Byte av koppling

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Hasse
Wannabe
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 nov 2005, 21:30
Ort: Huddinge VTX1800

Byte av koppling

Inlägg av Hasse »

Hej !
Har någon erfarenhet och tips av att byta kopplingslameller och fjädrer på en VTX 1800, Köpte ett färdigt kitt i USA men helt utan några anvisningar.

I kittet finns lameller, fjädrar och 2 olika sorters spacer brickor. Hur mycket måste man plocka ner. Har meckat mycket med bilar i min dar, med detta är första gången jag ger mig på en hoj.

Alla tips mottages gärna, från minsta råd till detaljerade instruktioner, länkar etc.

Hasse
xrider

Inlägg av xrider »

Kolla in denna sida så har du både bilder o förklaringar på engelska
http://www.bareasschoppers.com/
Hasse
Wannabe
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 nov 2005, 21:30
Ort: Huddinge VTX1800

Inlägg av Hasse »

Super !!!!

Tack för hjälpen !
Det är ju rena verkstadshandboken....

Hasse
Hasse
Wannabe
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 nov 2005, 21:30
Ort: Huddinge VTX1800

Inlägg av Hasse »

En fråga till om någon vet svaret? På denna superbra länk som jag fick så står det att man skall montera 2 st spacers (0,25 + 0,50) innanför varje fjäder (6 st) till kopplingen, om man har köpt MTC kittet. I kittet finns en knapphändig instruktion på att 4 st spacers (2 av varje storlek skall monteras) Är det någon som vet om de menar att det skall monteras 2 st på varje sida om fjädern eller om det skall vara 2 eller 4 st i botten under fjädern?

Det vart mycket på en gång men hoppas ni hänger med. Har i alla fall rivit allt i kväll och det gick som en dans efter instrukrionerna, så i morgon blir det monterining :-)

Hasse
Skriv svar