VEM ÄR VEM ?

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

VEM ÄR VEM ?

Inlägg av alba »

Hello Boys and Girls :D
Nu har det gått 5 år sedan klubben bildades
Börjar det inte bli dags att presentera sej ?
Det blir så många frågetecken när vi träffas, vem är vem ?
Några exempel: Snake brukar säga, jag måste jag hem och lägga knodden, jag tror han har skitit på sej ?
Knodden, är det inte en 2meterskille från Göteborg ?
Detta hände på Årsmötet
Jag vrålar på Tony och tänker bjuda honom på en bira framåt småtimmarna
Då dyker Geronimo upp, och säger tack ska du ha Alba !!
Det är han iåförsej väl värd, men Tony B blev utan öl.
Busslasse kör han buss eller ? Eller är det Bus slasse
Toolbox har ett festligt nicknamne, hur det kom till vill han nog berätta om själv :shock:
Sen har vi Birdie??????
Är han intresserad av fåglar? Jag tycker att han har gott och sneglat på Orre? :lol:
Jag fick ett telefonsamtal från Peter Wiberg. Jag rannsakade hela min hjärna, och undrade vem faaan pratar jag med, Efter 5 minuter tyckte jag att jag kände igen rösten, HHHmmm
Är det inte du XY ? Det är klart att det va de, och då hade vi åkt hoj ihop i 2 år :idea:
Peter…. jag fattade ingenting :?:
88an kan det vara efter glassen, eller stod du bakom 87 löken i matkön ?
Peo i all ära, men byt till något flashigare. Ta Moose exempelvis
Tänk dej själv
Tjena jag är MOOSE, släng hit en whisky on the rocks, utan is, å de snabbt !!! :twisted:
Jag får kalla kårar, vicken kille :lol:
Den killen går inte runt i ullstrumpor

Skriv en rad det är lättare än vad man tror 8)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kan börja.
Lennart Ullhag, står det i passet, men jag kallas allmänt för Alba överallt
Det kommer sej av att min firma heter Alba Måleri
Gift med Virve, 2 vuxna utflugna ungar, 1 grabb samt 1 tjej, och vi bor i Stockholm , ”Frugan” har stor förståelse, för min böjelser, tack och lov, som bland annat är hojar
Jag har förbrukat 7 st hojar, bland annat 3 st Hondor
En cb450 en 900 boldour och nu en 1800c
Jag har alltid sagt att, det här är den bästa jag har haft, vi får väl se.
En annan böjelse, jag har en hel del hjälmar, 9 st i nuläget
I mitt tidigare liv, sysslade jag med hunddressyr, 6 egna schäfrar har jag fostrat i lydnad och dressyr,
Still going strong 57 bast

Presentationen behöver inte bli märkvärdigare än så här
Vem hakar på ????

Ps, jag föreslår att vi använder våra nicknamne, när vi träffas
Peter Wiberg WHO THE FOCK IS THAT ?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Nesse »

Jag hakar på:
Nesse, av födsel och ohejdad vana Ånge-bo. Numera sedan över 20 år boendes i Örebro. Är gift har 3 ungar, en per decennium. Är inne på min andra hoj, båda Hondor - första en 900 Bol Dor F2. Frugan åker inte mc, så därför åker jag mest själv, men trivs jäkligt bra med det. Jobbar som it-prostituerad = systemutvecklande konsult. Har dragit iväg i ålder men inte i sinnet. född 61. Och Nesse, jag det kommer från "Nesse lelle" eftersom jag heter Nils Forsman och nu rullar jag bollen vidare, med eller utan ullstrumpor på.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av XY »

Tja!

De e jag som e Peter Wiberg...

Snart 55, gift med Ann-Charlott (som först i år börjat åka med) två döttrar, en son, Saga (barnbarn) och ett barnbarn till.
Har ett bageri tillsammans med en kompis.

Tidigare ägt en Yamaha 350TT, en Suzuki 650 DR och en Honda XL1000 Varadero samt nu, pärlan, en 1800C, svart-06.

Andra intressen är foto, skytte och läsa.

:D /XY

(...MAD!)
Senast redigerad av XY den 10 dec 2009, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Dosan »

Kanske vore nåt att lägga in en bild med ovanstående presentationer under medlemsbilder-vtxmedlemmar.
Då känner man ju till och med igen en medlem om man ser nån på en VTX på macken.........
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Geronimo »

Tony Antonsson här,

Född -55. Bor i Uddevalla sedan -55. Dotter i Oslo samt en 18-årig son som är hos mej typ halvtid. Brabo med Yvonne som bor 11 mil bort. Hon kör en sån där amerikansk V-twin.
Är inne på min sjätte hoj, alla Honda; CB125, CB450, CB750 och nu i modern tid Shadow1100, VTX1800 samt att jag hade en Dominator650 några år parallellt med VTX:en.
Geronimo är egentligen smeknamnet på min VTX

Arbetar med försäljning och marknadsföring på ett företag som importerar båttillbehör.

Segling är mitt andra stora intresse. Den senaste båten som jag och Yvonne köpte i somras är den 9:e i ordningen.

Tony
Low, long and fat
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Martin »

Tjena, Martin här, kommer från mitt efternamn, Johnny MARTINsson och många kallar mig detta namn, och inte bara jag har detta namn, mina släktingar på denna sidan kallas också det namnet. Bor i Skövde med fru, Jane, åker gärna med, och 2 inneboende barn och 2 som har flyttat ut, bara pojkar allihop 4 st., 2 barnbarn från den äldste pojken,29, Max 5 år och lilla Molly 6 mån, hon e go, enda tjejen i familjen bortsett från svärdöttrar, skämma bort henne, jo de ska ja.
Har en fjoll-moppe enligt några, 1300, men det är den snyggaste modellen från HONDA, tycker jag, och vad andra tycker så bryr jag mig inte , alla VTX-modeller har en otrolig karisma, det är nog ovanligt Har också en Matchless G80S -52 med sidovagn, vänsterhängd, mycket rolig maskin.
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Västerlanda »

Michael Näsholm

Född 1957. Uppväxt o präglad i det Röda Ådalen, Kramfors. Flyttade till Västkusten för 30 år sedan.
Bor sedan 1988 i Västerlanda. Levt i synd med MIN kära AIRI de senaste 30 åren.
Vi har 2 utflugna pojkar, 30 o 26 år.
Arbetar som arbetsledare på ett kartongbruk (gipsskivekartong) i Lilla Edet. Är även utbildad mentalskötare och styr o regler mekaniker.
Körde som ung Yamaha AS 125 o Zundapp KS 125. Har numera 2st HONDA, VT 750C2 o VTX 1800C.

Intressen utöver AIRI o MC är, jakt fiske o friluftsliv.
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Orre »

Jan Orre af 1964.
Sambo med Sissel som tog kortet på MC i somras och fick seg en Intruder 600. Tufft! :) Gott å slippa ha passagerare! 8)
Dock sitter fortfarande Minsta grabben Kevin på 13 där bak ibland! Min andra grabb på 20 och Sissels barn er utflugna.
Född i Småland men uppvuxen på kant med snobben utanför Båstad i Nord-Västra Skåne.
Började redan som liten grabb att "tura" till Helsingør och Køben med Grønn Tuborg och Sort Nepal som största passion... :P Och på den vägen är det... :mrgreen:

Har bl.a. bott flera år i och runt Växjö i Småland.
Bor sedan 20 år i Norge vid Tønsberg ca. 8 mil söder om Oslo. Driver Troll Motor med reparation och salg av MC-delar och tillbehör.
Har tidigare jobbat med allt möjligt. Bl.a. många år som kock, och har drivit eget som mark-byggare.

Hadde förutom en bröta med mopeder (Puch Dakota;) en Suzuki 125 som grabb, men har sen bara kört diverse hyr och lån -cyklar upp genom åren...
På senare år blev det först en Kawa VN 1500, og så dröm-cykeln, en sprillans VTX 1800 hösten -07! :mrgreen:
Har till stor del byggt upp, och är engasjerad som ledare i Tjøme MotoCrossKlubb som tar en god del tid... Hela familjen är engasjerade i cross-klubben, och så har vi ju då en del cross-cyklar i familjen! både smått och stort... :wink:
Vi kör för skoj skull utan några särskilda tävlings-amitioner... 8) Kevin kör en Honda CRF150, och själv kör jag en gammal Yamaha YZ400F. Och så skulle jag ju ha fixat upp min häftiga nästan 20 år gamla ATK 400 cc. 2-taktare som står i delar sedan länge!... :lol:

Får se om jag möjligen får minska lite på konsumtionen av den goda Norska pilsen, och pröva meg på "Old Star" i NM till sommaren... -Har ju startnummer 64 så klart! :lol:

Har för övrigt inte märkt något speciellt fågel-intresse från Birdie... :roll:
Bild
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Peo »

Hallo på er alla.
Moose i all ära men Peo 8) är det.
Heter då Peo Lock, är en kille som 1967 flyttade från Gävle till Sthlmtrakten.
Jobbar med pensioner på Fora i huvudstan då.....
Sambo med Barbro som är 100% döv sen födseln och vi har 6 barn tillsammans, 3 var från tidigare förhållanden. Alla utflygna till egna nästen. Finns även 3 småttingar i familjen och en till på väg.
Hojar som funnits i mina händer: Silverpil, Honda 500, 2st Honda K7 750, Honda Shadow 1100, Honda VTX 1800 -05 svart "The moose", Honda VTX 1800 -05 röd
Alltså 6 st Hondor och en utböling, trogen kille va.... 8)
Fiskar en del ädelfisk, jagar älg ibland då sen familjen som står högst på listan eller :roll:
bild på mig och Barbro ser ni ju på min sida, skulle vara fint och se alla andra också. :lol:
Senast redigerad av Peo den 05 okt 2011, 09:55, redigerad totalt 1 gånger.
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av moberg »

Roger Moberg
årsmodell -68 tillverkad i Vårgårda och har aldrig kommit härifrån :roll:
Gift med Annci sedan snart 20år fått två goa döttrar på 15 och 18 år
Drivit en Butik/Verkstad inom skog & trädgård i 15år innan jag fick nog å sålde.
Nu servar jag husbilar sedan några månader tillbaka å mår som en kung.
Kört hoj sedan 2003 så de har bara blivit 1 Guzzi 1100, 1 Husaberg 400, 1 Huskvarna 410, Kawa klr innan jag hittade rätt med Vtx 1800:an.

Å de där med andra intressen förutom hoj å husbil.
Då e de soffan å ryggläge :lol:

Hadgött//Moberg
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Raffe Gbg

Inlägg av Raffe Gbg »

Här är Raffe Gbg, som heter Ralf och kallas Raffe av mina kompisar, ibland iaf. Född -53, skild sedan drygt 10 år, två barn och två färska barnbarn, ett resp. ett halvt år ungefär. Jobbar som journalist sedan drygt 25 år, har tummen ungefär mitt i näven men lyckas ändå hanka mig fram på nåt konstigt sätt. Jag har upptäckt att mycket inom meckandet handlar om att våga, och att en eller två Sort guld i garaget boostar självförtroendet rätt bra. :wink:
Jag har åkt hoj sedan 20-årsåldern och har hunnit avverka några stycken genom åren. Honda 125 var min första, sedan Honda 350 Four, Triumph Bonneville 750, Yamaha SR 500, Honda Shadow 750 -03, och så nu sedan i somras VTX 1300 R -08.
Under nästan 20 års tid hade jag också en BSA Shooting Star, enstånka på 444 kubik, men jag åkte sällan på den så i höstas sålde jag den till Norge. En riktig entusiast som köpte den, och det kändes bra. Han tyckte t o m att rosten på fälgarna visade fina tecken på patina. :lol:
Jag har dressat upp min VTX, delvis för de norska pengarna, och börjar bli rätt nöjd. Senaste tillskotten är Fattys med Kury dually offset highway pegs, smoked lenses på blinkers och bakljus samt kromat galler för baklyktan.
Åker på kortare och längre mc-turer med ett gött gäng gubbar från Gbg-trakten några gånger om året. Till våren bär det iväg til Öland och i juli blir det Norge igen. Plus en handfull dagsutflykter som brukar handla om runt 25-30 mil.
Är oftast ensam på hojen, men håller på att öva upp en kvinnlig vän som ska ta mc-kort. Hon har åkt en del med mig i sommar, men vill köra själv och har redan köpt en Honda Shadow, dock inte min gamla...
När jag inte åker hoj jobbar jag, jagar i skogen eller på dansgolvet (bugg). :lol:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Raffe Gbg den 30 sep 2011, 10:59, redigerad totalt 1 gånger.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Gusten »

Hej!
Jag är en kille på 46 år som heter Thomas men kallas för Gusten och har en familj bestående av min fru Anne sedan 25 år tillbaka (som kör en Kawasaki Mean Streak 1600 cc) samt 2 vuxna barn på 24 samt 22 år + ett litet barnbarn på 2 vårar. Jobbar som trafikledare på Maserfrakt i Borlänge som sysslar med transporter på väg (lastbilstrafik). Mitt intresse för hojar kom vid 35 års åldern och jag fick längta efter dom i fem år innan vi slog till och jag tog körkort på hoj när jag fyllt 40 .VTX:en är min första hoj och jag har kört 7200 mil på den sedan dess och vill inte byta för allt i världen. Att börja åka hoj är nog det bästa vi gjort, vi har träffat så många trevliga människor genom detta samt fått många nya goa vänner också.

Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av 88:an »

hej! jag kallas för 88:an. Började jobba som hamnarb. 1972 fick arb. nr. 13888. 1975 började dom kalla mej triss i åttor och 88:an. Så blev det som det blev. Gift o dotter på 22 vårar. Är själv av årsmodell 48 i juni om de om detta. bor i ÅSA på SVERIGES FRAMSIDA hoppas inte någon motsätter sig uttrycket. 20 km söder om Kungsbacka fortfarande SVERIGES framsida. har en 1800 - 06. VINRÖÖÖD såklart. GÖRFRÄCK. Brummar GÖRGÖTT. vi på VÄSTKUSTEN sliter däck. Heter BERNY i vanliga fall. Är med i världens goaste knutte-klubb. sug på den dö ! :D
Senast redigerad av 88:an den 18 dec 2009, 20:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Raffe Gbg »

Tjänare 88:an, eller Berny. Inte omöjligt att vi råkas i sommar för jag åker ofta söderut (från Göteborg) på mc-utflykter, ut på dom mysiga nordhalländska bonnvägarna. Ser jag en röd VTX efter vägarna i krokarna av Åsa kan jag åtminstone ana att det är du. Jag var förresten på vippen att köpa en svart VTX 1300 av en snubbe i Åsa i somras, men han bytte mot en HD i stället - tänka sig... - så jag köpte en nästan identisk -08 i stället i 08-land, Solna faktiskt, så det blev en rejäl jungfrufärd hem på den nya hojen med minst sagt full packning. (se bifogad bild)
Du kanske förresten vet vem han är som hade 1300:an i Åsa? Ha de gött. /Raffe
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: VEM ÄR VEM ?

Inlägg av Klesell »

Martin Klesell här. Fullkomligt ny VTX-ägare och klubbmedlem. Jag har till dags dato kört ca 8 mil på min VTX and that's it.. Men redan 2002 bestämde jag mig för att NÅN DAG: http://klesell.se/cgi-bin/showpic.cgi?. ... age-13.jpg

Jag tror jag är första sjuttiotalisten, född 76, här. Tog kortet när jag fyllde 19, köpte första hojen typ... 2001? En Bol d'or 900 -80:a, följt av en yamaha drag star 1100, wild star 1600, royal star 1300 (cool sak. Till salu för övrigt!) och nu då en VTX 1800 -05 i fantastiskt skick. Tjejen var beredd att punga upp pengarna vid första åsynen... (jag fick provköra dock. Damn.)

Har farit land och rike runt (well inte högre upp än östersund iofs) med mina hojar och frekventerat MC-campen på sweden rock festival 5-6 år, sett rivieran och alperna från min drag star, lärt upp 4 hojåkare (alla lever) och bor i min lilla kåk i Åkersberga, 3 mil norr om stockholm city.

Jobbar till vardags på ett IT-företag vid norrtull (3 våningar ovanför MC-Varuhuset, aj aj), älskar min altan och hammock om sommaren, frekventerar rockkonserter så ofta jag kan. I planerna finns dessutom just nu en tripp till Normandie och kanske därefter vidare till alperna nu i sommar, jag och några kamrater på tvåhjulingar. Jag var där i somras med mina hemvärnskamrater (bil & flyg) och känner att jag inte är färdig med stället, så... :) Andra Världskriget är alltså också ett tämligen stort intresse.

Nu lämnar jag nog av till nästa dock :)

mvh
Klesell
Skriv svar