" dagen efter beställning. Något trackingnr. har jag dock inte fått, men jag tar inte det så hårt ännu.. :wink:
Bild
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Wilda skrev:
orre skrev:Nu har jag beställt från "CruiserCustomizing.com". Får se om det funkar bättre?.. Lagerbeholningen står direkt på hemsidan, och jag skrev innan jag beställde enligt Snakes recept för att försäkra meg om att dom faktiskt kunne leverera. Jag fikk svar om att de varerna jag ville ha fantes på lager och kunne sändas i löpet av en dag. -Upp till bevis!... :P

Har handlat av Cruiser Customizing flera gånger. Har egentligen bara positivt att säga om dom, snabba svar, inget strul, kanske haft liiite lång
leveranstid någon enstaka gång, men annars kan jag verkligen rekommendera dom.
I dag fick jag mina prylar från "CruiserCustomizing"! Det tog altså (bara) 16 dagar... :?

Det är nåt konstigt med dessa amerikanarna!
Innan beställning frågade jag, -och fick bekräftat- att varorna kunde sändas med èn gång, och att jag kunde få dom antingen på billigaste sätt med intill 8 :!: veckors leveranstid, eller med UPS som skulle va snabbare och dyrare. Jag bad då om att få dem levererade med UPS.
När jag efter 14 dagar efterlyste varorna, fick jag beskjed om att de likväl var sänt med "International Postal Mail", och att det kunne ta intill 8 veckor!? :?:

Ja inte begriper jag hur någon över huvud taget har kommit på idèen med ett bud-företag där man har som policy att va billigare, -men bara om man först får lagra folks varor en stund?? :?: :?: :? (Hur faen kan det va lönsamt??)
Och inte för allt i världen kan jag begripa att man som affärsdrivande kan finna lönsamhet i att lova en sak, och så gjöra en annan?? :?: :?: -Ja om man inte är den enda som finnes kvar på jorden försås... :twisted:

"Snabba svar" har för min del betytt att man på "CruiserCustomizing" använder ett dygn på att svara på varje e-post, och att det är en ny "konsulent" som svarar varje gång så att det inte finnes någon mailhistorik...
Nej inte vet jag hur man gjör i "The land of freedom"? -Man tar kanskje mycket fri från jobben eller??...

Nåväl... Prylarna jag beställde från HDL i april är nu äntligen på bågen!! :D Jag måtte till slut ge upp HDL och beställa en annan plats. Momsen fick jag förstås betala två gånger, men det blev ändå en förhållandevis rimlig förlust med hänsyn till att jag betalade på förskott!... :shock:

Måste säga att det kändes lite konstigt när jag var färdig i garaget i kväll!...
I början av april kändes det konstigt att beställa! -sååå långt innan sesong!... Och nu börjar det bli HÖST?? :shock:

Den som väntar på nå't gott... (Från USA) -kan få vänta lääääääänge!!.... :cry:
Senast redigerad av Orre den 24 dec 2008, 13:02, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Kan gissa på att i ena fallet går de med flyg och i det andra fallet med båt, därav den lång leveranstiden. Jag beställer grejerna till en kompis i USA som skickar dem vidare. Alla borde ha en kompis där...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re:

Inlägg av Raffe Gbg »

snake skrev:Jag har handlat av HDL sedan 2003. Säkert för över 200.000 kr. ALDRIG någon endaste gång har det klickat. Allitid bra service och snabb leverans.

Det är min erfarenhet.

Gammal tråd men säkert lika aktuell fortfarande. Jag snappade upp nedanstående på amerikanska vtx-cafét, en alldeles lysande sajt för övrigt. (OEM = originaldelar)

Bassdude:

"I don't buy anything from HDL...Any OEM stuff I get through Ron Ayers, or take the part number to local dealer and have them get it....Last thing I bought from HDL was a headl;ight ring when I crashed back in April...Took forever to get it, so I'll never order from them again..."
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar