Nya däck vs bromsar

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

AntonW
Senior adept
Inlägg: 211
Blev medlem: 05 aug 2012, 17:06
VTX-modell: VTX 1800, 2006
Ort: Sandviken

Nya däck vs bromsar

Inlägg av AntonW »

Monterade dit båda hjulen med nya däck igår. Åkte en liten sväng på ca 4mil idag och tycker det skrapar väldigt i bromsarna. Men det kanske är normalt, om inte bromsklossarna har hamnat i exakt samma läge mot skivan som tidigare, så det tar en stund att slita in sig igen :thinking:
Det är resan som är målet
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Gusten »

Framhjulet MÅSTE centreras....om det är fram det låter??
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
AntonW
Senior adept
Inlägg: 211
Blev medlem: 05 aug 2012, 17:06
VTX-modell: VTX 1800, 2006
Ort: Sandviken

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av AntonW »

Tack för tipsen Gusten. Härligt att man kan lära sig någonting nytt varje dag :good: Trevlig fikastund i Torsång också. :D
Det är resan som är målet
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Gusten »

AntonW skrev:Tack för tipsen Gusten. Härligt att man kan lära sig någonting nytt varje dag :good: Trevlig fikastund i Torsång också. :D
Inget att tacka för, det är så den här klubben fungerar. Vi hjälper varandra på bästa sätt :perfect: Ja det är alltid lika trevligt med nya ansikten, så vi får säga tack detsamma :D
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
AntonW
Senior adept
Inlägg: 211
Blev medlem: 05 aug 2012, 17:06
VTX-modell: VTX 1800, 2006
Ort: Sandviken

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av AntonW »

Telia har mycket att lära sig av VTX Raiders när det gäller tele-support :good:
Det är resan som är målet
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Nesse »

AntonW skrev:Telia har mycket att lära sig av VTX Raiders när det gäller tele-support :good:
Telia har allt att lära när det gäller support :))

vad gäller skrapet så har jag alltid haft ett liiiitet skrapljud från bromskivan fram... har inte lyckats justera bort det... fast vem använder bromsarna? :blush2:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Klesell »

Nu ska jag inte sabba tråden för mkt (den verkar ju vara avklarad dessutom) men jag vill bara säga att jag varit Anti-Telia rätt många år. Sen i höstas så flyttade jag till en Telia-kåk. Jag har haft lite med support/kundservice att göra av olika skäl och här är några stolpade statements:

* Väntetiden är minimal.
* Supporten är väldigt bra (min bransch, jag vet vad som är bra och dålig support).
* Ändrade abbonnemang för att få en annan kanal: Ok då behöver du det här större paketet, det du har finns inte längre. Det blir 70:- billigare i månaden för 20 kanalet till, är det OK?
* Igår började mitt modem strula. Ringde supporten. 2 minuter väntetid. 10 minuter samtal senare konstaterades att jag skulle få ett nytt modem. Såg en vecka utan TV framför mig, leveranstider osv... Men nej. Jag kunde på studs åka till närmsta Telia-butik och få ett nytt modem, bara att ta med det gamla. OTROLIGT smidigt.
* Internetleveransen är stabil och utlovad hastighet fås. (100/10)
* TV-boxen är stabil, ganska snabb, bilden är suverän (HD-bild)
* HD-paketet jämförelsevis mkt billigt

Allt osar kvalitet, från början till slut, och jag har gått från skeptiker till nöjdare kund än nånsin. Har gått igenom de flesta andra leverantörer; Telia sparkar rumpa på alla.

Så det så :)

/Klesell
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Västerlanda »

Klesell skrev:
Allt osar kvalitet, från början till slut, och jag har gått från skeptiker till nöjdare kund än nånsin. Har gått igenom de flesta andra leverantörer; Telia sparkar rumpa på alla.

Så det så :)

/Klesell
MEN INTE VTX Riders Sweden :perfect: :perfect:
Oavsett bransch

Eller hur................... :rolleyes: :rolleyes:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nya däck vs bromsar

Inlägg av Nesse »

Klesell skrev:...
Allt osar kvalitet, från början till slut, och jag har gått från skeptiker till nöjdare kund än nånsin. Har gått igenom de flesta andra leverantörer; Telia sparkar rumpa på alla.

Så det så :)

/Klesell
Inte om man varit med om det jag varit med om i deras supportkedja... Kvalitet... my ass! :drinks:

Fast å andra sidan så kostade det Telia en del i slutänden, så jag är rätt nöjd ändå med Telia... men har man lagt ner 10-20 timmar på fel som de producerat under ett år, dessutom inte haft tillgång till internet under långa stunder, så kan man inte säga att det osar kvalitet. 1 linje supporten har man mycket att önska av när det gäller tekninska frågor, fick bara "goddag yxskaft" svar... Men VTX RIDERS ROCKAR FETT
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar