sadel

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

swingen

sadel

Inlägg av swingen »

hej någon som vet var man kan köpe sadel till vtx 1800 ej orginal
Användarens profilbild
Kulan
Mästare
Inlägg: 596
Blev medlem: 19 apr 2007, 09:19
VTX-modell: VTX 1800C, 2007 (svart)
Ort: Sundsvall

Inlägg av Kulan »

Tjena Swingen.

Jag beställde min sadel igenom 1 st head Qvarter.se.
Har inte fått den ännu men allt värkar vara under kontroll.
Du kan kolla in hem sidan, http://www.1stheadqvarter.se/shop/
Dom har Mustang sadlar.

Ha De

Kulan.
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

http://www.corbin.de

VTX-specifikt:

http://www.corbin.de/honda/Auswahl/auswahl01.html


De skickar i hela europa. Bara tysk moms tillkommer, vilket är lägre än i Sverige.
shysing

Inlägg av shysing »

corbin.de var ju svindyra, tyvärr kan man ju tydligen inte beställa från USA men http://www.goldwing.se säljer t ex en young guns för 4430:- mot .de:s motsvarande 5127 SEK. Pris i USA: 2688 SEK :(
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Du kan beställa i USA om du går via en handlare. T.ex. www.cruisercustomizing.com eller www.hondadirectline.com

Jag beställde två stycken Corbin Fast Gun via Nielsens Enterprises i Chicago. Gick utmärkt, men åkte på moms och tull.
shysing

Inlägg av shysing »

Surt, då hamnar man väl tyvärr i "fel" prisklass. Lurar på att beställa till min i USA boende kusin och låta henne skicka den till mej men det kan man kanske åka på nån varusmugglningsreprimand på med???
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

shysing skrev:Surt, då hamnar man väl tyvärr i "fel" prisklass. Lurar på att beställa till min i USA boende kusin och låta henne skicka den till mej men det kan man kanske åka på nån varusmugglningsreprimand på med???
Nej, det är ingen risk att du åker fast för något. Se bara till att hon skriver "used bike parts" på tulldeklarationen. Värde $40 och du slipper moms och skatt. Den är ju begagnad när du köper den av din kusin!
shysing

Inlägg av shysing »

Tackar ödmjukast för tipset snake! Då var det väl dags att beställa, kanske lika bra att tänka över vad man ska ha mer först bara... ;-)
axa

Re:

Inlägg av axa »

Sven-Erik Lundberg skrev:Tjena Swingen.

Jag beställde min sadel igenom 1 st head Qvarter.se.
Har inte fått den ännu men allt värkar vara under kontroll.
Du kan kolla in hem sidan, http://www.1stheadqvarter.se/shop/
Dom har Mustang sadlar.

Ha De

Kulan.
En Mustang-sadel kan jag verkligen rekomendera,jätteskön vid såväl långa som korta turer. Jag köpte en med förarryggstöd pris 9300kr
ok det var dyrt men ändå prisvärt
axa
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: sadel

Inlägg av Bobby »

Man måste ha en fet plånbok för att tycka nästan 10 lax är prisvärt för ett par kuddar.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
axa

Re: sadel

Inlägg av axa »

Bobby skrev:Man måste ha en fet plånbok för att tycka nästan 10 lax är prisvärt för ett par kuddar.
Har inte du en fet plånbok :shock: :D :D :D

axa
axa

Re: sadel

Inlägg av axa »

Bobby skrev:Man måste ha en fet plånbok för att tycka nästan 10 lax är prisvärt för ett par kuddar.
Hej igen Bobby.
Skämt åtsido,visst är det dyrt nästan 10 lax för en sadel,men va faan.
Allting till en mc är dyrt idag,tex vh-pipor med powercommander och ny luftburk med do bänkning kostar omk 22000kr.Om det är prisvärt eller inte?? tja det är upp till var och en.Men en sak är klar man lever bara en gång,och då ska det levas,sen får dom anhöriga ärva skiten och göra vad de vill 8) En annan sak som är glasklar för mej, är att om man köper grejer för pengarna så har man grejerna kvar.Annat är det om man super upp kapitalet,det är inte ok.

mvh axa
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: sadel

Inlägg av Bobby »

Hehe nä det stämmer, allt är dyrt till våra kära kusar.
Kan inte riktigt hålla med om spriten där. Drickande ger minnesluckor man kan bära med sig hela livet. :lol:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: sadel

Inlägg av Nesse »

Bobby skrev:... Drickande ger minnesluckor man kan bära med sig hela livet. :lol:
Precis och i våran branch toyboy, så vet vi ju att "hårddisken" måste "formatteras/blåsas ren" ibland för att resten av datorn ska fungera snabbare... undrar just om någon hängde med i associationerna
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: sadel

Inlägg av Sidewagon »

Oj
fan Nesssse Då är det dax att du formaterar din då! :roll:
För har det inte vart lite kottttis där länge :roll:
Skriv svar