mappning av powercomannder

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Double x:r

mappning av powercomannder

Inlägg av Double x:r »

:D :D Hej alla vtx lovers efter 1 år som vtx ägare är det nu dags att visa sig på forumet jag har kört 160 problemfria mil (inget annat att vänta förstås) varav ca 50 med ett roadhouse shorty slip on . Jag har nu tänkt att gå vidare på den stigen dvs luft bränsle avgas, och har beslutat att montera ett nytt insug tillsammanns med en powercomannder .inte så mycket för att bli av med avgassmällar eller för högre effekt utan mer för att få en mer harmonisk gång ( dom uttryckte sig på Honda city ) dvs bli av med div småryck ock andra konstigheter. MEN jag har ett par funderingar kring det här med pc och luftburk (kyryakyn) fudering 1) jag är en flitig besökare på cal vtx riders hemsida i usa och har då regagerat på att många med denna luftburk klagar på att det blir trångt för högerbenet på väg till fotpinnen nu undrar jag således är det någon på detta forum som har liknande erfarenheter, undring 2 ) vid mappningen skall jag då behålla en magrare bränsle/luft blandning vid turnover (tomgång) isället för en fetare blandning som jag mistänker kan orsaka igensatta stift vid långa branta utförsbackar typ i Norge dit jag tänkte mig i sommar då man kanske ligger och motorbromsar 1 till 2 km , så min fråga lyder är det någon på detta forum som haft problem med igensatta stift vid lugn körning i komb. med pc . puhh det blev mycket men nu är det över ser fram mot svar. Leif :D :D

svart vtx 1800 -06 Honda cbx 1000 -79 1047 cc candy glory red
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av birdie »

Hej Double x:r,

Kan kommentera huruvida luftburken stör på hö sidan eller inte. Jag har Küryakyn luftfilter monterat på min 1800C -05.
Luftfiltret sticker förvisso ut något på hö sidan och skulle du vilja pressa båda benen inåt mot tanken av någon anledning, så visst känner du då av luftfiltret. Sitter jag "normalt" vid körning så märker jag inte av någonting! Har bytt sadel (något lägre) och har inga framflyttade fotpinnar.

Har inte reflekterat på det här förrän du nämner det. Det är möjligt att sadeltyp, benlängd, sittställning/körställning kan spela in här.
Hur som helst har jag inga problem med detta :D !

/birdie
Never up - never in!
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Kolla "Billig bänkning" under teknik som ett ex. av många.
Använd "sök" i forumet som jag blev tipsad en gång av Knodden tror jag, träffar ofta nå´t.....
Kan rekommendera Honda-city vid Infracity när det gäller bänkning, prata med Fredrik på verksta´n.

VTX18
Aristocat

PC - Luftburk

Inlägg av Aristocat »

Hej! Grattis till en fin bike. Jag köpte min i februari 2007 och är skitnöjd. Ljudet och draget förbättrade jag med Big Shots, PC och luftburk. Bänkade hojen hos Funbike i Västerås. Jag är 190 cm och har inga större problem med att luftburken sitter som den gör. Kan vara om man av ngn anledning behöver trycka mot tanken. Jag bara väntar på säsongen nu och kommer ut med omlackad hoj från röd till svartmetallic och checkerflag på sidorna (röd ton).

Lycka till. Vi ses på vägarna när det torkat upp lite.// Aristiocat
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: PC - Luftburk

Inlägg av Toolbox »

Aristocat skrev:Jag bara väntar på säsongen nu och kommer ut med omlackad hoj från röd till svartmetallic
:twisted: äntligen någon som fattar :twisted:

/Toolbox 8)
Skriv svar